• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roestplekje op de rand van kofferklep

Ik lees even mee. Heb ook zo’n plekje ontdekt.
Zou bijvoorbeeld de Brunox roestomvormer iets zijn voor de eerste laag?
Link (van een willekeurige webshop aangezien de site van Brunox het niet lekker lijkt te doen)

Ik ben namelijk bang dat wanneer ik perongeluk een stukje roest laat zitten en primer gebruik, ik over een tijdje weer aan de gang kan.
 
@ydderf
Volgens de uitleg zou dit product ook goed moeten zijn ja maar er staat wel bij dat je zelf nog moet gaan verdunnen met aceton.

Als je de oxidatie onvoldoende hebt vrijgemaakt van lak e.d. dan is de kans op terugkerende roest reëel.
Je dient dus zeker te zijn dat je de hele plek waar roest zit, hebt vrijgemaakt en liefst zoveel mogelijk materiaal hebt verwijderd vooraleer je een product zoals dit over de roest overblijfselen smeert of spuit.
 
Haha dus, schuren, roestomvormer, menie, primer, kleurlak, blanke lak? Glasvezel/schuurpen is ook nog langs gekomen. Iets met bomen en bos :joy: Voor zo’n klein plekje
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Wat ik het grote voordeel vind van roestomvormers, is dat ze vooral op niet verzinkt staal, eventueel ook roest aanpakken die net naast het geconstateerde plekje zitten. Vooral bij bijvoorbeeld steenslag, zie je dan een plekje verschijnen maar net onder het oppervlak naast het geconstateerde plekje, kan de roest net onder de lak zitten (maar de lak nog wel goed hechten aan het staal), zo'n plekje behandelen met roestomvormer voorkomt dat je over een jaar een ring net om de nu behandelde plek moet behandelen. Verzinkt staal heeft wel als voordeel dat een klein gaatje in de zinklaag weinig uitmaakt: zink corrodeert makkelijker dan staal, en stopt op die manier toch het roesten van het staal.