• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

roest vorming

een Dremel is een top stukje gereedschap dat eigenlijk iedereen zou moeten hebben, oneindig veel toepassingen voor te bedenken.
 
Geen idee. Ik heb al gevallen gezien waar de plaat volledig rot is. Dan kun je alleen nog maar een nieuw stuk erin lassen, of het hele plaatdeel vervangen als je het goed wilt doen.
Anders blijft het terugkomen na verloop van tijd.
Je zult even zelf moeten onderzoeken hoe erg jou geval is. Dat kan alleen door de lak weg te halen.
 
Ja klopt.. Ah hier heb ik echt heel weinig zin in..

Aan de andere kant is dit de uitgelezen kans om de baas in huis te overtuigen dat er een dremel moet komen! Met de slijptol lijkt me wat te bruut, maar daarna gewoon wat autoplamuur en een busje verf op kleur en gaan lijkt me?

Vroeger had ik een boormachientje op batterijen (zeg maar formaat tandartsboor), sinds een paar jaar heb ik een Dremel die ik voor iets van 40-45 euro compleet heb gekocht in een aanbieding bij een lokale DHZ. Eigenlijk gebruik ik de Dremel meer dan mijn gewone klopboormachine.

Af en toe zie je bij Action/Lidl/Aldi ook zo'n setje met slijpsteentjes enz. die je prima voor een Dremel kunt gebruiken. Juist met die kleine slijpsteentjes kun je zeer lokaal de plekjes behandelen.
 
Ik heb best veel met de dremel van m'n vader gewerkt en ik geloof je direct als je dat apparaat meer gebruikt dan je boormachine!

Had er een paar maanden geleden eigenlijk een nodig voor een naar klusje in de kap van mijn Nissan, maar toen geen goede deal kunnen vinden. Ga eens rustig op onderzoek uit en hoop snel een mooie aanbieding te vinden!

Thanks voor de tip van die slijpsteentjes ook, ga ik ook in de gaten houden!
 
Die slijpsteentjes lopen wel snel dicht bij het wegnemen van verf. Ik gebruik van die kleine schuurpapier rolletjes die ze in verschillende grofheden hebben. Als het rolletje versleten is vervang je het gemakkelijk en je kunt weer met een verse aan de slag.

DSC_4209_%5B800x600%5D.JPG
 
@A90 wat je laat zien is wel een factor 10 groter (en werkt ook grover), ik bedoel meer dit werk (in verschillende vormen en maten):
th?id=OIP.Mc41bf30ebf40035983542daed35cb2bdo0&pid=15.1&P=0&w=300&h=300.jpg
msemjlfjki.jpg
th?id=OIP.Mc55f64f86794c25526ee2469072e8cd1o0&pid=15.1&P=0&w=300&h=300.jpg

Is ook prima geschikt om in steenslag plekken eerst de roest weg te slijpen.
 
Roest....... Ik heb een Opel Kadet Cabrio GSI gehad. Toppunt van roest.
Door de vorige eigenaar heel "mooi" eroverheen geplamuurd.
De allerbeste oplossing is en blijft wegslijpen en nieuw stuk erin, of zover mogelijk tot het blanke staal gaan. Roest zal zover ik weet altijd in de poriën van het metaal blijven zitten. Een omvormer remt het heel heftig maar zal er niet voor zorgen dat het nooit meer gaat roesten. Ik heb in het verleden vaker gebruik gemaakt van de genoemde Noverox of Brunox(epoxy roestomvormer), de Brunox slaat paars uit daar waar roest zit. Dan nog alle oppervlakkige roest zoveel mogelijk verwijderen.
Je kunt het wel zeer goed vertragen en ervoor zorgen dat je er jaren geen tot weinig last van hebt. ;)

Waar roest zichtbaar door de lak komt, zit meer roest. Soms zitten er dan al volledige gaten onder de gebladerde lak.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Hahaha één cabrio lijkt me wel voldoende, ben net blij dat alle deuren weer waterdicht zijn ;)

En cola is uiteindelijk inderdaad ook gewoon een zure vloeistof, is alleen moeilijk erop te houden. Een ketting leg je gewoon een paar dagen in een bakje!

Ik ben er nog niet helemaal over uit en heb eigenlijk ook geen tijd voor de Seat op het moment. Als ik er wat aan ga doen laat ik wel weten hoe het is afgelopen, in ieder geval nogmaals bedankt voor alle tips!