• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Etari MD-666 Lakdiktemeter €139

Kunt niet zo maar iets over dikte roepen.

Als 90 “gevaarlijk” wordt @M3fan dan:
- Mag ik stoppen op de XC60 die gemiddeld 90 scoort en sommige panelen dus lager (70 bijv).
- Kan ik de hagelnieuwe Mégane niet polijsten, want die zit rondom tussen 80 en 90.

Fraaie review @RoyR. Lijkt dus op de Trotec op de lampies na.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark en M3fan
Heel kort door de bocht.
Als een laklaag 100 micron is zal ongeveer 30 micron grondlaag zijn, 30 micron kleurlaag en 40 micron blanke lak.
Niks is een zekerheid natuurlijk maar op mijn Passat meet ik op de motorkap 110 micron maar op de instapdorpel meet ik maar 80 micron. Meestal zit het verschil in de blanke lak. Dus 110 - 80 = 30. De 80 micron heeft nog steeds de standaard grondlaag en kleurlaag. Die kunnen niet minder worden gemaakt. De blanke lak is dus de enige die dunner is. In het geval van 80 kunnen we ervan uitgaan dat ongeveer 20 micron opzit. Dus zal de opbouw 30-30-20 zijn. Als ik dan de motorkap meet met 110 zal dit dus 30-30-50 zijn.

Nogmaals, dit is geen gegeven maar een klein handvat. Iedere autofabrikant, lakleverancier of boerenspuiter heeft zijn eigen mening en eigen gevoel waardoor nooit iets overal standaard is.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy