Beste forumleden,
Ik ben benieuwd of jullie mij zouden kunnen adviseren met betrekking tot de lak van mijn Ford Fairlane uit 1962.
De wagen staat nog in de originele (zachte) lak, het plaatwerk is keihard, maar de lak heeft (met name op de liggende delen) redelijk wat krassen opgelopen, die ook nog eens zijn gaan roesten. Ik denk het gevolg van 62 jaar lang wassen, poetsen, rijden etc.
Deze roestsporen zijn betrekkelijk oppervlakkig en liggen veelal op de lak. De krassen zijn wel vrij diep en tonen het blanke staal.
Het lijkt me dat je de roestsporen nog wel enigszins moet kunnen verwijderen door de aangetaste delen bijvoorbeeld te polijsten/heel licht te schuren? Zou dit inderdaad een goed idee zijn en zo ja, met de hand of bijvoorbeeld met een lichte machine?
Of misschien zelfs wel alleen WD40 met hele fijne staalwol? Of krast dit altijd?
Na afloop zou ik de wagen dan helemaal in de Collinite 915 willen zetten om hem enigszins van de atmosfeer af te sluiten. Het is een binnenslaper die gelukkig zelden met regen buitenkomt.
Een compleet nieuwe paintjob of nieuwe laag blanke lak is me nu te duur en ik vind het ook wel charmant dat je de leeftijd enigszins terugziet in de lak.
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Karl
Ik ben benieuwd of jullie mij zouden kunnen adviseren met betrekking tot de lak van mijn Ford Fairlane uit 1962.
De wagen staat nog in de originele (zachte) lak, het plaatwerk is keihard, maar de lak heeft (met name op de liggende delen) redelijk wat krassen opgelopen, die ook nog eens zijn gaan roesten. Ik denk het gevolg van 62 jaar lang wassen, poetsen, rijden etc.
Deze roestsporen zijn betrekkelijk oppervlakkig en liggen veelal op de lak. De krassen zijn wel vrij diep en tonen het blanke staal.
Het lijkt me dat je de roestsporen nog wel enigszins moet kunnen verwijderen door de aangetaste delen bijvoorbeeld te polijsten/heel licht te schuren? Zou dit inderdaad een goed idee zijn en zo ja, met de hand of bijvoorbeeld met een lichte machine?
Of misschien zelfs wel alleen WD40 met hele fijne staalwol? Of krast dit altijd?
Na afloop zou ik de wagen dan helemaal in de Collinite 915 willen zetten om hem enigszins van de atmosfeer af te sluiten. Het is een binnenslaper die gelukkig zelden met regen buitenkomt.
Een compleet nieuwe paintjob of nieuwe laag blanke lak is me nu te duur en ik vind het ook wel charmant dat je de leeftijd enigszins terugziet in de lak.
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Karl
Bijlagen
Laatst bewerkt: