Van 11 november tot en met 15 november had ik een Rover 75 Tourer op bezoek voor een full detail. Deze Rover was voorzien van een metallic grijze lak en had een kleine 180000km op de teller staan. De hele auto was in het verleden opnieuw gespoten en de lak was in redelijk goede staat en goed te corrigeren. De motorkap had een beduidend hardere lak dan de rest. In het interieur waren diverse koffievlekken aanwezig.
De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd tijdens deze full detail:
Interieur:
- Stoelen en tapijt gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Kunststof gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Kunststof gevoed met PoorBoys Natural Look
- Houtinleg gereinigd met PoorBoys Professional Polish
Exterieur:
- Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse velgenreiniger en Monello Non Ferro
- Auto gefoamd met Monello foam
- Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Auto gewassen met Monello Lavare shampoo
- Vliegroest verwijderd met Monello Non Ferro
- Teer- en harsvlekken verwijderd met DoDo Tar and Glue remover
- Hoekjes, gaatjes, etc gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Motorruimte gereinigd met Poorboys APC 1:10
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare shampoo
- Koplampen gewetsand met korrel 1000,1500, 2000, 2500 en daarna gepolijst met Meguiars M105 op Monello gele, oranje CCS pad en Meguiars M205 op Monenello witte en lichtgroene CCS pad
- Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt en uiteindelijk met de volgende combinaties gepolijst:Fle x 1-2 150: Monello Veloce op Monello CCS oranje pad. Monello Mezzo op Monello CCS pad. Motorkap eerst nog gedaan met Monello gele CCS pad en Monello Veloce. Dap 900: Monello Finale op Monello lichtgroene pad
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- Lak beschermd middels 2 lagen EX-P
- Afgetopt met Collinite 915 Marque d'elegance carnaubax wax (omdat het kan:-D)
- Velgen gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Velgen gepolijst met Monello Finale op zwarte Monello cone
- Kunststof motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
- Trims gevoed met Auto Finesse Revive
- Wielkasten gevoed met Auto Finesse Revive
- Banden gevoed met Meguiars Endurance Tyre gel
- Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish
- Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant
De Rover bij aankomst
De Rover gefoamd
Tankklepje vooraf
Schoon tankklepje
Interieur vooraf
Interieur na reiniging
Het paneel bij de bestuurder had eens bezoek gehad van een kop koffie
Na bewerking met APC en extractor
De koplampen waren behoorlijk dof
Na wetsanden en polijsten keek deze Rover weer helder uit zijn ogen
De motorruimte vooraf
Motorruimte na reiniging
De Rover staat regelmatig in de nabijheid van een spoorweg. De Non ferro doet goed werk.
Instappen met zonnebrandcreme aan de handen is niet aan te raden
Na het polijsten niets meer van te zien
Een 50-50 Natural Look op de bestuurdersstoel
Ook de trims werden wel blij van Revive
De motorkap nadat deze was afgetopt met Collinite 915
Helaas regende het de laatste twee dagen continu. Het rondje rondom is dan ook in de regen gemaakt.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Door de regen kon wel meteen de beading worden getest
De volgende werkzaamheden zijn uitgevoerd tijdens deze full detail:
Interieur:
- Stoelen en tapijt gereinigd met PoorBoys APC 1:10 en extractor
- Kunststof gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Kunststof gevoed met PoorBoys Natural Look
- Houtinleg gereinigd met PoorBoys Professional Polish
Exterieur:
- Velgen gereinigd met PoorBoys Spray and Rinse velgenreiniger en Monello Non Ferro
- Auto gefoamd met Monello foam
- Wielkasten gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Auto gewassen met Monello Lavare shampoo
- Vliegroest verwijderd met Monello Non Ferro
- Teer- en harsvlekken verwijderd met DoDo Tar and Glue remover
- Hoekjes, gaatjes, etc gereinigd met PoorBoys APC 1:10
- Motorruimte gereinigd met Poorboys APC 1:10
- Auto nogmaals gewassen met Monello Lavare shampoo
- Koplampen gewetsand met korrel 1000,1500, 2000, 2500 en daarna gepolijst met Meguiars M105 op Monello gele, oranje CCS pad en Meguiars M205 op Monenello witte en lichtgroene CCS pad
- Lak gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt en uiteindelijk met de volgende combinaties gepolijst:Fle x 1-2 150: Monello Veloce op Monello CCS oranje pad. Monello Mezzo op Monello CCS pad. Motorkap eerst nog gedaan met Monello gele CCS pad en Monello Veloce. Dap 900: Monello Finale op Monello lichtgroene pad
- Lak gevoed met PoorBoys Black Hole
- Lak beschermd middels 2 lagen EX-P
- Afgetopt met Collinite 915 Marque d'elegance carnaubax wax (omdat het kan:-D)
- Velgen gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Velgen gepolijst met Monello Finale op zwarte Monello cone
- Kunststof motorruimte gevoed met Auto Finesse Revive
- Trims gevoed met Auto Finesse Revive
- Wielkasten gevoed met Auto Finesse Revive
- Banden gevoed met Meguiars Endurance Tyre gel
- Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish
- Velgen beschermd met PoorBoys Wheelsealant
De Rover bij aankomst
De Rover gefoamd
Tankklepje vooraf
Schoon tankklepje
Interieur vooraf
Interieur na reiniging
Het paneel bij de bestuurder had eens bezoek gehad van een kop koffie
Na bewerking met APC en extractor
De koplampen waren behoorlijk dof
Na wetsanden en polijsten keek deze Rover weer helder uit zijn ogen
De motorruimte vooraf
Motorruimte na reiniging
De Rover staat regelmatig in de nabijheid van een spoorweg. De Non ferro doet goed werk.
Instappen met zonnebrandcreme aan de handen is niet aan te raden
Na het polijsten niets meer van te zien
Een 50-50 Natural Look op de bestuurdersstoel
Ook de trims werden wel blij van Revive
De motorkap nadat deze was afgetopt met Collinite 915
Helaas regende het de laatste twee dagen continu. Het rondje rondom is dan ook in de regen gemaakt.
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Door de regen kon wel meteen de beading worden getest