• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Migliore Original Blend Wax

Tim zei:
Dat zijn deze producten niet. :no

Mijn gevoel zegt dat dus wel over de Miglore produkten.

Ik krijg allerlei visioenen van oldtimers en rimpelsaurriërs (=bejaarden) die tijd teveel over hebben, maar dat komt mede door de verpakking die er suf en 'oud' uit zien.

Niettemin wil ik de wax proberen en voor de heb uiteraard :grinning:
 
@nicknameless
de verpakking van migliore kan ook wel wat aandacht gebruiken.....saai potje
;)

Tim zei:
Collinite is degelijk, maar oersaai en emotieloos. Dat zijn deze producten niet. :no


leg dat eens uit?
ik heb echt geen 'gevoelens' bij het aanbrengen van welke wax dan ook.
alleen bij de duurdere.......wat iedere lik uit de pot kost :D

een wax moet doen wat het moet doen...beschermen en wat mij betreft zo duurzaam mogelijk. prettig aanbrengen en uitpoetsen is ook fijn.
hoeft geen flitsende verpakking te zijn met gouden letters of potje in een zijden tasje
 
@Harold: denk voor de veelgebruiker idd minder interessant is.
Voor de occasional user ( zoals ik bv ) kan ik mij er wel wat bij voorstellen:
Lekker zomers dagje, aan de gang met je auto, heel stappenplan afgewerkt en klaar voor de finale: waxtijd !

Pak de wax uit het met de hand gestikte zijden tasje, haal het mooie potje er uit, draai de deksel open .... wow, die zalige geur die er af komt.
Elke likje brengt weer een zee van emotie met zich mee, als ik voorzichtig een stukje verder mijn auto verwen.

Tussen de waxbeurten door, af en toe gluren en soms snuffelend aan het lekker potje wax, denkend aan de volgende keer

Nu krijg ik er geen erectus spontanicus van, maar doet mij meer dan ros open dat ouderwetse blik met geurloze bende

Uiteraard gaat het om de kwaliteit ( anders voor pietsnot bezig ), maar denk wel dat beetje duidelijk is :)
 
Harold-A1 zei:
een wax moet doen wat het moet doen...beschermen en wat mij betreft zo duurzaam mogelijk. prettig aanbrengen en uitpoetsen is ook fijn.
hoeft geen flitsende verpakking te zijn met gouden letters of potje in een zijden tasje
Eens :)

@Jan, erg strakke review... laat je nog wat weten over de standtijd van deze wax?
 
Harold-A1 zei:
leg dat eens uit?
ik heb echt geen 'gevoelens' bij het aanbrengen van welke wax dan ook.
alleen bij de duurdere.......wat iedere lik uit de pot kost :D

een wax moet doen wat het moet doen...beschermen en wat mij betreft zo duurzaam mogelijk. prettig aanbrengen en uitpoetsen is ook fijn.
hoeft geen flitsende verpakking te zijn met gouden letters of potje in een zijden tasje

Simpel, de ene koopt een wax die wellicht saai, maar doeltreffend is. De ander vind de ambiance, geur, uitstraling en emotie eromheen ook belangrijk. Voor iedereen is dat anders. Van een wax als Dodo word ik ook blij, van een Collinite niet.
 
rodders zei:
@ patrick: ben benieuwd wat je van de wax gaat vinden!

Naar aanleiding van Jan z'n uitspraak, hier mijn bevinding van de wax.

1 woord: spijt :eyes:

Wat een drama met afnemen zeg. Met een schone doek (dodo juice supernatural buffing cloth) de wax afgenomen.
Pluizen blijven achter op de lak 8o
Daarna met PB Spray & Wipe en een andere schone 'oude' Dodo doek (blauw) afgenomen en nog eens een keer nagewreven met een PB doek (geel).

Ik heb de wax zeer dun aangebracht met een applicator pad. Normaal doe ik het met de hand/vingers, blij dat ik dat niet gedaan heb zeg, goeie god zeg :confused:

Werkwijze van aanbrengen:

- scooter afgespoeld -> lak brandschoon!
- droog gemaakt met droogdoek
- wax aangebracht met applicatorpad
- wax 5 minuten laten curen (kamer temperatuur)
- afnemen met doek

Voorlopig zet ik deze wax even aan de kant. Misschien dat ik iets verkeerd heb gedaan, maar ik kan het me niet voorstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Te dik aangebracht, en te vochtig buiten. Deze wax heeft graag een droog warm climaat, de eerste keer dat ik hem gebruikte had ik ook wel een beetje pluizen, maar niet zo erg als bij jou?
Misschien een andere doek gebruiken, iets alla poorboy's mega mega towel, iets minder fluffy waardoor je de wax wat makkelijker kan verwijderen.
Maar zoals al eerder vermeld is het niet de gemakkelijkste wax om te gebruiken.
 
Jan,

Ik heb de wax aangebracht toen de scooter binnen stond. Ik heb juist gewacht dat de scooter op 'kamer temperatuur' was.
Dit om het verschil in temperatuur binnen/buiten op te vangen. ;)

De pad heb ik slechts 1 maal door de pot gehaald, echt heel weinig zat erop.

Ik zal de wax nog eens een keer aanbrengen en dan uitbuffen met een PB doek. Deze zijn korthariger dan een Dodo doek.

Misschien dat dat wel helpt.
 
Heb er hier vandaag mijn Insignia mee gedaan.
Eerst volledig "gekleit"
Daarna de wax erop en eerst met een microvezeldoek met zeer korte "haartjes".
Daarna één met lange en om af te werken met een tussenin.
Perfect resultaat.
Volgens mij moet je eerst kleien en dan zal je die vezels niet meer hebben.
En natuurlijk een kwalitatieve doek gebruiken...
 
Polleke zei:
Heb er hier vandaag mijn Insignia mee gedaan.
Eerst volledig "gekleit"
Daarna de wax erop en eerst met een microvezeldoek met zeer korte "haartjes".
Daarna één met lange en om af te werken met een tussenin.
Perfect resultaat.
Volgens mij moet je eerst kleien en dan zal je die vezels niet meer hebben.
En natuurlijk een kwalitatieve doek gebruiken...


Hey Pol, ik dacht je nog ging langskomen? Heb je al een dap gekocht ook?