• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Migliore Original Blend Wax

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Migliore Original Blend Wax

ori%20(1).JPG
Voel de eerste zonnestralen weer op je huid tijdens die eerste echte detail sessie van het jaar en dan weet je dat de dag niet meer stuk kan. Het seizoen is weer begonnen, haal die producten weer van onder het stof en zorg dat die wagens er weer strak bij staan. Een nieuw seizoen betekend, nieuwe producten, nieuwe technieken uitproberen, nieuwe uitdagingen, ... Maar ook weer nieuwe reviews schrijven zodat andere mijn mening over een bepaald product kunnen lezen en we zo samen een discussie kunnen beginnen over de verschillende producten op de markt. Er is zo veel dat er voor ieder wat is, dit betekend echter ook dat ieder een ander favoriet product heeft. Het komende product gaat zeker één van mijn nieuwe favorieten worden voor tijdens de zomer.

Enkele kenmerken van Migliore Original Blend wax zijn:
- Bevat enkel natuurlijke bestanddelen.
- Bevat 35% Braziliaanse carnauba.
- Gaat niet curen zoals een andere wax, swipetest heeft hier dus geen effect.
- Het product geeft een goede langdurige bescherming.


Nu de review, wat hebben we nodig voor deze review. Wel natuurlijk de wax, een applicator pad, een microfiber doek om de wax uit te buffen, en een auto die strak in de lak staat. Met strak in de lak bedoel ik dat er geen swirls of oxidatie aanwezig mag zijn, zoals iedereen weet zal het effect van een wax niet zo heel groot zijn. Het grootste deel zit in de voorbereiding, voornamelijk in het polijsten!

De wax kan je in twee formaten kopen, een kleine pot (118ml) of een grotere versie (236ml), bij het openen van de pot valt onmiddellijk de geur op. De wax ruikt heerlijk naar appelsien of iets anders citrus achtig. Nu is geur iets persoonlijk en heeft het natuurlijk geen effect van de wax op de lak maar het heeft wel een effect op de gebruikers ervaring, daarom vind ik de geur het vermelden waard. De wax is zeer zacht en olie acthig van structuur, ik kan hem niet direct vergelijken met een andere wax uit mijn collectie omdat die meestal harder zijn (SN, natty's, m16, Pete's 53, Souveran zijn allemaal harder).
Het aanbrengen van de wax gaat makkelijk maar moet je met de hand of applicator pad doen, niet met de machine. Het aanbrengen met machine wordt afgeraden door de producent, waarom weet ik niet. Omdat de wax zo zacht van structuur is neem je snel te veel op je pad, hiermee moet je dus opletten aangezien het indien te dik aangebracht een hel wordt om te verwijderen. In mijn ogen is het dus een wax die ideaal is om met de hand aan te brengen, dan doe je het zeker niet te dik, voor deze review heb ik het echter met een padje gedaan omdat de meesten hier het zo zullen doen:
ori%20(2).JPG
et deze hoeveelheid kan je de gehele motorkap en voorschermen van een wagen waxen. Let er dus zeker op dat je het niet te dik aanbrengt.

Ik heb geprobeerd een foto te maken van het aanbrengen maar deze is niet zo goed gelukt. Hopelijk geeft dit toch een idee:
ori%20(3).JPG
Ik heb deze wax al eens geprobeerd in de garage (rond de 10° c) en gisteren gewoon in de zon (18° c), in het tweede geval was de wax veel gemakkelijker aan te brengen en ook weer uit te buffen. Het is dus een ideale wax voor tijdens het wat warmere weer.
Het rare aan deze wax is dat deze niet zal curen zoals een andere wax, hij blijft vettig en een swipetest heeft dus ook geen nut. Gewoon de wax aanbrengen 10 tot 20 minuten laten zitten en uitbuffen met een microfiber doek. Het uitbuffen kan wat moeilijk gaan, in dat geval raad ik aan wat quick detailer te vernevelen op het betreffende paneel en daarna de wax uit te buffen. Hierdoor zal het zeer vlot gaan en zal je een prachtig resultaat krijgen.

Het resultaat op mijn focus, zeg nu zelf als dit geen mooie reflectie is:
ori%20(4).JPG

Of als dit geen mooie flake pop is:
ori%20(5).JPG

En nog een fototje van de gehele wagen in de Original Blend:
ori%20(6).JPG

Mijn persoonlijke conclusie is volgende: het is een heerlijk ruikende, zeer vettige wax. Niet de gemakkelijkste om aan te brengen of uit te buffen maar geeft wel een prachtig diep glanzend resultaat. Het geeft echte een diepe wetlook die mij doet denken aan het resultaat van Pinnacle Souveran, het is nog beter dan bijvoorbeeld de Chemical Guy's Pete's 53. Voor mij is het een blijvertje voor tijdens de zomer. Beading en sheeting heb ik nog niet echt getest maar zal ik morgen trachten een foto van te maken. Duurzaamheid heb ik voorlopig nog geen idee van, maar zal ik proberen te testen.

+
- Prachtige wetlook
- Heerlijke geur
- Zuinig in gebruik, bij te dik aanbrengen wordt ie zelfs vervelend om te gebruiken
- Met de hand makkelijk aan te brengen
- Prijs / Kwaliteit zit deze goed


-
- Niet machinaal aan te brengen
- Cured niet als een normale wax
- Bij te dik aanbrengen een hel om uit te buffen.


Dank je voor je aandacht, opmerkingen zijn altijd welkom.
Jan
 
Netjes Jan:)^
Ga me ook zowiezo migliore producten kopen, omdat ik ook graag in een onbekende vijver vis.
 
:party: , goed nieuws. Kwa timing komt deze review dus goed.
Ik zeg tegen alle liefhebbers van waxen en handmatig waxen in het bijzonder: KOPEN!
 
Bedankt voor de review. Ik ben niet zo van het handmatig waxen (heb teveel eelt denk ik), maar als het er ooit op aankomt zal ik deze in gedachten houden.

Heb je die dag gepolijst als voorbereiding van de wax?
Ik ben ook benieuwd naar de duurzaamheid, wellicht dat er ooit een aanvulling komt.
 
Mooie review Jan. Ook de foto's geven het prachtige behaalde resultaat goed weer. Puik werk geleverd :)^ De focus staat er weer prachtig bij :ja .
 
Daarstraks regende het even dus snel even naar buiten voor een fototje van de beading, let wel op dat de wagen hierop al weer een 200km heeft gereden en dus lichtjes vuil is. Heb ook geprobeerd een foto te maken van de sheeting maar geen idee hoe ik dat goed moet doen.(tips?)
ori(6).jpg

Sorry voor de mindere kwaliteit maar het begon donker te worden en het regende, dus weinig zin om lang buiten te staan.
 
rodders zei:
.... Met deze hoeveelheid kan je de gehele motorkap en voorschermen van een wagen waxen. Let er dus zeker op dat je het niet te dik aanbrengt. ....
HUH, zo weinig ?
Moet geloof ik meer aan m'n techniek gaan werken ( of dit is buitengewoon minimaal, wow )
 
mk-us zei:
HUH, zo weinig ?
Moet geloof ik meer aan m'n techniek gaan werken ( of dit is buitengewoon minimaal, wow )
Ja hoor lukt goed, gewoon zorgen dat je het echt flinterdun aanbrengt, al de rest veeg je toch maar terug af met je doek.
Eventueel ga je nog eens over de plek waar je begonnen bent aangezien het daar nogal eens dik wil zitten doordat er dan nog veel product op je pad zit.


@DKBM: thanks :cool: