Ik ben sinds december jl in het bezit van een Skoda Elroq. Een ontzettend fijne elektrische auto. Ik heb echter snel na de oplevering een probleem. De voorwielnaven begonnen na ongeveer 2 weken te roesten. Ik ben daarover gaan reclameren en naar de mening van Skoda is er niets aan te doen. Oorzaak van het roesten moet gevonden in het regenererende remmen en de onvoorziene weersomstandigheden. Bij een benzineauto worden de remmen anders belast en worden deze op een gegeven moment warm of heet en dat voorkomt over het algemeen het roesten. De wielnaven op mijn auto zijn van hetzelfde materiaal en roesten omdat deze minder belast worden. De auto remt minder, omdat deze veel meer uitloopt en afremt op het electrische vermogen. (Regenererend remmen).
De auto is voorzien van behoorlijk open wielen, dus de roest is goed zichtbaar. Ik hoef niet te zeggen dat het geen gezicht is, temeer omdat het een nieuwe auto betreft. Ik ben dus op zoek naar oplossingen. Heeft het zin de naven schoon te maken en te voorzien van een roestwerende verf? Zo ja, wat moet ik gebruiken en ben ik er dan zeker van dat de roest niet terugkomt? Zijn er andere oplossingen?
De auto is voorzien van behoorlijk open wielen, dus de roest is goed zichtbaar. Ik hoef niet te zeggen dat het geen gezicht is, temeer omdat het een nieuwe auto betreft. Ik ben dus op zoek naar oplossingen. Heeft het zin de naven schoon te maken en te voorzien van een roestwerende verf? Zo ja, wat moet ik gebruiken en ben ik er dan zeker van dat de roest niet terugkomt? Zijn er andere oplossingen?