Zymöl Autowash
Deze fles shampoo kwam ik tegen in de lokale autoonderdelenzaak in het "tot 10 euro aanbiedingen" rek.
In m'n achterhoofd wist ik dat deze fles +/- 20 euro kost, de fles stond daar echter afgeprijsd voor slechts 6,50 euro.
Ik kon het echter niet weerstaan om de fles te laten staan, meer met de geachte: "leuk voor in het rariteitenkastje" zoals Dibbuz zou zeggen. :-b
De gebruiktte spullen:
- Emmers
- 10 liter water
- Meguiars washmitt
- CG droogdoek
- Shampoo
Het eerste wat me opviel aan de gebruiksaanwijzing is het volgende:
- wassen met een spons. WAAAAAT? 8o No way ... :|~*
- drogen met een zeem. WAAAAAT? 8o No way ... :|~*
Even een kleine reminder waarom dus niet wassen met een spons ...
Vervolgens netjes volgens de gebruiksaanwijzing de hoeveelheid shampoo op 10 liter water gedaan.
Op de fles staat 1 dopje per 4 liter, aangezien ik 10 liter water heb afgemeten (streep met watervaste viltstift aan de buitenkant gezet. Tip :!), heb ik dus 2,5 dopje toegevoegd aan het water.
Persoonlijk vond ik de hoeveelheid best wel veel als je ziet wat er uit de fles is.
Op de fles staat namelijk letterlijk het volgende:
Zymöl Autoshampoo is geconcentreerd en met deze fles kunt u meer dan zes maanden lang wekelijks uw auto wassen
Overigens schuimt de shampoo heerlijk. Onderstaande door 3 keer met de mitt te roeren en 5 keer op en neer te halen.
Dan was het afspoelen aan de beurt. Of de beading door de shampoo komt (olieën), door de waxlaag (Dodo SN en BV) of hellingshoek van de kappen, hij is in ieder geval goed.
Blijkbaar is de dosering aan de sterke kant geweest. De kunststof delen heb ik vorige week nog behandeld met Black WOW.
De vlekken zeggen genoeg. Voorts vond ik de kappen stroef aanvoelen, alsof alle wax was gestript. Waarschijnlijk is het ingredient citroen de boosdoener.
Gelukkig heb ik een hele goede vriend in mijn waxcollectie zitten. , dus gauw de scooter 2 jasjes Fuzion gegeven.^
Ik merktte dat de wax aangetast was, mede omdat de wax aanbrengen erg stroef ging. Normaal danst het padje zo over de lak heen.
Conclusie:
De shampoo bezorgt mij niet het gewenste "Wow" effect. Als je een "exclusieve" shampoo wilt, dan zul je hierin de perfecte gezelschap vinden.
Ik zal em dus ook opmaken, maar wel op andermans nog nooit eerder behandelde wagen.
+
- Goedkoop (indien te vinden)
- Geurt héérlijk naar kokos, banaan en citroen
-
- Dosering klopt niet
- Duur i.v.m. dosering
- Advies m.b.t. spons en zeem, echt een misser van een merk dat zich profileert als autoliefhebber
- In een auto onderdelenzaak, kom op zeg....exclusief? Aan me hoela...
Laatst bewerkt door een moderator: