Even inspuiten met een beetje WD en met fijne staalwol opwrijven, desnoods even het gelakte/gepoedercoate deel afplakken.
Daarna tegen roest beschermen met bijvoorbeeld blanke tectyl.
Helemaal weghalen kan alleen met grove middelen en dan roestbeschermer zoals Brunox en eroverheen een laagje verf met een spuitbusje.
Zoals hierboven benoemd kan even wat gebruiken om verder roesten te verhelpen ook al prima volstaan, het is inherent aan wat er gebeurt met veel delen aan de auto die onbeschermd zijn.
Thx ,
Ik ga het zo doen.
Afplakken en inspuiten met wd40 multispray en vervolgens heel lichtjes wrijven met ultra of extra fijne staalwol.
Niet met de bedoeling alle roest weg te krijgen, maar om het toch een beetje deftig te hebben en verder roesten te voorkomen.
Vervolgens behandelen met Qwatrol of de Tectyl die jij zegt.
Bedoel je dan de Tectyl “multi purpose”universele antiroest, want daar staat amber bijgeschreven?
Of beter de Tectyl “cavity wax” holle ruimte corrosiebeschermint voor de naaf en boutjes te beschermen? (Daar staat ook amber bij)
Diegene waar transparant opstaat heeft ook de naam “multi purpose” en vervolgens corrosiewerende spray voor elektrische bedrading.
Thx voor jullie hulp voor deze beginnersvragen. Vragen over roest lijkt me echt wel beginner, voor roest neem je toch gewoon een busje anti roest, et voila probleem opgelost, en wanneer er zich een probleem voordoet zoals kleurverschil door 1 of andere reactie merk je hetwel… Dit wil ik net vermijden vandaar dat ik deze vraag toch maar gesteld heb, en dankbaar ben voor jullie moeite om te proberen helpen.
Indien het antwoord de Tectyl cavity wax zou zijn is mijn volgende vraag of het dan nog zin heeft om de naaf en boutjes mee te nemen met het product waarmee ik de velg wil coaten als volledige beschermingslaag, of kan ik deze naaf beter overslaan met coatingproducten na de behandeling met Tectyl
Als ik voor mezelf weet dat de achterblijvende roest niet al te snel uitbreidt geeft dit toch een iets beter gevoel