• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboy's World - Trim Restorer

Sorry voor m'n abrupte vertrek, bedacht vannacht ineens dat ik vergeten was om de douche nog 'even' af te kitten, en dat moest echt nog af wilden we vanmorgen kunnen douchen. Gaap. :zzz:

Maar de buurvrouw zag het zeker het verschil. Dit zijn inderdaad de leukste klusjes, weinig werk en een super resultaat. :cool:
 
Wat een vreemde bezigheden voor snachts Sven, als ik dan al actief ben doe ik toch hele andere dingen hoor!

Ik heb vandaag trouwens m'n motorblok ingespoten met de Autoglym voor motorblokjes. En toen afgespoeld, drooggedept en de plastic kapjes enzo ingewreven met de Trim detailer.
Jaaaah, dat was em ook hoor. Prima resultaat. En nu het allermooiste... De auto Rijdt Gewoon Nog! Echt, ik ben tttrrrrrots op mezelf. :party: Ook zonder hulp de motorkap opengekregen, knap van mij he?
 
Ik doe normaal 's nachts ook andere dingen hoor (op een detailforum posten bijvoorbeeld) :eek:)

Goed hoor, dat Autoglym is 'm dus ook wel... Onthouden we voor de volgende keer.

Heb mijn V8 blokje laatst even ontdaan van alle sier en met APC behandeld, daarna met de HD schoongespoten. Daarna drooggeblazen met de extractor. Hij doet het nog, dus kennelijk kan dat ook... :grinning:

Kunststof ook met TR gedaan, ziet er weer redelijk tip-top uit al zeg ik het zelf... :party:
 
Geen spannendere sites bezoeken dan detail? VI ofzo haha.

Tis wel handig ja, schuimt ook niet zo de bougies onder je motorkap uit vind ik (je wilt geen dolle hond er onder tenslotte).
Ik noem het trouwens de TIMdetailer, omdat die de Peug zo mooi nieuw maakte door even de rubbertjes te doen.
 
VI als in oetbal nternational, of de file editor? 1. geen verstand van (en weinig interesse voor) 2. geen verstand van (en geen tijd voor). Detailing is toch leuker... En voor andere hobby's ga ik weer liever op m'n intuïtie af... :grinning:

Autoglym motorspul gaat op het lijstje. Kunststof kappen en slangen zien er met de Trim Restorer allemaal weer super uit voorzover ik erbij kan, het gelakte metaal moet nog even wat wax op. Denk dat ik daar maar wat Gold Class Liquid voor gebruik, dat werkt wel makkelijk.

Heb nog even een seconde of vijf gedacht om de kleppendeksels te polijsten, maar die zitten toch onder de kunststof kappen, en als ik daarmee ga beginnen weet ik het wel. Dan kom ik het een na het ander tegen wat ook wel 'even' gedaan mag worden. Dan wordt het langdurig wonen in de garage en elk schroefje, boutje en ringetje poetsen met All Metal Restorer o.i.d. Dat gaat zelfs mij net iets tever... Het is nu netjes, en ik heb voorlopig nog genoeg leukere dingen om uit te proberen.

Dit weekend maar even verder met de SSR's, Black Hole en EX-P. Dan nog wat Purple Haze erop... :party:
 
Oetbal nternational bedoelde ik, dat je VI als editor kent hahaha. Instinct kan je het ook noemen he. *fluit een deuntje
Ik hoor het al, je stort je op de buitenkant voorlopig ;)
Ik ken dat, wilde ook die hele motorkap wel onderdeeltje voor onderdeeltje doen maaja. Moet blij zijn dat ie nog rijdt na mijn schoonmaakactie haha.
Er waren trouwens voorbijgangers, keek tot 2x toe even op dat iemand me verbijsterd stond aan te gapen.
Zal voor veel kerels wel een maf gezicht zijn, een vrouw die het motorblok staat te cleanen.
 
Hmm, vreemd hè, dat maffe vooroordeel dat een vrouw geen autoliefhebber zou kunnen zijn.

Dat je poetst vinden ze al gek (krijg je nog geen ongevraagd advies?), maar met de kap open... Joh! :D

Ik vind het perfect als meer vrouwen óók gaan detailen, wel zo leuk. In mijn ervaring zijn vrouwelijke autoliefhebbers ook vaak meteen erg goede chauffeurs. Kijk maar naar VBH en Sabine Schmitz.

Ik ben trouwens ooit aan dat poetsen onder de kap begonnen door een oud baasje in België. Die had een stokoude Mercedes, maar he-le-maal nieuw, en echt smetteloos onder de kap. Mijn auto was toen netjes, maar onder de kap deed ik niet echt veel, beetje schoonhouden was alles (vond ik al heel wat). Tot hij me er fijntjes op wees dat het beter kon... 8d

Ben toen ook aan de slag gegaan, echt alles schoon en mooi gemaakt. Was een berg werk, maar vreemd genoeg ook best ontspannend. Toen ik die auto weer verkocht kreeg ik te horen van de adviseur van de kopers dat het wel een goede auto moest zijn, "dat zag je zo aan de staat van de motor". :grinning:
 
Krijg geen ongevraagd advies, wel opmerkingen dat vrouwen geen auto's kunnen poetsen of hoe m'n huis eruit ziet, ook zo'n veelgestelde vraag.
Tja. Ik denk dat vrouwen best goede detailers kunnen zijn, ben wel van de details nl. Kwastjes en wattenstaafjes als het moet.
Maar ben geen goede automobilist overigens, rij de laatste jaren te weinig. En m'n parkeerkunsten zijn dramatisch slecht. Zo vrouwelijk als het maar zijn kan.
Heb een garage gehad en stond rustig 10 minuten in te parkeren. M'n collega lag dan altijd dubbel van het lachen en keek toe. Nu heeft ie net z'n rijbewijs en wat meer begrip.
Ik lach maar niet terug, das ook zo voor de hand liggend.

Ik ben ook wel van plan om het motorcompartiment goed bij te houden. Toch een totaalplaatje. De zettie ziet er extreem mooi uit op alle punten, ik vind het zelf de mooist onderhouden Z die ik ooit gezien heb (en das tot op vorige week niet mijn verdienste natuurlijk). Dat wil ik wel graag zo in stand houden uiteraard. Ben supertrots op hem, of nee, niet trots, gevleid dat ie mijn auto mag zijn.
En dan is geen poetsbeurt te veel toch? :D
 
ladybug zei:
Ben supertrots op hem, of nee, niet trots, gevleid dat ie mijn auto mag zijn.
En dan is geen poetsbeurt te veel toch? :D

Absoluut, 100% mee eens... Ik denk er net zo over bij Ronin. En je Zettie mag er zeker wezen. Vin 'm echt helemaal goed, kleur, velgen, de staat, alles...

Schoot net onwillekeurig wel even in de lach bij dat verhaal over inparkeren, mag wel hè? :grinning: (heb het toch al gedaan)

Ervaring/handigheid is gewoon een kwestie van vaker rijden denk ik, komt vanzelf goed met zo'n auto... :cool:

En inderdaad, ik kruip ook steeds verder de auto in hoor! Had je me laatst bezig moeten zien met de luchtroostertjes, met een borsteltje, doekje en een Q-tips met een drupje Trim Restorer. Roostertje voor roostertje, lamel voor lamel, bovenkant, onderkant óók, zijkantjes... (en er zitten een héle hoop van die dingen in een S8 kan ik je vertellen). Een ander verklaart je voor gek, maar ik zit nog na te genieten van m'n mooie schone luchtroosters.

De grilles heb ik (na demontage voor beter bereik van de randjes tussen de grille en de lak) op dezelfde manier gedaan, vakje voor vakje...8d
 
En ben je de enige die in de auto rijdt? Ik kan ook helemaal opgaan in het schoonmaken. Ook voor het detailen al hoor, busje perslucht.
Miele stofzuiger met microsetje, verfkwastjes voor onzichtbare stofjes.
En dan komt m'n vriend... maat 42 met aangekoekt vuil naar binnen. Liefst zeg ik: Rijden??? Wat is er mis met je fiets????

Wat parkeren betreft, kan er zelf ook wel om lachen hoor. Maar kan het gewoon nooit. Ja met een Audi A4, is de enige auto waarmee ik strak kon parkeren.
Maar ben ook altijd bang om m'n 4wielmannetjes te beschadigen. M'n vriend maakte met de rits van z'n jasje een paar krasjes op de heup. Dat zag Tim de volgende dag toevallig.
Dan zit ik de rest van de middag ook al compleet onpasselijk te zijn.
Wat parkeren betreft loop ik dus liever 2 km dan em in een klein plekje te moeten zetten. En desnoods hardloop ik het ff, aan conditie gelukkig geen gebrek.

Die Audi's hebben trouwens wel veel nisjes ja, en roostertjes. Vind ze qua schoonmaken niet geweldig makkelijk. Een BMW is beduidend sluwer in mekaar gezet op dat punt.
Ook lekker, geen achterbank. Het scheelt van binnen wel veel schoonmaakwerk.

Vanmiddag heeft m'n vriend het reservewiel en de bak eronder schoongemaakt. Ik zin nog op een manier voor het chassis hahaha, nee hoor geintje.
Maar alles is nu echt ringetje doorhaal af :party:
 
Ow, da's een idee, busje perslucht! Waar haal je dat? Ik misbruik nu steeds de blaasbalg van m'n foto uitrusting (zo'n gizmo om stof van je cameralenzen te blazen), maar dat klinkt zo astmatisch als je daar wat langer mee bezig bent...

Heb hier een Miele en een Electrolux staan, de Miele is iets stiller, maar de Electrolux heeft meer zuigkracht - en ook zo'n filter. Oh ja en een extractor, ook reuze handig. Moet er wel bijzeggen dat ik allergisch ben voor stofmijt, dus ik doe alleen de auto (dan zit ik erin en staat het apparaat buiten), de rest doet m'n vriendin. Stofzuigen word ik niet happy van.

Ik ben wel de meest precieze van de twee. Zij maakt de vlekken, ik haal ze er weer uit en zo. Wassen doe ik dus ook, zeker het fijne spul. Dan blijft het een beetje op kleur en in dezelfde maat, da's ook wel handig. Schoonmaken in huis is niet m'n hobby, maar ik doe af en toe wel eens een 'project' waarvan ik vind dat het gedaan moet worden, en dan ook minutieus.

Met de auto is het hier precies hetzelfde, ik ontdekte laatst ook weer wat krasjes omdat m'n vriendin erlangs was gegaan met een boodschappentas. :-&

Ze rijdt ook wel eens met de S8 - in Amsterdam krijg je maar één parkeervergunning per adres, dus twee auto's was geen doen - maar ik zit er hard aan te denken om een autootje erbij te kopen, dan is deze alleen voor mij. Heb haar ook gauw aan 't verstand gebracht dat de fiets een prima optie is voor de supermarkt 600 meter verderop. Met de S8 even verderop een half broodje halen, neuh... onzin. De weekendboodschappen doen we meestal toch samen.

Ben altijd ziek als ik weer een krasje ontdek, en ik ben zoals gezegd toch net even preciezer. Altijd geweest ook. Speelgoedauto's, de brommert, het was altijd heel en netjes. Tsja.
 
Of bij Informatique! Daar heb ik m'n persluchtbus vandaan. Maar computerzaak is wel duurder dan een doe-het-zelfzaak.
Vind het ideaal voor dingen waar je met de stofzuiger niet bij kan. Bij een poetsbedrijf hebben ze vaak een compressor ervoor.

Vervelend als je partner minder zuinig met je auto omgaat. De mijne vind me ook wel een beetje een zeur hoor.
Maar net kwam hij terug van een ritje en heeft hij de auto nagelopen of er geen insekten op gecrasht zijn. :grinning:
Kan ik me mooi op de was storten ;)

Een boodschappentas? Probeer je partner dan maar eens niet te.... te... :|~*
 
Ach, het gaat vaak met de beste bedoelingen, maar het effect is er niet minder om. M'n Porsche is ooit door een vriendin plaatselijk met een schuursponsje bewerkt om wat birdshit weg te krijgen, probeer dan maar eens kalm te blijven... :-"

En verschillen van inzicht over het wassen van een auto zijn wel vaker voorgekomen. "Schat, ik heb de auto voor je gewassen" kan soms heel angstaanjagend klinken.

Is inmiddels ook al weer enige tijd strikt verboden...

Over computers, beetje Trim Restorer werkt trouwens óók mooi op je notebook... 8d
 
Ik heb een high gloss notebook die ik nooit open klap hahaha.

Ik zag vandaag de motorkap van m'n boekhouder. Die kreeg de birdshit er ook niet af. Auto was nogal smerig dus eerst even voorzichtig afgenomen met detailingspray.
Nou dat was de vogelstront niet meer maar de grondlak waar ik tegenaan keek. Damn... met leuke diepe krassen er om heen.
Gelijk een fles detailerspray aangesmeerd voor zulke incidenten, met de detaildag maar even voor em meenemen.

Maarre... nog even ontopic. Ik had gister bij de wasbox m'n trimdetailer niet bij me en heb de Matizbumper van m'n moeder met Bold 'n Bright behandeld.
Damn... het verschil was zo enorm dat ze het zelf ook gelijk zag. Mooi zwart alsof het nieuw was.
 
Bold en Bright heb ik ook, alleen nog niet gebruikt.
Voor je rubbers moet je deze dan verdunnen en zo ja met hoeveel ?

Op advies van Tim aangeschaft, schijnt inderdaad ook goed te werken op raamrubbers.
 
Is officieel toch voor je banden? Geen idee hoe het op rubbers werkt... Daarvoor vind ik de Trim Restorer echt super.

Bold & Bright ga ik voor de bandjes wel eens proberen als m'n Megs Tire gel op is. Issie net zo goed?
 
@ Sven,

Ik heb (heeeel toevallig,^^ ) de bold en bright op mijn bandjes.
Resultaat kan je zien in mijn mini show off. Geeft de banden een mooie nieuwe look zonder de sjonnie glans die sommige producten geven. Blijvertje voor mij!:ja
 
Okay. Ziet er netjes uit... Klopt het dat er iets minder glans op zit dan met de Meg's Tire Gel, of lijkt dat maar zo door de hoek en het licht op de foto's? Op zich vind ik die laatste wel erg okay. Blijft ook erg lang mooi. Heb je die ook wel eens gebruikt?
 
@Sven,

Heb die van meq's nog nooit gebruikt. Die van PB heeft niet echt een glans. Duurzaamheid is goed te noemen.