• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rover 25 VI

-Dries-

Detailing rookie
21 sep 2009
370
0
Hello,

Mn eerste show-off, geeneens van mijn eigen auto, maar van een goede vriend. Auto is anderhalve week geleden gekocht, en ik had aangeboden om de buitenkant even goed aan te pakken.

Gebruikte producten:

PB spray&rinse
PB APC (in div verhoudingen)
Autoglym engine cleaner (op de wielen...)
Bilthamer foam
Megs NTX shamppo
PB washmit
Megs washmit
Born 2 be slippy
Dodo klei
Mothers detailer
Heeeeeel veel spray and whipe
pb trim restorer
IPA
Black hole
EXP
Natty's
Wolfgang bandenspul

De auto leek op het eerste gezicht best netjes. Wel zagen we dat de garage de auto nog even in de turtle wax had gezet:-& , Tussen alle kieren zat die troep nog. Na het strippen van die waslaag kwamen ook best veel krassen, gigantisch veel swirls, rare plekken tevoorschijn. Maargoed, met de rotary lekker aan de slag gegaan.

De wielen leken net zoals de auto schoon. Eenmaal aan de binnenkant van de velg 1 gore vieze bende. Vooral erg vet. Het duurde ook niet lang voordat we ipv schoonmaken aan het uitsmeren waren:lol

IMG_0101.webp

IMG_0101.webp

IMG_0099.webp

Nee je mag niet helpen ga weg.]d~^

IMG_0103.webp

IMG_0107.webp

IMG_0102.webp

Gewassen met megs NTX. Vind het nog steeds een erg fijne shampoo. BTBM waar niemand hier een slecht woord over durft te spreken vind ik dus weer helemaal niks. Zal wel een kwestie van smaak zijn denk ik.

IMG_0114.webp

-Mezzo op oranje
-Finalle op wit
-Finalle op zwart
Alles roterend, en je ziet de wolkjes weer$$)

Ik heb niet alles swirl-kras en ellende vrij gemaakt. Deze combi gaf gewoon een supermooi resultaat waar je bij een auto van 10 jaar oud dik tevreden mee mag zijn.
Maargoed, met alleen de motorkap zijn we er niet.... pfffff wat gaat er toch een tijd in een auto zitten he:-"

IMG_0110.webp

Hier ben ik met wol en inizio, inizo op oranje. mezzo op oranje, finalle op wit finalle op zwart overheen gegaan. Kheb helaas geen after foto. En al had ik die, je ziet de krassen nog steeds. Wel een stuk minder maar dit zat gewoon te diep.

IMG_0118.webp

Maargoed, toen het winnende trio voor lang plezier: Black hole--EXP--Natty's

IMG_0132.webp

IMG_0129.webp

IMG_0130.webp

IMG_0131.webp

IMG_0131.webp

IMG_0124.webp

Nog even een paar vraagjes:

IMG_0128.webp

Iemand tips om deze en de rest van mn wiel-borstels weer schoon te krijgen:'(

En ik wilde staffan zeg maar achter me aan laten lopen met de dapp. Finalle op zwart. Maar dit werd veel minder mooi als finalle op zwart roterend... Iemand een idee?
Dus ik deed roterend Mezzo op oranje-->finalle op wit--Finalle op zwart. En ik dacht altijd dat je het beste nog een keer met de dapp eroverheen kon om hologrammen te voorkomen. Maar juist toen we er nog een keer met de dapp (finalle op zwart) overheen gingen, kreeg je weer swirl-achtige dingen in de lak.

Thnx for reading,

gr

Dries