• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roy's Audi A1 (2.0)

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo mede poetsers,

Een nieuwe auto is een nieuw project.. Dus bij deze open ik een nieuw topic. Aangezien jullie me al kennen met een Audi A1 wil ik jullie graag voorstellen aan het nieuwe slachtoffer. Het is een Audi A1 geworden van 2012 die omgebouwd is naar de A1 Quattro... Aangezien ik altijd een A1 Quattro had willen hebben is dat een soort van gelukt! De Audi A1 Quattro kwam in een extreem gelimiteerde oplage van 333 stuks. Dit is een 1.4 niet Quattro maar het is een identieke replica (Zal er geen doekjes om winden.. Ben erg fan van deze styling) tenslotte kan ik op mijn 21 jarige leeftijd ook geen echte betalen:p

Maar enfin, toen ik de auto kocht was die eh... Smerig voor mijn doen dan. De auto is grondig gewassen (sponningen, wielkasten en motorruimte) om vervolgens grondig te polijsten en het lederen interieur goed uit te blazen, zuigen en soppen. Tja een auto is tenslotte eigen bij mij als die volledig is aangepakt. De lak was keurig aangezien de motorkap, dak en bumpers pas gespoten waren (November 2019) aangezien deze Audi in 2012 zijn leven als luxe Pro line S uitvoering begon maar vanwege de quattro look zijn er heel wat delen vervangen in 2019. Het Polijsten ging lekker.. Wel behoorlijk hard wat natuurlijk kenmerkend is voor Audi. Verder zijn de uitlaten gepolijst en de wielkasten voorzien van een PVC kunstof coating. onder de kap ook de nodige aandacht besteed onder het strenge toezicht van Opa. Verder is het enkel genieten van de stuk vlottere 1.4 Turbo en luxe en een kwestie van bijhouden met goedwassen en waxen.

Sorry voor de niet zo bevredigende voor en na foto's,

IMG_3156.jpeg


IMG_3808.jpeg

IMG_3807.jpeg

IMG_3809.jpeg

IMG_3810.jpeg

IMG_3811.jpeg

IMG_3815.jpeg


IMG_3818.jpeg


IMG_3821.jpeg
IMG_3823.jpeg


IMG_3836.jpeg


IMG_3825.jpeg
 
Dat ziet er zeker goed uit en niet van een echte quattro te onderscheiden. Witte velgen weer keurig wit gekregen.De 1.4 TSi rijdt ook erg goed mijn vriendin heeft er ook 1 in S-Line uitgevoerd en bevalt prima.
MSC-20170325-66.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rikk en RoyBa
Gaaf! mijn ouders rijden ook een facelift Sportback.. Deze is wel heel erg dik voorzien van Rotors en xenon lampen. Goede smaak heeft die dame van jou..;)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Gave A1. Maar die '2.0' in de titel is misleidend :yum :yum Dacht bij het klikken dat het echt een 20tfsi (S1) ging zijn. Verder echt dik bakkie hoor.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Gave A1. Maar die '2.0' in de titel is misleidend :yum :yum Dacht bij het klikken dat het echt een 20tfsi (S1) ging zijn. Verder echt dik bakkie hoor.

Haha ik snap je punt... Zat zelf ook al van hoe moet ik dit verwoorden maar ja het is dus zeg maar mijn 2e Audi A1;)
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Mooie auto.
Mooie fotolocatie ook, dat oude stadhuis van Kampen.
Kreeg je hem makkelijk tussen de koe en het pand ingefrommeld? :p
 
Zag hem nog voorbij komen bij Rijt Keek op de week.

Haha! Ja dat klopt samen met Pa een dagje uit van gemaakt om daar nog eens te gaan kijken. Ook nog even naar Vught gereden om bij Stipt Polish Point een kijkje te gaan nemen. Ach ja deze vakantie moest door de Corona nou eenmaal anders ingevuld worden... Maar toch de KODW meegepakt :cool:
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Mooie auto.
Mooie fotolocatie ook, dat oude stadhuis van Kampen.
Kreeg je hem makkelijk tussen de koe en het pand ingefrommeld? :p

Ja klopt.. Op een rustige zondag middag de stoute schoenen aangetrokken om de winkelstraat op te rijden voor een paar mooie kiekjes. Na een keertje steken stond die mooi te wezen tussen de Koe en het oude Stadhuis.
 
Vorige week aan de slag geweest met de kalk vorming aan de binnenkant van de achterklep. Dit stoorde mij toch nog wel aanzienlijk wanneer ik de klep open deed en ach frustraties zijn er om uit de weg te ruimen.. Zo gezegd zo gedaan. Ik vermoed dat dit is ontstaan door het niet 'Na zeemen' van de binnenkant van de klep. Echter zat dit erbij aankoop al op. Een kleine 80% weg kunnen krijgen omdat je er niet lekker met de machine bij komt dus eigenlijk wil ik nog een kleine machine erbij. Overigens heb ik het laatste beetje gewoon oldskool met Commandant 4 & 5 weg gepoetst... Niet mijn favoriet maar het werkte hier uitstekend op!

IMG_5196.jpg


IMG_5195.jpg


IMG_5197.jpg
 
Er staat een originele te koop:
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Er staat een originele te koop:

Klopt zag hem voorbij komen.. Mooi exemplaar als ik het geld had gehad dan wist ik het wel :)