• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Riwax titan wax.

Beste is ook om te kleien :).

Ik vroeg me nog af of 3 monello peluche bianco voldoende zijn om de prewax af te nemen en wax af te nemen? Ik heb nog geen ervaring met hoeveel doeken nodig zijn?
Dus: 1 doek voor de prewax en 2 doeken voor de wax af te nemen?
 
Ok, goed advies :). Ik wou voor de lime prime het test sample van 100ml bestellen (om uit te testen). Is dit voldoende voor één wagen mee te doen?
 
Ruim voldoende. En ook nog voor een paar keer meer.
Laat ik het zo zeggen: als je dat flesje in één keer op zou maken, verbruik je veelteveel.
 
Vandaag het hele pakket aangekregen met de collinite 485. Ik ga op aanraden de volgende pad gebruiken om het manueel aan te brengen: https://www.carclean.com/nl/product/Monello/Doppio_Rosso_Foam_Grip_Applicator_102950
Ik weet dat collinite 485 'dun' moet worden aangebracht, maar is het dan bijvoorbeeld een goed idee om 3 drupjes (grote van een regendruppel) aan te brengen op de pad in de vorm van een driehoek? Ik wil absoluut niet teveel aanbrengen daar het dan problemen kan geven met uit buffen. Iemand ervaring hiermee?

Ik wou ook paneel per paneel behandelen (enkel dak en motorkap telkens de helft daar het grote oppervlakken zijn).
 
Laatst bewerkt:
Ik zou 3 druppels aanbrengen in de vorm van een cirkel met 4 hoeken en een punt.

Schud de fles goed, een aantal druppels op je pad en begin dan op het midden van een paneel. Werk dan naar buiten toe. Je kan dan de wax uitsmeren naar buiten en dus dun / bijna onzichtbaar aanbrengen.

845 is best wel vergeeflijk als het aankomt op te dik aangebracht en uitwrijven.

Wanneer je duidelijk de wax ziet zitten, blijf het dan goed uitsmeren tot het dunner bedekt is.



Greeetz
 
@Quantoxx

Ik zou 3 druppels aanbrengen in de vorm van een cirkel met 4 hoeken en een punt.

Tumble Dryer Polishing it is!

IMG_0653.JPG
 
Wauw ik ben ook onder de indruk @Jeroen! Daar was ik nooit opgekomen, maar heb dan ook geen droger.. ;)

Verder inderdaad wat Q zegt, paar druppels is voldoende en blijven smeren, als je denkt dat het dun genoeg is, is het meestal nog te dik, maar maakt bij de 845 niet zo heel erg uit. Blijft vrij makkelijk af te nemen. Gewoon lekker aan de slag, er kan weinig fout gaan!
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
Ok, heb in de tussentijd 2 lagen collinite 845 op de wagen aangebracht (met tussentijd van 24 uur). Zéér tevreden over het resultaat, maar ik heb nog een vraagje.

In kunstlicht (in de garage) ziet de wagen er perfect uit, maar in daglicht heb ik gezien dat op de motorkap een aantal kringen zichtbaar zijn die ook donker zijn van kleur. Ik ben er zeker van dat het de collinite is. De rest van de wagen is prima en heb ik niets abnormaals kunnen zien.

Heb ik het hier misschien te dik aangebracht? Ik heb de collinite ongeveer 10 minuten laten curen alvorens af te nemen (rekening houdend met de swipe test). En zeer grondig afgenomen met een microvezeldoek ( zelfs nog een keer extra nagelopen toen de hele auto klaar was).

Kan ik dit nog oplossen (3e laag collinite op motorkap) of gaat het misschien ook weg als de wagen opnieuw gewassen is?

Edit: na verder opzoek werk heb ik dit topic gevonden waar iemand hetzelfde probleem had (dat is wat ik kan afleiden uit de probleemstelling van de topicstarter). Spray & wipe van poorboys lost het probleem op (en na 1 x auto wassen zou het ook opgelost moeten zijn). Kan je spray & wipe gewoon op de lak spuiten en meteen afnemen met een microverzeldoek (of moet er een bepaalde tijd gewacht worden na de laatste wax laag om het product te gebruiken)?

https://forum.Carclean.com/threads/hologrameffect-na-uitpoetsen-wax.7482/

Als er betere detailers zijn dan deze van poorboys mogen jullie het ook even zeggen.

Nog andere tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zijn de kringen verdwenen (had nadien nog even met een microvezeldoek over de motorkap gegaan met een beetje druk en toen waren de kringen weg).

Mijn nieuwe wagen gaat midden december aankomen en natuurlijk wil ik deze zo snel mogelijk in de wax zetten. Nu heb ik hier ergens op het forum gelezen dat collinite 845 aangebracht dient te worden aan temperaturen niet lager dan 13 graden. Klopt dit, want dan zou dat willen zeggen dat ik niet kan waxen tot maart/april 2017?

Mijn wagen staat binnen in een geïsoleerde garage waar het nu tussen de 6-10 graden is (buiten -2 op het moment s' nachts). Kan ik toch waxen bij zulke temperaturen binnenkort (garage is nieuw gebouwd, maar ik schat dat de temperatuur niet veel lager word dan 5 graden in de winter)?

Ik wou ook gyeon trim aanbrengen op plastic exterieur onderdelen (bumper...), ook hier weet ik niet goed of 6-10 graden voldoende is omdat op de gyeon website en handleiding niets word vermeld over aanbreng temperatuur...?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb afgelopen jaar bij 3-5 graden buiten collinite 845 aangebracht, was geen probleem, hoogstens wat langer laten curen. Wel handig om 'm vantevoren een half uurtje ofzo in warm water te zetten zodat de wax goed vloeibaar is.

Vwb de gyeon coating, geen idee..
 
Bedankt voor de reactie, het is dus doenbaar om de collinite 845 bij lagere temperaturen aan te brengen. Die gyeon coating ga ik nog een nakijken.

Welke wax gebruiken jullie om de 'binnendeuren' te behandelen bij jullie wagen. Ik zou dit kunnen doen met de collinite 845, door eerst nog te cleanen met de dodo juice lime prime. Maar ik heb ook de auto finesse tripple all in one polish gezien: https://www.carclean.com/nl/product/Auto_Finesse/Tripple_All_in_One_Polish_250ml_102145?o=pbMTAwMDgw

Deze heeft blijkbaar een kortere standtijd (6 weken), maar aangezien ik deze wil gebruiken op de binnendeuren zou het kunnen dat de standtijd langer is (minder last van weersinvloeden).

Wat doen jullie met de binnendeuren of wat is aan te raden?
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik daar meestal een spraywax voor. Als ik daar de boel afdroog dan spuit ik wat Meguiar's Synthetic X-press spray wax op een doek en dan neem ik het daarmee af. Zoals je zegt is een lange standtijd niet echt van belang en bescherming (tegen insecten, zout of vogelpoep) is ook niet echt een issue. Het fijne van deze wax is dat het supermakkelijk te verwerken is en ook prima te gebruiken is op deurrubbers en eventuele plastic delen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je vlekken maakt. Het nadeel is dat het alleen in een gallonverpakking wordt verkocht die gelijk 60 euro kost. Als je het wil testen kan je van mij wel een klein beetje overnemen. Ik woon in de buurt van Utrecht.

Aan de andere kant kan je ook prima 845 of elke andere wax of a.i.o. gebruiken. Dat heb ik vroeger ook gedaan, maar ik ben nu zo tevreden met m'n huidige werkwijze dat ik het niet zo snel meer zou doen.
 
Ik gebruik daar meestal een spraywax voor. Als ik daar de boel afdroog dan spuit ik wat Meguiar's Synthetic X-press spray wax op een doek en dan neem ik het daarmee af. Zoals je zegt is een lange standtijd niet echt van belang en bescherming (tegen insecten, zout of vogelpoep) is ook niet echt een issue. Het fijne van deze wax is dat het supermakkelijk te verwerken is en ook prima te gebruiken is op deurrubbers en eventuele plastic delen, dus je hoeft niet bang te zijn dat je vlekken maakt. Het nadeel is dat het alleen in een gallonverpakking wordt verkocht die gelijk 60 euro kost. Als je het wil testen kan je van mij wel een klein beetje overnemen. Ik woon in de buurt van Utrecht.

Aan de andere kant kan je ook prima 845 of elke andere wax of a.i.o. gebruiken. Dat heb ik vroeger ook gedaan, maar ik ben nu zo tevreden met m'n huidige werkwijze dat ik het niet zo snel meer zou doen.

Bedankt voor je uitleg. Ik ben van België (Limburg) dus ophalen zal er niet inzitten :D. Wel heel fijn dat je het voorstelde. Zijn er nog andere spraywaxen op carclean die niet schadelijk zijn voor plastic en rubbers (waar je eventueel ook ervaring mee hebt)?

Ik heb zelf de auto finesse triple all in one gezien, maar daar staat niet bij of het vlekt op kunststof en rubber (en online kan ik ook niet echt een duidelijk antwoord terugvinden). Het is wel geen spray, maar een mooi product voor binnendeuren (als ik de reacties lees bij het product).
 
  • Leuk
Reactions: David
Je springt van het ene naar het andere type product.

Waar Jan het over heeft is een "spraywax" en waar jij over praat is een "all-in one".
Deze laatste is een cleaner/glaze/wax in één potje. Een spraywax is alleen een wax laagje.

Als je een spraywax wilt gaan gebruiken zou je kunnen denken aan :
Turtle Wax - Perfect Finish - Spray Wax
Dodo Juice - Supernatural - Acrylic Spritz
Dodo Juice - Red Mist Tropical - Protection Detailer
Poorboys World - Quick Detailer Plus
Poorboys World - Spray & Gloss

Ik kan je alleen geen antwoord geven op de vlek vraag.