• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rood of zwart voor Black Hole

dré1985

Detailing addict
24 mrt 2012
44
52
Hallo,

Welke Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad voor black hole.
Hiervoor deed ik dit handmatig met de zwarte handpad.
Denk dat ze beide wel kunne maar hoor graag jullie persoonlijke voorkeur,en graag waarom je deze kiest.

Mvg Dré

In principe kun je elke finishing pad, degene zonder cuttingfactor, gebruiken om een glaze, wax of sealant aan te brengen.

Voor zover ik het weet, zijn het de rode, blauwe en zwarte pads.

Ik ga mee met Nicknameless. Het maakt weinig uit, zolang de pad maar geen "cutting factor" heeft. Het is de bedoeling het zo goed mogelijk uit te smeren, en niet om swirls e.d. te verwijderen. Want als het goed is dan heb je dat al tijdens het polijsten gedaan, voordat je aan de black hole begon.

Ik heb van Dibbuz tijdens een clinic begrepen, dat het slimmer is om een andere kleur pad te gebruiken dan het middel dat je gebruikt, omdat je dan beter ziet, hoeveel middel er nog in je pad zit. Dus beter geen zwarte pad voor Black hole (ik deed dit in het verleden ook, lekker makkelijk onthouden welke pad voor welk middel)