• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Turtle Wax velgenreiniger nieuwe samenstelling

Dimitri

Detailing addict
31 jul 2011
103
65
Getest: de nieuwste Turtle Wax velgenreiniger.

WP_000240.webp

Ik heb altijd al de TW velgenreiniger gebruikt, maar nu komen ze dus met een nieuwe samenstelling. En met een nieuwe bus ook, want de vorige was groen :)

Via de spuitknop laat deze velgenreiniger zich makkelijk verdelen over de velg, maar je moet wel veel product gebruiken. Na 4 wasbeurten zal je wel een nieuwe fles mogen kopen. Je moet het 1 minuut laten intrekken, ik ging wel een paar seconden nadat ik het erop had gespoten al met de borstels de velgen kuisen en ik liet het daarna nog even inwerken. Het product is zeer agressief, waarbij al de vuiligheid meteen verdwijnt, maar ik denk dat deze velgenreiniger wel eens té agressief kan zijn voor sommige velgen en zeker voor gewaxte velgen. Dit was ook het geval met de vorige TW velgenreiniger. De velgen waren hierbij wel proper, maar ik ben jammer genoeg vergeten een na foto te trekken.

Ook heb ik het product op de banden zelf gespoten en ingewerkt met de borstels. Op de banden hielp het niet echt veel, zelfs na 3 hits waren ze nog bruin. Ik moet hierbij wel vermelden dat de velgen en banden een paar weken niet waren gewassen omwille van werken aan de auto en tijdgebrek

Wat helemaal nieuw is is dat de velgenreiniger nu licht paars kleurt, een soort van Iron X achtige werking dus. Ik heb overigens nog geen ervaring met Iron X, maar naar wat ik hier hoor stinkt het enorm, en dat is bij deze velgenreiniger niet anders. Het ruikt naar een misselijk makende mix van rotte eieren ofzo, daar had de vorige TW velgenreiniger absoluut geen last van.

WP_000229.webp

WP_000230.webp

Conclusie: Sinds ik mij een paar weken hier en op andere site's grondig aan het inlezen ben over detailing, weet ik dat er betere velgenreinigers op de markt zijn. Dit was dus wss mijn laatste bus TW velgenreiniger. Het product mag dan goedkoop zijn, maar zuinig is het absoluut niet. Ook merk ik tegenover de vorige TW velgenreiniger geen verschil, buiten de paarse kleur en de misselijk makende stank.

+ Goedkoop
+ Agressief
+ Goed verkrijgbaar

- Zeer onzuinig
- Agressief
- Stinkt enorm

Bedankt voor je duidelijke bijdrage hier!

Om je banden te reinigen kun je verschillende methodes toepassen, ik gebruik zelf een APC cleaner oplossing met spray bottle die schuim maakt.
APC's zijn er in verschillende varianten van bijvoorbeeld Poorboys of Meguiar's.
Soms moet je dit meerdere keren herhalen.

Goed afspoelen en een banden dressing gebruiken van gerenomeerd merk, er is zat over te vinden welke goed bevallen.
Ik vind een lichte shine van het schone rubber erg mooi persoonlijk. (=PB Bold & Bright)
Andere vinden dof weer mooi of een overdreven "wetlook".

De spuitbus van de Action, leuk maar die laat ik tegenwoordig ook staan vanwege een te korte standtijd.

Bedankt voor je review. Een velgenreiniger hoef je niet elke keer te gebruiken. Als je eens je velgen goed reinigt en daarna in een wax/sealant zet kun je de velgen 'bijhouden' met een sop van water en shampoo en een wasmit en/of wat borstels.

Dit lijkt me nou echt een mooi product. Een velgenreiniger en een ijzerdeeltjes verwijderaar in één. Toch mooi voor zo'n prijs, maar helaas niet zo zuinig. Bedankt voor de recensie.