• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roest veilig verwijderen naaf velgen

Lynxie

Detailing rookie
30 dec 2024
7
15
7A32C1E4-056D-454C-818C-83B9DADF139A.webp
D33B79FF-8CD6-4681-B4EF-7D0224FBCD89.webp

Beste leden.
Bij aankoop van de nieuwe auto zag ik meteen roest in de naven.
Garage zegt dat dit normaal is en niet kan vermeden worden.
Toch zou ik graag het roest zoveel mogelijk verwijderen en er nadien centerkappen over plaatsen.
Met welk product kan ik het beste deze bouten en naven kuisen?
Kan ik dit doen met een soort handdoek (iets hardere stof)
Of toch beter microvezel en het juiste product?
Ik heb nog goedkope velgenreiniger maar heb schrik de velgen te beschadigen,
Daarom koop ik liever een deftig product.
Behandel ik na het kuisen met het product dat jullie aanraden ook nog met anti roest?
En zoja welke zonder de velg zelf te beschadigen, of moet ik toch denken aan sommige delen afplakken?
Ik heb de gyon prep en cancoat,
Kan ik deze achteraf gebruiken of toch beter gyon rimz kopen?
Vriendelijke groeten.

Dit is idd normaal en kan voor niets kwaad en zit ook niet in het zicht met de weehl cap kit of aerodiscs.
Gewoon afblijven en geen zorgen maken.

Laatst bewerkt:
Even inspuiten met een beetje WD en met fijne staalwol opwrijven, desnoods even het gelakte/gepoedercoate deel afplakken.

Daarna tegen roest beschermen met bijvoorbeeld blanke tectyl.

Helemaal weghalen kan alleen met grove middelen en dan roestbeschermer zoals Brunox en eroverheen een laagje verf met een spuitbusje.

Zoals hierboven benoemd kan even wat gebruiken om verder roesten te verhelpen ook al prima volstaan, het is inherent aan wat er gebeurt met veel delen aan de auto die onbeschermd zijn.