• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Wolf's Chemical Textile Coat

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115

Onlangs heb ik een nieuwe auto gekocht waarvan ik het interieur graag zou beschermen daar waar de bekleding van mijn Seat Ibiza ongelofelijk gevoelig was voor vlekken e.d. van bijvoorbeeld enkel regendruppels. Elke drup resulteerde daar in kringen, heel naar. Bij mijn Fiesta wil ik dit graag voorkomen, mocht dit voorkomen; beter voorkomen dan genezen. Na enig zoekwerk op het internet kwam ik bij "Wolf's Chemicals". Een bedrijf gelokaliseerd in Hongarije dat onder andere producten maakt op basis van nano technologie, zo ook deze nano textiel sealant. Helaas is dit merk (nog) niet bij Carclean.com verkrijgbaar, maar omdat ik toch wel enthousiast ben over dit product wil ik het wel graag hier delen d.m.v. deze review.

Verpakking:
De Wolf's Chemical Textile Coat zit in een smalle donker blauwe 150ml. fles. Aan de voorzijde duidelijke het logo, de inhoudt en een afbeelding van het resultaat. Op de fles zit een pompverstuiver dat afgedekt is met een plastic kapje dat een ieder zal kennen van de sportdrankflesjes. De fles voelt stevig aan en ook de verstuiver voelt degelijk aan.

Ook hier, zoals bij de meeste (al dan niet alle) producten, aan de achterzijde de gebruikshandleiding en (veiligheids)waarschuwingen. Een deel van de fles heeft geen etiket zodat je kunt zien wat de inhoud van het flesje is.

De beschrijving op de fles:
nano textile sealant
For treating automobile seats, carpets, convertible tops and other textile surfaces. This sealant creates a thin layer of protection on textiles, which helps to prevent dirt and other contaminants, as well as liquids, from penetrating the surface. This product will also help reduce wear and pilling on textiles.

FOR PROFESSIONAL USE!
Clean the surface very well and allow to fully dry before application. Spray the desired area from about 10 cm distance and be sure to get even coverage. Dor best results, this sealant schould be applied in temperatures above 15C (59F). In these conditions, the sealant should be dry within 15-30 minutes. After allowing to dry, another coat is recommenden to ensure even coverage. Please allow the sealant to fully cure for a minimum of 12 hours! Be sure that the spray head does not create a vacuum inside the bottle, as this is the only way it will work correctly!

Irritating to eyes. Vapors may cause drowsiness and dizziness mayoccur. Keep away from children. Keep container tightly closed. Keep away from zources of ignition. No smoking. Avoid contact with skin and eyes. In case of eye contact, rinse immediatly with plenty of water and seek medical attention. In case of accident or if you feel unwell seek medical attention. If possible, show this label.
*Contains coumarin, limonene, geraniol, a-hexylcinnamaldehid.
May cause an allergic reaction*

Beschrijving in de Carclean.com webshop:
N.v.t. (nog) niet verkrijgbaar.

Product:
De Textile Coat is transparant van kleur en de geur is chemisch, de geur heeft veel weg van IPA. De dikte van het product is als water.

Werkwijze:
Zoals beschreven staat op de verpakking dient de ondergrond schoon en droog te zijn. De Fiesta nieuw geleverd en één dag in mijn bezit. Ervan uitgaande dat er niets met het interieur is gebeurt (zoals verzocht) ga ik er vanuit dat het dus schoon is. Volgens het etiket dient het product dus overal een even goede verspreiding te hebben. Dit heb ik gedaan over de voorstoelen, de achterbank en de kofferbakmat. Had geprobeerd een foto te maken van het verstuiven van de pomp maar dat lukte niet. Als je de spray in ieder geval een centimeter of tien boven het te behandelen oppervlak houdt dan is het vrij simpel om alles even goed te bedekken met de Textile Coat.
Na ongeveer een kwartier heb ik nogmaals wat van het product verneveld om er zeker van te zijn dat ik alle delen behandeld had. De geur van het product is best sterk en chemisch, zoals de verpakking al aangeeft kan je er duizelig en/of misselijk van worden. Hiervoor heb ik de hele avond lang de ramen van de auto open laten staan, dat zou ook korter kunnen. Gisteren (27-07) aangebracht rond de klok van 17.00u en heeft gecured tot vanmorgen 8.00u. Daarna heb ik de volgende foto en filmpje gemaakt.

*De doek ligt in de naat van de stoel, anders zou het water daar intrekken en dat wilde ik voorkomen.*

Zoals op de foto en in het filmpje te zien is, heeft de Wolf's Chemicals Textile Coat een duidelijk waterafstotende werking op de bekleding. Het water loopt er zo af.

Voor de voorstoelen, de achterbank (incl. hoofdsteunen) en de kofferbakmat heb ongever 2/3 van het product gebruikt, zal zo'n 100ml. zijn.

Standtijd:
Na vier maanden (03-12-2013) de standtijd in beeld gebracht. De eerste video betreft de bestuurders stoel, de tweede video de bijrijders zijde. Duidelijk in de filmpjes wordt dat na vier maanden de werking verminderd is, maar niet verdwenen. De auto wordt dagelijks gebruikt, ook de bijrijders stoel is regelmatig in gebruik. Na het filmen heb ik het water afgenomen en voelt de stoel vrijwel droog aan.




Conclusie:

+
- Creëert een waterafstotende laag op textiel waardoor er minder kans op vlekken ontstaat in de bekleding,
- Hoeft niet warm geföhnd te worden om te curen (waar dat bijv. bij C.Pro CQUARTZ Fabric&Leather wel 'moet' (bij gebrek aan 'volle zon')),
- Gemakkelijk te verwerken,
- Zuinig product slechts twee derde van de inhoud is voldoende voor een volledig interieur; met de rest zou je een groter interieur kunnen behandelen danwel een mattenset,
- Multi inzetbaar; bekleding, matten, cabriodak,
- Standtijd; tot heden redelijk aanwezig met vier maanden.

-
- Lang curen/uitharden minimaal 12 uur,
- Geur; chemisch ruikt als IPA.

Mijns inziens een prettig en gemakkelijk product in gebruik en verwerking. Het werkt echt zoals op het filmpje aangetoond is. Hoe lang de standtijd is van deze textiel sealant is nog afwachten. Maar ik verwacht er wel positiefs van, t.z.t. zal ik in dit topic een update van de duurzaamheid plaatsen.

Bedankt voor het lezen. Vragen en andere tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Benieuwd naar de duurzaamheid, zeker als je erop gaat zitten.
Jammer dat je het niet kan vergelijken met een ander merk zoals de Textile van Nanolex, zou wel mooi zijn.

Fohnen kan trouwens we degelijk uitmaken dat de laag nog duurzamer wordt ook al staat het er niet op.
Ook de droogtijd wordt volgens mij dan flink verkort, nu is dat nog 12 uur.
 
Voelen de zetels en stoffen nog hetzelfde aan na het gebruik van dergelijke producten?

Aangezien het toch een laagje nalaat, denk ik er dan altijd bij dat de stoffen misschien harder worden?
 
Goed gemaakte review, ik ben erg benieuwd naar de werkelijke vlekbestendigheid en de duurtijd van dit effect.