• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rick meld zich aan

Rick de groot

Detailing rookie
14 dec 2010
24
0
Hallo allemaal ik ben Rick de groot 26 jaar , woon in Renesse (Zeeland) in het dagenlijks leven ben ik elektromonteur en loodgieter. Verder ben ik Helemaal verslaafd aan mijn grootste hobby het tunen en detailen van mijn Seat leon FR, ik hoop hier een hoop te leren en advies en ervaring uit te kunnen wisselen. groeten Rick :-b .
4d4d9a1339a60-1157621529_5_FH46.webp

Welkom hier, super dikke Leon, vooral die 19" CH's maken hem helemaal af.

Krijg bij het zien ervan gelijk weer heimwee naar mijn oude 1m

Bedankt Vampire en D20VT , Duidelijk ook echte velgen kenners op dit forum :-)^ BBS is :love , ben er ook erg zuinig op . Momenteel zitten de 17 ´´ orginele velgen onder de auto met winter rubber maar kan niet wachten tot de strooi wagens weer op stal gaan ;) .

Ik ga te werk met het traditonele stappen plan:

stap 1 : Foamen met SSF.

stap 2 : Afspuiten met hogedruk.

stap 3 : Wassen van de Auto middels het 2 emmer systeem met 2 grid guards, in de winter als shampoo de ultimate wash and wax van meguiars (om dat hier was in zit wat zorgt voor wat extra protectie tegen de winterse invloeden) in de zomer en voorjaar de NXT shampoo van meguiars. als wash mit gebruik ik ook de variant van meguiars.

stap 4 : Afspoelen met de tuinslang en na drogen met de delirium.

Stap 5 : Kleien (mits dit nodig ) als klei gebruik ik deze ook van meguiars met de speed detailer.

Stap 6 : Cleaner ( uit het stappen plan van jaja weer meguiars)

Stap 7 : Polish ( uit het stappen plan van meguiars)

Stap 8 : Tech wax 2.0 van meguiars.

Voor de rest :

glas cleaner van meguiars
All metalpolish
nxt speed detailer
endurance hi glos tyre gel van meguiars
ultimate protect meguiars (interieur)

Div borstels doeken etc.

Vorige week de Dap clinic bijgewoont waar ik de dap 900 met toebehoren heb aangeschaft , hier wil ik dus in de toekomst nog beter resultaat mee behalen.
Ook heeft Dennis (Dibbuz) mij heel enthousiast gemaakt over de waxen van dodo juice en met namen de glaze van wolfgang , daar ik nog een aardig assortiment heb wil ik eerst mijn spullen opmaken wat langzaam zal ruilen voor hoogwaardigere producten. Zijn mijn methoden correct? bij beter advies hoor ik het graag . groeten Rick