Afgelopen zaterdag stond er een rood/verkleurde Toyota starlet uit 1996 op het programma. De auto is een jaar of 3 geleden door de huidige eigenaar gekocht en sindsdien nooit van buiten behandeld. En dit was goed te merken. Grote roze vlakken en heel -heel- veel zwarte spatjes op de auto. Waarschijnlijk van zwarte verf of boomsappen. Als newbie in het vak/hobby aan mij de taak om 'm op te knappen.
Voor:
Let ook op de hoeveelheid zwarte pikjes op de motorkap.
Ik ben begonnen met het wassen van de auto, daarna de auto met de clay starters set van mothers gedaan. Dit scheelde echt enorm. De auto werd super glad en met een beetje moeite kon ik alle zwarte pikjes verwijderen. Daarna de auto weer gewassen en de plekken rondom de bumpers eerst gepolijst.
De bumpers heb ik vervolgens gedaan met polytrol (dank voor de tip Michiel508)!. Vanwege de lange droogtijd van dit product. Hier knapten ze zeker van op, maar eerlijk gezegd toch iets minder dan ik verwachtte. Mede hierdoor heb ik meerdere lagen aangebracht gedurende de dag.
Aan het einde van de dag heb ik trouwens alle zwarte delen van de auto gedaan met polytrol en ik moet zeggen, het is echt een mooi product! Mijn verwachtingen van de bumpers lagen gewoon te hoog, want de overige zwarte delen werden echt enorm mooi zwart.
Nadat beide bumpers gedaan waren ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Ik had eerder die week al een testspot gedaan met Mezzo, in combinatie met de gele kant van de duo handpad. De lak was heel goed te bewerken en de kleur kwam weer mooi naar boven! Hier kwam de gratis microvezel doek van de mothers clay trouwens ook mooi van pas.
Na het polijsten heb ik de auto gedaan met PB black hole op de zwarte kant van de duo handpad. Op het blote oog was het niet heel goed zichtbaar, maar na een stukje 50/50 gedaan te hebben was ik echt om. Wat een verschil!
De auto is afgemaakt met PB Natty's paste wax met een zwarte handpad en de groene microvezel doek van Monello.
NL-Sticker achterop heb ik overigens laten zitten vanwege het grote kleurverschil. Hier komt binnenkort een nieuwe NL-sticker overheen.
Resultaat tijdens het polijsten:
Eindresultaat:
En na een regenbui op zondag kon ik een mooi plaatje schieten van de beading:
Voor:
Let ook op de hoeveelheid zwarte pikjes op de motorkap.
Ik ben begonnen met het wassen van de auto, daarna de auto met de clay starters set van mothers gedaan. Dit scheelde echt enorm. De auto werd super glad en met een beetje moeite kon ik alle zwarte pikjes verwijderen. Daarna de auto weer gewassen en de plekken rondom de bumpers eerst gepolijst.
De bumpers heb ik vervolgens gedaan met polytrol (dank voor de tip Michiel508)!. Vanwege de lange droogtijd van dit product. Hier knapten ze zeker van op, maar eerlijk gezegd toch iets minder dan ik verwachtte. Mede hierdoor heb ik meerdere lagen aangebracht gedurende de dag.
Aan het einde van de dag heb ik trouwens alle zwarte delen van de auto gedaan met polytrol en ik moet zeggen, het is echt een mooi product! Mijn verwachtingen van de bumpers lagen gewoon te hoog, want de overige zwarte delen werden echt enorm mooi zwart.
Nadat beide bumpers gedaan waren ben ik begonnen met het polijsten van de auto. Ik had eerder die week al een testspot gedaan met Mezzo, in combinatie met de gele kant van de duo handpad. De lak was heel goed te bewerken en de kleur kwam weer mooi naar boven! Hier kwam de gratis microvezel doek van de mothers clay trouwens ook mooi van pas.
Na het polijsten heb ik de auto gedaan met PB black hole op de zwarte kant van de duo handpad. Op het blote oog was het niet heel goed zichtbaar, maar na een stukje 50/50 gedaan te hebben was ik echt om. Wat een verschil!
De auto is afgemaakt met PB Natty's paste wax met een zwarte handpad en de groene microvezel doek van Monello.
NL-Sticker achterop heb ik overigens laten zitten vanwege het grote kleurverschil. Hier komt binnenkort een nieuwe NL-sticker overheen.
Resultaat tijdens het polijsten:
Eindresultaat:
En na een regenbui op zondag kon ik een mooi plaatje schieten van de beading: