Van het weekend Menzerna Intensive Polish PO85RD3.02 en Finish Nano PO106FA uitgeprobeerd op de Honda Accord.
Tijdens de meeting @ Almere heeft Dibbuz mij de resultaten van Menzerna laten zien op mijn motorkap.
Nog even ter herinnering, zo ziet Dibbuz eruit :
Ik was bezig met de testspot en had poorboys SSR1, megs M80 en M83 op de polishing pad en daarna zelfs op de cutting pad al achter de rug waarbij het gewenst resultaat nog steeds niet bereikt was.
Ik werd al aardig paranoia en wilde eerlijk gezegd niet agressiever gaan, maar als het moest had ik de poorboys compound SSR3 op de cutting pad geprobeerd, maar gelukkig kwam Dennis met z’n wondermiddel!
De Menzerna Intensive Polish PO85RD3.02 op een polishing pad boekte direct het gewenst resultaat! Deze is nog nabewerkt met de Menzerna Super Finish “Nano” PO106FA op een finishing pad om het oppervlak te verfijnen en “veilig” te eindigen.
Het is eigenlijk niet te vergelijken met megs vanwege een andere benadering van cut/gloss verhouding en de vernieuwde techniek, maar om een gevoel te krijgen over de mate van agressiviteit is de Intensive Polish PO85RD3.02 het meest vergelijkbaar met M83 en de Finish Nano PO106FA met M80.
FYI: het nummer PO85RD3.02 (Intensive Polish) is ook wel bekend als PO83Q (Super Intensive Polish) in de U.S vanwege verwarring met het al bestaand nummer 85.
Ik heb uiteraard zonder verder na te denken de Menzerna bestelling z.s.m. geplaatst en zodra het binnen was ben ik verder gegaan met de rest van de auto en ik ben zeer blij met het resultaat wat ik jullie graag wil laten zien!
Ter zijner tijd zal ik wel een compleet verslag maken. Voor nu even te weinig tijd (photobucket is ook niet echt de snelste meer en de avonden zijn zo om...).
Ervaring met Menzerna
Omdat dit mijn ontmaagding was met Menzerna wil ik jullie mijn ervaring met PO85RD3.02 en de PO106FA graag delen met plus en min punten.
+
[*]Met warm weer toch te gebruiken in de schaduwkant van de auto.
[*]Zuinig in gebruik.
[*]Makkelijk te verwerken polijstmiddel. Had het idee dat ik wel eeuwig door kon blijven polijsten .
[*]Laat een mooie finish achter.
[*]Handige knijpfles (de 250ml fles in dit geval).
-
[*]Direct (heet) zonlicht (of heet oppervlak van het te behandelen paneel) niet gewenst.
[*]“Vettig” polijstmiddel waardoor het wat moeilijker af te nemen is en een waas achterlaat dat het meest lijkt op hologrammen (ondanks het gebruik van een superzachte DMT microfiber doek). Een IPA (Isopropylalcohol) wipedown is dus vereist om de polijstoliën te verwijderen en het resultaat helder te bekijken.
[*]Geen “vaseline look” na het afbreken van de polijstkorrel, dus geen indicatie om te stoppen. Zelf beslissen dus.
[*]Stoft ietsjes meer (of misschien was mijn pad te snel verzadigd en had ik deze eerder moeten verwisselen).
[*]Het productnummer van het polijstmiddel is op de onderkant van de fles weergegeven met een sticker nota bene waardoor het niet te herkennen is in je opbergkrat. Creatief stickeren aan de zijkant en/of merken met een merkstift is dus vereist.
[*]Ondanks dat Menzerna een cut/gloss verhouding heeft, is dit niet duidelijk weergeven op de fles. De cut verhouding staat er als een balkje met een pijltje waardoor je ongeveer kan zien hoeveel de cut is, maar echt duidelijk is het niet omdat het nummer ontbreekt.
Ondanks de minpunten, ben ik zeer tevreden over Menzerna en heb nu drie polijst merken in huis waardoor ik de testspot mooi kan opbouwen (cut verhoudingen 2/10, 4/10, 5/10, 6/10, 7/10 en 8/10).
Zoals gezegd komt er nog wel een keer een complete show off topic van de gehele auto!
To be continued.
Gr,
Carl
Tijdens de meeting @ Almere heeft Dibbuz mij de resultaten van Menzerna laten zien op mijn motorkap.
Nog even ter herinnering, zo ziet Dibbuz eruit :
Ik was bezig met de testspot en had poorboys SSR1, megs M80 en M83 op de polishing pad en daarna zelfs op de cutting pad al achter de rug waarbij het gewenst resultaat nog steeds niet bereikt was.
Ik werd al aardig paranoia en wilde eerlijk gezegd niet agressiever gaan, maar als het moest had ik de poorboys compound SSR3 op de cutting pad geprobeerd, maar gelukkig kwam Dennis met z’n wondermiddel!
De Menzerna Intensive Polish PO85RD3.02 op een polishing pad boekte direct het gewenst resultaat! Deze is nog nabewerkt met de Menzerna Super Finish “Nano” PO106FA op een finishing pad om het oppervlak te verfijnen en “veilig” te eindigen.
Het is eigenlijk niet te vergelijken met megs vanwege een andere benadering van cut/gloss verhouding en de vernieuwde techniek, maar om een gevoel te krijgen over de mate van agressiviteit is de Intensive Polish PO85RD3.02 het meest vergelijkbaar met M83 en de Finish Nano PO106FA met M80.
FYI: het nummer PO85RD3.02 (Intensive Polish) is ook wel bekend als PO83Q (Super Intensive Polish) in de U.S vanwege verwarring met het al bestaand nummer 85.
Ik heb uiteraard zonder verder na te denken de Menzerna bestelling z.s.m. geplaatst en zodra het binnen was ben ik verder gegaan met de rest van de auto en ik ben zeer blij met het resultaat wat ik jullie graag wil laten zien!
Ter zijner tijd zal ik wel een compleet verslag maken. Voor nu even te weinig tijd (photobucket is ook niet echt de snelste meer en de avonden zijn zo om...).
Ervaring met Menzerna
Omdat dit mijn ontmaagding was met Menzerna wil ik jullie mijn ervaring met PO85RD3.02 en de PO106FA graag delen met plus en min punten.
+
[*]Met warm weer toch te gebruiken in de schaduwkant van de auto.
[*]Zuinig in gebruik.
[*]Makkelijk te verwerken polijstmiddel. Had het idee dat ik wel eeuwig door kon blijven polijsten .
[*]Laat een mooie finish achter.
[*]Handige knijpfles (de 250ml fles in dit geval).
-
[*]Direct (heet) zonlicht (of heet oppervlak van het te behandelen paneel) niet gewenst.
[*]“Vettig” polijstmiddel waardoor het wat moeilijker af te nemen is en een waas achterlaat dat het meest lijkt op hologrammen (ondanks het gebruik van een superzachte DMT microfiber doek). Een IPA (Isopropylalcohol) wipedown is dus vereist om de polijstoliën te verwijderen en het resultaat helder te bekijken.
[*]Geen “vaseline look” na het afbreken van de polijstkorrel, dus geen indicatie om te stoppen. Zelf beslissen dus.
[*]Stoft ietsjes meer (of misschien was mijn pad te snel verzadigd en had ik deze eerder moeten verwisselen).
[*]Het productnummer van het polijstmiddel is op de onderkant van de fles weergegeven met een sticker nota bene waardoor het niet te herkennen is in je opbergkrat. Creatief stickeren aan de zijkant en/of merken met een merkstift is dus vereist.
[*]Ondanks dat Menzerna een cut/gloss verhouding heeft, is dit niet duidelijk weergeven op de fles. De cut verhouding staat er als een balkje met een pijltje waardoor je ongeveer kan zien hoeveel de cut is, maar echt duidelijk is het niet omdat het nummer ontbreekt.
Ondanks de minpunten, ben ik zeer tevreden over Menzerna en heb nu drie polijst merken in huis waardoor ik de testspot mooi kan opbouwen (cut verhoudingen 2/10, 4/10, 5/10, 6/10, 7/10 en 8/10).
Zoals gezegd komt er nog wel een keer een complete show off topic van de gehele auto!
To be continued.
Gr,
Carl
Laatst bewerkt door een moderator: