• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roze Daihatsu Cuore L701 weer Rood maken

Dennis121 zei:
zoooo das een vette sportstreep op het dak :p
jammer dat mijne blauw is, anders wou ik dat ook wel!!!
Marcus loop nu naar zijn DHZ-kluskast, pakt wat verf + dikke witselkwast en mompelt:
nou beste kerel, waar staat uw bolide geparkeerd ? ]d~^ :D
 
@Super top..
mijn lak is dus niet in perfecte staat (roest + slecht behandelde roestplekken door vorige eigenaar)
wist niet dat blauw ook zo erg kon verweren dan :O

@ Mk-us
Emmen staat ie geparkeerd :p
wel witte strepen doen hah! wit + blauw = sexy!
 
@ Dennis121
Ben voordat ik de Colt kocht (mijn blauwe auto). Op zoek geweest naar een Suzuki Swift mk2 GTi en 1 exemplaar was een blauwe. Hij hoorde uni donkerblauw te zijn. Maar leek wel een melkweg en helemaal dof en licht(er)blauw. Kennelijk ook weinig of slecht pigment.
Nou was dat het punt nog niet zo. Maar hij was zo rot als een mispel zoals al die Swiftjes van die generatie. Dus die werd het niet en andere niet afgeragd lijkende exemplaren waren er niet. En tijdelijk een jaartje een Astra F GT gehad.
 
Super Top zei:
@ Dennis121
Ben voordat ik de Colt kocht (mijn blauwe auto). Op zoek geweest naar een Suzuki Swift mk2 GTi en 1 exemplaar was een blauwe. Hij hoorde uni donkerblauw te zijn. Maar leek wel een melkweg en helemaal dof en licht(er)blauw. Kennelijk ook weinig of slecht pigment.
Nou was dat het punt nog niet zo. Maar hij was zo rot als een mispel zoals al die Swiftjes van die generatie. Dus die werd het niet en andere niet afgeragd lijkende exemplaren waren er niet. En tijdelijk een jaartje een Astra F GT gehad.

zooo... nou echt nog nooit gezien dat een blauwe auto dit ook zo erg kan vertonen!!
ik hoop echt binnenkort is een leuk verweerd autotje te mogen poetsen :D
nu ik hier op CC forum geregistreerd staat beginnen de handjes weer te jeuken en wil ik weer poetsen!! :p
alleen me ouders worden al knetter gek dat ik me wagen zo vaak doe!!!


Nou je bent er sowieso goed op vooruit gegaan super top!
 
Dank jullie wel voor de positieve reacties!

Vandaag verder gegaan. Nadat ik eerst een Mazda 323 van een vriend en vriendin van me, de Colt en de Cuore heb gewassen.

Aangezien de auto hier de hele dag in de zon staat kan ik pas tegen de avond beginnen met m'n Monello producten.
Zodoende nog niet heel erg opgeschoten.
Na het wassen de trims schoongemaakt met Megs APC. Daarna het linker voor spatbord, linker deur en het dak gekleid.

Na het kleien zag de zijkant er zo uit. Ze zijn er mee door een wat te smal bospaadje gereden dus over de hele zijkant staan deze krassen, ook aan de andere kant. Verder zag ik nog wat krassen die op deze foto's niet te zien zijn. En heb ik heel veel teer pikkels erop zitten. Maar hier heb ik nog geen product voor om het te verwijderen. Iemand een suggestie voor een goed middel?

180720101223.jpg

180720101221.jpg

180720101222.jpg



Vervolgens werd het tijd om de streep te verwijderen en het hele dak de zelfde kleur te maken.

Hier na het halve dak met inizio op oranje.

180720101224.jpg



Daarna maakte ik een foutje. In plaats van dat ik de finale pakte op de zwarte pad. Heb ik per ongeluk de mezzo gepakt. :|~*
Stomme is dat ik er pas achter kwam nadat ik het halve dak gedaan had en het al aardig donker aan het worden was. :)_[]
Dus het dak maar afgemaakt met mezzo op zwart. En morgen nog maar eens overheen met finale op zwart en dan de NXT eroverheen.

Omdat het ondertussen donker was geworden zijn het wat nighttime pic's geworden van het dak. Hier dus de reflectie van de maan op mezzo op zwart.

180720101227.jpg

180720101228.jpg

180720101229.jpg


Goed dus vandaag in elk geval weer een leermomentje gehad. Morgen weer verder.

Bedankt voor het lezen.

Groeten Tjalling
 
Dat is iedereen een keer overkomen Tjalling. :-b

Gelukkig kon deze combi niet al teveel kwaad. Nou ja, misschien heb je nu een stukje dak dat NOG mooier is als de rest. :D
Gewoon lekker afwerken met Finale op zwart, en dan komt het helemaal goed. :)^
T'is wel apart die nighttime pics van een gedetailde auto. Nog niet eerder gezien. :D
 
Poe poe, de kunstwerken ontpoppen hier zich steeds vaker ... petje af !

Voor je teer: gebruik bv Teer-Verwijderaar
 
Goed waar waren we gebleven...

Ohja. Mijn foutje van gisteravond.

Als eerst vanavond het dak met quick detailer afgenomen. Zodat het weer stof en vuil vrij is. (schiet maar als ik het verkeerd doe)
Zodat ik een foto kon maken bij daglicht waar ik gisteravond gestopt was.

190720101235.jpg

190720101236.jpg

190720101237.jpg


Dus toen maar wel finale op de zwarte pad gedaan en verder gegaan met het dak.
Nadat ik het hele dak gedaan had zag het er zo uit.

190720101238.jpg

190720101239.jpg

190720101240.jpg

190720101241.jpg


Hierna het dak ik de NXT gezet en tijdens het curen het linker voorspatbord met inizio op oranje gedaan.
Na 1 hit waren de krassen nog niet helemaal weg en zag ik nog 2 vlekjes zitten.

190720101242.jpg

190720101243.jpg

Hier had ik de macro stand moeten gebruiken zie nu dat het niet zo goed zichtbaar is.
190720101244.jpg


Na de 2e hit waren de 2 vlekjes weg en de krassen waren nog minder zichtbaar. Maar als je weet waar ze zitten kun je ze nog zien.

Hier nog even een paar foto's van het resultaat tot nu toe. Motorkap (t/m NXT), Dak (t/m NXT), Voorspatbord (alleen inizio).

190720101245.jpg

190720101246.jpg


Nog even een foto van de lucht van vanavond...

190720101248.jpg


...in m'n dak.

Bedankt voor het volgen van dit topic.

(alle foto's in dit topic zijn gemaakt met m'n telefoon -Nokia N82- behalve in de eerste post die zijn met Cees z'n telefoon gemaakt. Dus mijn excuses voor de mindere kwaliteit)
 
En nu wordt het toch hééél snel tijd voor een goede camera om ons eens wat kwaliteitsfoto's te laten zien! Het is i.i.g. een enorme vooruitgang, maar da's het voordeel van dat rood wat roze is geworden. Daar hoef je nog niet eens álles voor uit de kast te halen om al een enorm resultaat te halen wat niemand onopgemerkt voorbijgaat.