Carclean heeft al vaker gezegd dat een wax niet volledig word verwijdert door een cleaner. Daarom polijst ik even snel met een finishing combi. Is niet veel meer moeite, maar je verwijdert 100% je wax en lichte swirls pak je ook misschien wel mee.
Dan zie ik graag een quote waar je dat vandaan hebt.
Een rondje Professional Polish en het is einde wax.
Het overdoseren van shampoo en het gebruik van APC om je wax te verwijderen is een erg inefficiënte, dure en half gare oplossing die ik afraad. Het werkt echt voor geen meter en dat heeft het ook nooit gedaan.
Het is ook een fabel dat restanten wax met klei weggehaald zouden worden. Het is gewoonweg niet waar.
Shampoo, APC, Bug Squash enzovoorts tasten een wax wel aan, maar halen het helemaal niet efficiënt of gelijkmatig weg. Het wordt echt een rommeltje daardoor. Hetzelfde geldt voor klei, klei kan de kwaliteit van de wax aantasten, maar zal het niet grondig verwijderen. Ik durf zelfs te zeggen dat je met klei maximaal 30% van je waxlaag verwijdert en dat de rest - al dan niet beschadigd - op de lak achterblijft.
De enige goede methode voor het verwijderen van wax is het gebruik van een paint cleaner. Mocht je gaan polijsten dan is dat al voldoende, want in elk polijstmiddel zit een paint cleaner.
Ontvet de auto daarna wel goed met Nanolex Ex of Gyeon PrepWaarom wordt dan in een hoop topics beweerd dat de wax gestript word door de wasstraat/wasbox 'agressieve shampoos'? Ik snap het even niet meer. Ik zou ook zeker geen overdosis gebruiken, maar de dealer waar ik werk heeft een eigen wasstraat. Ik wou een scheutje van hun shampoo gebruiken om de smartwax te strippen.
Edit: even met nicknameless contact gehad, ik ga er even snel overheen met cleanser van autoglym die ik heb staan. Op zwarte pad op de dap. Ik wou de dap eigenlijk niet meer pakken, maar het zij maar zo.