• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roze Daihatsu Cuore L701 weer Rood maken

Super Top

Detailing rookie
28 apr 2010
561
0
Zoals eerder al aangegeven stond het in de planning om mijn Cuore onder handen te nemen.
Was zowel voor mij, als voor mijn DAP500 als voor de auto een doop.
- Voor mij omdat ik nu met m'n eerste echte detail bezig ben.
- Voor de DAP omdat ie nog helemaal nieuw is.
- Voor de auto omdat ie nog nooit gepoetst/gedetaild is geweest (afgezien van dat ik ooit de motorkap heb mishandeld met Commandant 4 en een oud t-shirt maar dat was in the time I didn't know better).

Heb de hulp van Cees ingeroepen om me op weg te helpen. Cees heeft m'n Colt gedetaild en mij zo besmet met het detail virus. :|~*
Ondertussen al een kleine collectie opgebouwd (de laatste aanvulling staat nog niet op het forum).

Maargoed met de aanwijzingen van Cees gisteravond begonnen aan de Cuore.
Heb geen foto's van het foamen, wassen en kleien.

Foamen -> Autobrite Supa Snow Foam met Autobrite foam lans.

Wassen -> Meguiars NXT Shampoo

Kleien -> Meguiars consumenten klei

Vanwege tijd gebrek niet de hele auto gewassen maar alleen de delen die we gingen poetsen. Dus als je nog vuil ziet zitten kan dat kloppen op de niet gepoetste delen. Kon ook niet de hele auto doen gisteravond ga gewoon een andere avond verder.

Maargoed. Het polijsten.

Dit is na inschatting van de lak geworden. Inizio op Oranje op DAP500. Redelijk hardnekkig maar dat kon de lak wel gebruiken. Er kwam gelijk glans voor terug al leek de lak er nog wel een beetje rozig uit te zien.

12072010059.webp

12072010062.webp

De volgende hit werd Finale op Zwart op de DAP. Hierbij werd de kleur gelijk dieper en roder. (maargoed dat hoef ik jullie niet te vertellen natuurlijk):-"

12072010064.webp

Wat is dat nou? Heb ineens allemaal wolken en vliegtuigen op m'n motorkap.
12072010067.webp

Hier een paar soort van 50/50's
12072010069.webp

12072010070.webp

Hierna de motorkap en de bovenkanten van de zijschermen in de Meguiars NXT Tech Wax 2.0 gezet. Op de Gouden pad op de DAP.
Maar toen....

En toen sloeg de meligheid toe. Kwamen op het idee van Detail striping.
Dus de tape er bij gepakt en aan de gang gegaan. Kon toch niet het hele dak doen omdat toen we klaar waren de avond dauw in kwam zetten.

Maar het idee is aardig gelukt ondanks dat ik wat over het tape ben geschoten. En er een beetje 3 strepen staan in plaats van 1.

12072010072.webp

12072010074.webp

Uiteraard gaat het dak nog verder helemaal gedaan worden net als de rest van de auto. Krijgt allemaal de zelfde behandeling als de motorkap.

Toch nog even een foto'tje van de motorkap geNXT't en wel.

12072010073.webp

Cees enorm bedankt voor de instructie en natuurlijk de lol met o.a. het strepen trekken. :lol

Bedankt voor het lezen.

Blijft fantastisch om te zien hoe goed het bij een verweerde rode lak er uit ziet.
Resultaat is echt verbluffend.
Wederom top van Cees dat hij je zo heeft bijgestaan, geeft je ongetwijfeld een meer zeker gevoel, en kan je op gemak de rest weer net zo blinkend krijgen !

Tevens nieuwsgierig wat je te zijner tijd met de wieldoppen gaat doen? Die zijn volgens mij detail technisch niet meer te redden en denk dat daar toch het betere spuitwerk aan zal moeten worden verricht.

Nogmaals, erg goede foto's. Ook die vanaf dak genomen foto van de motorkap. Zeer sterk contrast.

ericon zei:
In plaats dat we allemaal een doekie op de auto leggen, gaan we nu detail striping aan brengen:lol

:lol

Wat een fantasisch resultaat boek je hier! keep on the good work, ben benieuwd naar het resultaat van de hele wagen :ja

Als je begint met je 1e detailklus dan is er geen dankbaarder project dan deze Daihatsu.
Resultaat: absoluut haalbaar en perfect zichtbaar
Moeilijkheidsgraad: Goed te overzien, geen extreme beschadigingen en niet al teveel kleine randjes

Er komt in ieder geval weer een prachtige en diepe kleur rood tevoorschijn. :-)^

Veel plezier met de rest van de klus Super Top. Het was een gezellige avond. :cool

Cees

Complimenten!!
Mn vrouw heeft ooit een rode Daihatsu Charade gehad, me daar helemaal kapot op gepoetst....maar zeker niet dit resultaat.
Maar goed, dat was het pre-dap-tijdperk (historici weten waar ik het over heb) ;)

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! :-)^

@ Aficior
Wieldoppen hebben inderdaad een andere aanpak nodig. Dat wordt een gevalletje spuitbus denk ik.
Bovendien staan er op de wieldoppen nog Suzuki logo's (oude wieldoppen van mijn Swift GS die ik gehad heb). Dan kunnen er mooi ook Daihatsu logo's op.

@ Angelique
Dat heb je goed onthouden! Een keertje vragen of ze toevallig nog de bekende blauwe en witte strepen over hebben. (zal wel niet)
Doet de kleur van de auto de bordjes weer eer aan tenminste.

@ Dennis121
Met blauw kan het ook hoor. Heb wel eens blauwe auto's gezien die echt heel erg verweerd en verschoten waren.
Dan kan het ook en zo'n project is misschien nog wel dankbaarder dan een rode. Maar jouw lak zal al in perfecte staat verkeren anders zat je hier niet al en was je vaders auto al niet al aan de beurt geweest.

@ Berkant
Was wel de bedoeling dat ie echt rood gaat blijven. Zeker zolang ik hem heb. En daarna willen m'n ouders hem wel van me kopen en zal ik m'n moeder wel leren omgaan met de DAP. Ze laat wel een klein beetje doorschemeren dat ze het ook wel wil leren.

@ D-J
Ben echt wel blij met de DAP. Met de hand lijkt het me toch een stuk minder leuk. Respect voor de genen die het ouderwets met het handje doen hoor echt waar.
Jammer dat het bij de Cuore van je vrouw toen niet is gelukt. Mijn Cuore is van bouwjaar 2000. Wel altijd buiten in de zon gestaan.

@ Cees (CvW)
Absoluut. Was na de eerste hit al verbaast wat er voor terug kwam.
Ga dit weekend ermee verder. Dan komen er zeker meer foto's.
Dank je wel! Vond het ook enorm gezellig en lekker gelachen. Als de gelegenheid er is zeker voor herhaling vatbaar.
Als ik je ooit ergens bij kan helpen geef maar een seintje.
Er komt nog wat jou kant op...

Groeten Tjalling