• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Poorboys World White Diamond / EX-P

MrSandman

Detailing rookie
24 mei 2008
612
0
Als aanvulling op de review van Sven S8 heb ik vandaag de tegenhanger van de Poorboy's Black Hole gebruikt, namelijk de White Diamond. Deze op dezelfde manier verwerkt en tevens dezelfde bevindingen gedaan.

Na de White Diamond heb ik een laagje Poorboy's EX-P Sealent aangebracht en vervolgens een laag Deep Crystal Carnauba Wax van Meguiar's.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog niet zo'n mooie glans heb gekregen op mijn coupe en de Poorboy's makkelijk te verwerken zijn, echter is dit wel de 1ste keer na het oefenen op een testmotorkap dat ik de excenter op mijn eigen auto heb gebruikt. Ik kan een ieder met een zilverkleurige auto dit product zeker aanraden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke review (blijft een mooie auto)! Ik denk overigens dat je met Natty's Paste Wax nog net een iets diepere glans krijgt (da's nog net een wat fijnere/betere wax dan de Deep Crystal van Meguiar's).
 
Dank je voor de review.
natty's heb ik nu al in huis.
De bestelling was al duur, dus ik had niet het lef om white diamond mee te bestellen, maar die staat (mede door deze review) hoog op de verlanglijst voor na de vakantie (als er nog wat geld over is ;))
 
Ook ik ben vandaag aan de slag geweest met de White Diamond en de EX-P + Carnauba.

Om het verschil te zien hieronder foto's voor de behandeling waar de auto gewassenen gekleid is en in de Turtel Wax staat :D Dit is van 3 weken geleden.

dscn0679mv9.jpg


Hierbij de de auto na de handeling met White Diamond.


dscn0706di6.jpg


dscn0704us0.jpg




Hierbij de auto na de behandleing met White Diamond + EX-P with Carnauba.


dscn0712lx0.jpg


dscn0710jk4.jpg


dscn0709va9.jpg



Eigenlijk glimt de auto nu te hard om goed vast te leggen op foto :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als trutelwax :-" gebruiker kun jij natuurlijk nu heel goed uitleggen wat de verschillen zijn... Daar ben ik wel benieuwd naar.
 
De glans is nu veel dieper dan dat hij was. Eigenlijk is het makkelijk te omschrijven, ik moet nu mij zonnebril opzetten om de auto te bekijken in de zon :)

De glans leek eerst op de lak te zitten en nu erin. Dat is ook het verschil.

Er zit nu zelfs een beetje wet-look in ondanks de lichte kleur. Dat zal ik straks nog wel even vastleggen op foto ook als de zon iets minder fel is.
 
Super!

Poorboy's is goed bezig door producten te ontwikkelen die op lichte auto's eindelijk ook een mooie glans geven. Leuk dat de White Diamond dus net als de Black Hole zijn werk goed doet! :)^
 
Hoelang hebben jullie de EXP op de lak laten zitten voor dat je alles uitgepoetst hebt? Op de fles staat 30 tot 60 minuten. Is het dan nog af te nemen? of hebben jullie vertrouwd op de al oude swipetest?:weetniet

EDIT: ik verwerk alles in de garage, auto word alleen buiten gewassen en gekleid
 
een sealant kan je best lang laten zitten in sommige gevallen. Een uur is misschien een beetje overdreven, maar als het op het flsje staat dat het kan/moet, tja...

Een swipetest biedt hierin geen uitkomst: het is dan wellicht droog genoeg om af te nemen, maar het product moet soms langer doorwerken om effectief te hechten.
 
Black hole is geen sealant, maar een glaze. Deze kun je nadat je een paneel hebt ingesmeerd gewoon weer weghalen met een MF doek.
 
Blackhole/Whitediamond kan je gerust even laten drogen voordat je het afveegt; paar minuutjes is voldoende meestal. Dan gaat het afnemen nog makkelijker, en is het goed 'ingetrokken' en veeg je het niet direct weg met je doek.
 
Nog een vraagje.
Zorgt de black hole en white diamond voor een verlenging van de duurzaamheid van je wax?
Of heeft het buiten de glans geen extra functie?

Grtz Kevin
 
Edit: Adrie was me weer voor

Zorgt alleem voor meer glans. Qua duurzaamheid maakt het niets uit omdat je het onder de wax gebruikt.
Wax heeft een schone ondergrond nodig om goed te kunnen hechten. Maakt niet uit of daar wel of geen glaze tussen zit
 
het zorgt zelfs voor een mindere hechting op de lak, dus een kortere standtijd van je sealant of wax (theorie of praktijk; het is nou eenmaal zo)
 
@tinus:
Zat me dat ook af te vragen.
Heb je hier zelf al verschil in standtijd mee gemerkt (wel/geen glaze gebruiken on der je wax of sealant)?
En zou het heel veel uitmaken?
En geldt dit meer voor sealants dan voor carnauba waxen?