• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rode lak herstellen met orange crush van dodo

bartv

Detailing rookie
23 okt 2012
2
0
hallo,

Ik ben Bart en ik ben nieuw hier op het forum.
Ik heb een rode Toyota Corrola uit 1990 waarvan de lak dof(roze) is geworden.

Het is geen showcar of iets speciaals dus ik hoef geen extreme glans, maar ik zou graag de vale lak een beurtje geven.
Ik heb niet veel tijd en geld tot mijn beschikking, maar wil het ook niet erger maken dan het is.

Is de orange crush van Dodo een goed product om dit mee te doen of zit er niks anders op dan een kitje te bestellen van meguiars?

Ik ben niet van plan om mijn auto in veel stappen te gaan doen en zoek dus eigenlijk een product waarmee ik in 1x een goed resultaat krijg.
Natuurlijk snap ik ook dat er geen wondermiddel is waarmee ik hetzelfde kan bereiken als met meerdere andere producten.

Wat raden jullie me aan?

Het is makkelijker als je wat foto's post van je verweerde lak. Dan kunnen wij als forumleden misschien beter beoordelen wat je nodig hebt en hoe erg het probleem is. Een roze geworden lak haal je waarschijnlijk niet meer op met één enkel product. Daar zal al gauw een polijstbeurt aan te pas moeten komen, wat vervolgens weer tijd en geld(producten) kost..

Heb je dit topic ook gezien?
https://forum.Carclean.com/threads/forumregels-lees-dit-topic-eerst-even-aandachtig-door.1/0751
Erg mooie metamorfose, om even aan te geven wat er mogelijk is.

Die vale lak komt omdat de toplaag van je lak 'verkrijt'. Als je de auto polijst, schuur je dit als het ware weg en komt je kleur in de meeste gevallen weer naar boven.
Uiteindelijk ontkom je denk ik niet om te polijsten. Daarna een waxje erop en klaar is Kees.

Er kunnen natuurlijk nog veel meer stappen genomen worden, maar dat is niet je doel. Dus na het wassen de auto polijsten(machinaal), waxje erop en hij ziet er al stukken beter uit.

Probleem is duidelijk maar de oplossing is wat anders.
Voor het zicht kan je diverse middelen gebruiken
Pech is dat juist de voorbereiding zorgt dat je er langer plezier van hebt
Dus hoe meer voorbereiding ....

De Dodo wax is een kwaliteitsproduct
Daarvan is het zonde als je het gebruikt zonder goede voorbereiding

De oplossing voor jou is afhankelijk van wat je in de toekomst wilt
Misschien kan je eens bij een forumlid langs gaan om de mogelijkheden te zien

Een wax is slechts ter bescherming van je lak. Je lak is verkrijt, deze laag zal eerst verwijderd moeten worden, dus zul je moeten polijsten (is geen ontkomen aan)

bedankt voor de reacties, ik heb geen foto's en kan ze ook niet zo even maken.

Maar om even een korte samenvatting te geven:
Ik zou eerst goed moeten wassen en eventueel kleien.
Daarna polijsten
En dan een wax als de Dodo eroverheen.

Welk polijstmiddel kan ik dan het best gebruiken?
Ik heb nog commandant nr4 staan maar ik lees daar geen goede ervaringen over. ik ben bang dat ik hem met dit goedje meer verpest dan beter maak.
Ik heb weinig ervaring maar kan waarschijnlijk wel een polijstmachine regelen.

Groeten Bart

Bij gebrek aan budget zou ik het kleien misschien even laten voor wat het is.
Flesje Mezzo i.c.m. orange light cutting hand pad, met de hand haal je de oxidatie ook makkelijk weg.
Daarna Dodo wax erover.

Als je met de hand gaat polijsten is Meguiars Ultimate Compound ook een goede keus i.c.m. de oranje of gele Monello handpad.

Zie dat je uit Alphen komt, is dat de Alphen a.d. Rijn?
Zoja, dan zit je niet ver van mijn woonplaats af, en kan ik je altijd een helpende hand toesteken.
Heb hier polijstmachines en verschillende polijstmiddelen alsook wax e.d. liggen.