• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice Supernatural

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Vandaag Dodo Juice Supernatural getest. Uiteraard voorbereidt met Dodo Juice Lime Prime.
Het is echt een harde wax en ruikt een beetje naar hout. Ik heb het proefpotje gebruikt maar de grote versie zit in een schitterende
handgemaakte hard houten luchtdichte pot:

Deze wax is gemaakt om een lange neus te maken naar al die extreem dure waxen.
De Supernatural bevat extra kwaliteit carnauba wax en kan tegen gereduceerde prijs worden nagevuld.

Ik heb de wax aangebracht met een Meguiar's foam pad
De wax uit het proefpotje is wat lastig op de pad te krijgen. Dat komt omdat uiteraard door de kleine opening. Dat probleem heb je niet met de grote pot. TIP: doe een beetje op beide kanten van de pad zodat je niet met de voorkant opbrengt en de achterkant het al een beetje uitveegt. Op die manier is het goed aan te brengen. Je moet uiteraard wat meer moeite doen met een harde wax dan een zachte wax. Na 5 mins was de wax gedroogd en kon het uitgeveegd worden, ook dat gaat prima.

De lak wordt niet zo glad als met NXT 2.0 of Wolfgang Sealant maar het is dan ook een carnauba wax en geen sealant. Die zijn volgens mij gladder dan carnauba. Wat je wel krijgt is een ongelooflijke glansen reflectie. Alles valt of staat uiteraard bij de voorbereiding. Hier is de diepte van de glans goed te zien:

Het is een geweldig product voor de echte detailer!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie review!!

Ik moet er maar eens mee testen... :schaam
Maarja niet voordat ik een ander vervoersmiddel heb. Ik ben blij dat het i.i.g geen tegenvaller is ;)
 
Het is zeker geen tegenvaller, jammer dat er geen proefpotje van de Wolfgang Fuzion is... HINT HINT ;)
 
Mooie (diepe) reflecties..,^^

Vind je het resultaat zelf beter als een andere wax..? (niet qua gladheid dan)
 
PT Cruiser zei:
Volgens mij is dat grijs ook niet het makkelijkste kleur om reflecties te krijgen?
Ik vind het juist een superkleur ervoor, is echt een geweldige detailkleur, donkergrijs!
Zilvergrijs is wel lastiger.

Mooi resultaat Dibbuz, maar volgens mij boek jij met Turtlewax nog superresultaten.
De pot is wel fantastisch mooi he, je zou hem bijna onder een glazen stolp uitstallen op een mooi roodfluwelen kussentje.
 
Moooooie diepe glans! En echt reflecties om van te watertanden... :cool:

Moi gaat ook maar eens een proefpotje proberen... Leuk om naast de softwaxes van Dodo te testen!

Dat gladde/harde gevoel van een liquid wax vs het rijkere zachte gevoel van carnauba klopt wel, dat viel mij ook op. Met Gold Class voelt de lak veel harder/gladder dan met Pete's 53 bijvoorbeeld, maar de glans en beading van de laatste is weer mooier/dieper/vetter.
 
sjoerdnijhuis zei:
Haha ik heb de echte :party: :D
De Supernatural is ook op hout te smeren... staat op de binnenkant v/d pot:)

Leuk, m'n wastafel in de badkamer moet nodig gedaan worden, kan ik een beetje lenen? :grinning:
 
Sven S8 zei:
Dat gladde/harde gevoel van een liquid wax vs het rijkere zachte gevoel van carnauba klopt wel, dat viel mij ook op. Met Gold Class voelt de lak veel harder/gladder dan met Pete's 53 bijvoorbeeld, maar de glans en beading van de laatste is weer mooier/dieper/vetter.
Volgens mij is het net een balans tussen een syntheet en een carnaube met gladheid en diepte van de lak.
 
UPDATE: nu bijna 2 weken later voelt de Leon nog zeer zeer glad ook al zit er nu alweer wat vuil op natuurlijk.
Ik moet er wel bij vermelden dat er niet veel mee gereden wordt hooguit 100-120km de afgelopen 2 weken maar wel een aantal flinke buien doorstaan. Ik word steeds enthousiaster over Supernatural!
 
Ik ga zeker eens zo'n testpotje proberen... :ja


Dibbuz zei:
Volgens mij is het net een balans tussen een syntheet en een carnaube met gladheid en diepte van de lak.

Zo'n idee heb ik ook. Vandaar mijn keuze om de Dodo's bovenop de EX-P te zetten... Dan heb je m.i. the best of both worlds. :cool:

Nu alleen nog even tijd vinden om het eindelijk eens af te maken... :s
 
Viel niet veel hier maar toen ik beneden ging kijken (iemand had akelig dichtbij geparkeerd :() was de beading erg mooi! Prachtig produkt alleen het aanbrengen is een b#tch.