• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Valet Pro - Snow Foam Combo. Foto's + filmpjes

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.218
193
48
Den Haag
Valet Pro - Snow Foam Combo

Aangezien mijn kannetje SSF eindelijk op is na 3 jaar, werd het tijd voor een nieuwe. Ditmaal viel de keuze op de Valet Pro Snow Foam Combo. Puur alleen om de prijs. Ik hecht niet heel veel waarde of het nou wel of niet de wax stript, mij gaat het maar om 1 ding: pre-washen.

20130421_140336_zpscc733283.webp

20130421_140330_zps838c8dd9.webp

Nadat ik de gebruiksaanwijzing en het etiket heb doorgelezen, blijkt dat dit product meerdere functies te hebben:
1 - foam i.c.m. foamlance
2 - velgenreiniger
3 - geschikt voor in de gloria FM10 of een vergelijkbaar apparaat.

Nogmaals, aangezien ik niet echt waarde hecht of de wax gestript wordt, hou ik me niet echt aan de aanbevolen dosering, ik ben geen type die met een pipetje of spuitje de exacte dosering gaat afmeten, ik giet er gewoon een beetje in, welliswaar niet overdreven veel, gewoon een bodempje van +/-2 cm product, aangevuld met water.

20130421_140002_zpsb81aeb08.webp

Aangezien het product als velgenreiniger gebruikt kan worden, was ik hier benieuwd naar. Normaal gesproken behandel ik de velgen als eerste, maar nu ongemoeid gelaten.

Velgen voor:
20130421_140358_zpsf6e207e8.webp

Velgen na de foam pre-wash en afspuiten met de HD. Het is niet sterk genoeg om alle vervuiling weg te halen, welliswaar is een groot gedeelte weg, maar nabehandeling is nog nodig.
20130421_143307_zps868ba09a.webp

Je ziet dat het product zijn werk doet op de velgen, het vuil wordt losgeweekt en afgevoerd

+
- prijs
- geur, niet heel overheersend chemisch

-
- ?

Fijne review geeft duidelijk weer wat het kan doen. Handig ook dat het multi inzetbaar is. Wat vind je ervan als je deze afzet tegen Supa Snow Foam of Magifoam?

Jammer dat je niet vermeld wat je er van vind naast de SSF waarmee je ervaring hebt.

Moet zeggen dat ik persoonlijk wel geef om anti-wax stripper maar maakt verder niet uit.
Krijg de indruk dat je iets teveel aanmaakt maar wel duidelijk zo te zien op je filmpje!

Het lijkt wel of de VP langer blijft plakken en dat de foam dikker en compacter is t.o.v. de ssf, maar dat kan ook door de mengverhouding komen. Zoals eerder gezegd, ik kijk niet neer op een druppel meer of minder.

Ik ga persoonlijk max. 2x over een paneel en velgen neem ik altijd ook mee. Het is idd. even voor jezelf bepalen wat een goede mengverhouding is.
Verspilling vind ik gewoon onnodig maar op een gegeven moment weet je precies zonder afmeten hoeveel je in de fles moet doen idd.

Wat voor lekkere geur zit hier aan? :)