• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roest

Dylles

Detailing rookie
5 aug 2018
4
2
People,


Kan iemand mij een adres aanbevelen dat mij kan helpen met de roest op de naven van mijn wielen, zelf beschik ik niet tot de middelen en ruimte om dit te fixen.
 

Bijlagen

  • 20180815_162116.jpg
    20180815_162116.jpg
    107,1 KB · Weergaven: 185
Ik heb het recent zelf gedaan met Hammerite. Van te voren goed schoonmaken en ontvetten.

Was makkelijk zelf te doen
2cfe566faec4096965c71bebb8f00104.jpg
fc37e03c700382beadd0f0786b2c6446.jpg
 
Ik heb de schijfranden ook behandeld. Om nou die hele schijf met kleine stukjes tape af te plakken...

1x remmen en het was weg hoor
 
Hoe bedoel je ziet er niet netjes uit?
Afplakken is toch geen doen op zo'n ronde schijf...

Het ziet er nu juist mooi strak uit. Geen roest vlekje meer te bekennen.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Ik heb het over de vegen Hammerite op de schijf en de niet netjes afgelijnde rand.
Maar het kan aan mij liggen, zoiets stoort mij als Grafisch tekenaar.
 
Die van de schijfrand bovenaan bedoel je?
De rand tussen de naaf en je schijf daar heb ik het over.
Ik zou persoonlijk ook niet voor zilver gegaan zijn want nu is je naaf precies een verlengde van je velg terwijl zwart een mooi contrast zou geven en je glimmende velgen naar voor brengt.
Ik val je hier niet aan of zo, gewoon mijn persoonlijke mening en hoe ik het zie:worried:
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Staalborstel icm hammerite

Keer goed remmen daarna, en je kunt er weer een poos tegen aan.
 
Persoonlijk houd ik niet van verf op mijn remblokken maar dat stukje veiligheid zal als motorrijder misschien sneller naar boven komen als veiligheids aspect.

Ook ik heb in het verleden voor zwart gekozen maar da’s persoonlijk.

Afplakken is simpel, tape erop, met een mesje langs de rand welke omhoog staat en de tape op de schijf laten zitten.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Geen probleem dat er een discussie aan de gang is maar een antwoord op mijn vraag is nog niet ter sprake gekomen :sob:
 
Ik denk dat het antwoord er al wel is. :) Het werk is vrij simpel en dus niet heel specifiek om een adres voor te zoeken.

Ik zou vragen bij je garage of zij het willen doen of dat zij iemand kennen die het wil doen. ;)
 
@Dylles Je kan gewoon naar je garage gaan deze kunnen het voor je doen als je het ze vraagt.

Zelf heel makkelijk te doen
Benodigdheden:
1 Krik
2 Dop + ratel ( momentsleutel aanbevolen)
3 Verf in pot of spuitbus
4 Schuurpapier
5 Remreiniger
6 Tape
7 Tijd

Start
Zet de auto in de versnelling en op de handrem.
Draai met de dop en ratel de bouten van de velg iets los.
Krik de auto op.
Verwijder de bouten en verwijder de velg.
Nu alles ff schoon schuren en schoonmaken met remreiniger.
Afplakken met tape.
Verven/spuiten.
Goed laten drogen.
Dan de tape eraf.

en dan natuurlijk alles weer andersom.
( zet de bouten goed vast hier is een momentsleutel handig maar niet noodzakelijk)

Ook verf op de remschijf is niet best dit zorgt voor gladde plekken op de remblokken.
Heel technische verhaal over hoe en wat maar conclusie niet goed kans op ongelukken.