• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rooklucht verwijderen. Extractor raadzaam?

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
Gisteren nieuwe (tweedehands dat wel) auto opgehaald,

Er is in het verleden gerookt in deze auto. Deze geur wil ik volledig weghebben. Is gebruik van een extractor hiervoor nodig?
Ik kan er 1 huren bij Boels in Helmond maar ik lees wat negatieve ervaringen over dat ding.

Auto gaat morgen full detail krijgen dat is het plan. Weet niet in hoeverre microvezel doek + APC (Meg's) gaat helpen tegen de rooklucht namelijk. Lijkt me dat het meer 'ingetrokken' zit in de bekleding.

Tips?

Extractor inderdaad door je interieur met name de hemel goed reinigen,en bij Carclean deze kopen......3x 24 uurs behandeling!!!

https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Enzyme_Odour_Eater_1000ml_IC1-1L_101877

Je kan inderdaad met een extractor aan de gang.

Vergeet niet dat de rook écht overal in gaat zitten. Probeer zoveel mogelijk interieurdelen zoals paneeltjes, roosters enz. te demonteren en deze ook schoon te maken.

Gelukkig dat m'n pa helpt lees ik al. Dat wordt inderdaad flink aan de slag. Geen probleem verder. Ik had al gezien dat interieurfilter vervangen was zal wel samenhangen met het roken in de auto.
Ongelofelijk dat mensen kunnen roken in een auto...

Thanks voor de snelle antwoorden trouwens!

@ Zuidwest10 die Enzyme Pro zal ik zeker gaan bestellen, even kijken hoe ver ik kom morgen, ben i.v.m. stage niet in staat door de week veel te doen.

sO2pure will sort this out fast and easy.. and for long time ! :

https://www.Carclean.com/product/CarPro/SoPure_sprayer_120ml_AQCA120_101835

just spray it all over and let react with day light.. all smells , germs, bacterias will disappear.

After using the extractor tomorrow I'll check out the results.
Should it fail to satisfy me, I'll try the ones advised here.

Thanks for your input!

Kleine kick van mijn kant nadat ik aan de slag ben geweest.
Vanochtend de binnenkant van mijn auto volledig schoongemaakt, ramen gedaan etc. Daarna So²Pure aangebracht.
Rest van de dag bezig geweest met de auto en zojuist eens geroken. Er hangt nu grotendeels een volledig neutrale geur in de auto.
De 'zware' geur die er standaard in hing is verdwenen.

Vooralsnog een topproduct dus!
Zit nog genoeg in het flesje voor nog een behandeling dus dat zal ik volgende week even doen mocht ik nog wat viezigheid ruiken. T'is erg moeilijk te bepalen wat je wel en niet gehad hebt namelijk.

Heb ooit eens gehoord dat je er ook met een poederblusser doorheen kan blazen? Deuren los en van ene naar andere kant ofzo. Die ontrekt alle zuurstof en daardoor dus de stank?

Euhmm... met een poederblusser!!??? 8-()) Ik denk dat je een CO2 blusser bedoeld, als je met een poederblusser dat doet dan kun je je auto beter naar de sloop brengen aangezien alle electronica in de auto naar zijn grootje is of binnenkort gaat ;-p Klinkt leuk, maar lijkt mij een indianenverhaal. De geur zit in in de zuurstof, maar als moleculen in de bekleding e.d.

Ozon generator werkt goed maar kijk ook eerst of je het de nadelen waard vindt; o3 geeft snel een o af waarna o2 ontstaat en dus oxidatie van je interieur! Zo'n generator is ook niet duur trouwens!