• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Oefen projectje, Daihatsu Cuore 2002

De brug was inderdaad ook een fijn stukje gereedschap! De cuore is zo klein dat ik de brug platen meer bij elkaar moest schuiven :joy:

Kan toch eigenlijk niet wachten om de auto finesse desire aan te brengen! Wat ruikt dat spulletje lekker zeg! Is het raadzaam om de auto eerst af te nemen met IPA na het wassen voordat ik de desire aanbreng komend weekend? Strip je daar eigenlijk de oude wax mee?
 

Bijlagen

  • IMG_4121.JPG
    IMG_4121.JPG
    200,4 KB · Weergaven: 116
  • Leuk
Reactions: Tarabass
Als je oude wax wilt strippen is het beste om met Prof. Polish of Lime Prime te gebruiken. IPA of APC tast wel aan maar lost denk ik niet alles op.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Je hebt gepolijst toch?
Dan is je oude wax wel weg hoor ;)
Dan is professional polish niet nodig.
Gewoon alles afnemen met bijvoorbeeld Gyeon Prep.
Daarna het waxje erop!



Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Ik heb na het polijsten een laagje smartwax aangebracht omdat ik de nieuwe waxen nog niet in huis had. Komende zaterdag wil ik een laagje desire aanbrengen, maar niet over de smartwax heen.
 
Carclean heeft al vaker gezegd dat een wax niet volledig word verwijdert door een cleaner. Daarom polijst ik even snel met een finishing combi. Is niet veel meer moeite, maar je verwijdert 100% je wax en lichte swirls pak je ook misschien wel mee. :D


Greetz
 
Dan zie ik graag een quote waar je dat vandaan hebt.
Een rondje Professional Polish en het is einde wax.

(kleien haalt overigens niet alles weg; bedoel je dat?)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Carclean heeft al vaker gezegd dat een wax niet volledig word verwijdert door een cleaner. Daarom polijst ik even snel met een finishing combi. Is niet veel meer moeite, maar je verwijdert 100% je wax en lichte swirls pak je ook misschien wel mee. :D

Dan zie ik graag een quote waar je dat vandaan hebt.
Een rondje Professional Polish en het is einde wax.

Die quote zal ik niet vinden! Ik las mijn eigen antwoord eens terug en vroeg mij af waar ik met mijn hoofd zat op dat moment. :scream:
Ik moest denken aan de onderstaande quote en haalde dingen door elkaar. My bad!

Alle stappen vóór een cleaner worden vaak gedaan om de wax te strippen, maar het werkt eigenlijk alleen écht met een cleaner. Deze zou ik met de DAP aanbrengen en inwerken, maar dan pak ik net zo makkelijk een finishing combi.

Het overdoseren van shampoo en het gebruik van APC om je wax te verwijderen is een erg inefficiënte, dure en half gare oplossing die ik afraad. Het werkt echt voor geen meter en dat heeft het ook nooit gedaan.

Het is ook een fabel dat restanten wax met klei weggehaald zouden worden. Het is gewoonweg niet waar.

Shampoo, APC, Bug Squash enzovoorts tasten een wax wel aan, maar halen het helemaal niet efficiënt of gelijkmatig weg. Het wordt echt een rommeltje daardoor. Hetzelfde geldt voor klei, klei kan de kwaliteit van de wax aantasten, maar zal het niet grondig verwijderen. Ik durf zelfs te zeggen dat je met klei maximaal 30% van je waxlaag verwijdert en dat de rest - al dan niet beschadigd - op de lak achterblijft.

De enige goede methode voor het verwijderen van wax is het gebruik van een paint cleaner. Mocht je gaan polijsten dan is dat al voldoende, want in elk polijstmiddel zit een paint cleaner.



My bad, mensen! :broken_heart:
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Waarom wordt dan in een hoop topics beweerd dat de wax gestript word door de wasstraat/wasbox 'agressieve shampoos'? Ik snap het even niet meer. Ik zou ook zeker geen overdosis gebruiken, maar de dealer waar ik werk heeft een eigen wasstraat. Ik wou een scheutje van hun shampoo gebruiken om de smartwax te strippen.

Edit: even met nicknameless contact gehad, ik ga er even snel overheen met cleanser van autoglym die ik heb staan. Op zwarte pad op de dap. Ik wou de dap eigenlijk niet meer pakken, maar het zij maar zo.
 
Laatst bewerkt:
@Blade - Ik denk dat mensen al snel denken dat een wax gestript is door deze wasstraat-shampoos omdat de beading naar de knoppen is. Écht 100% weg zal het nooit zijn, lijkt mij. Flink aangetast, ja.



Greetz
 
Waarom wordt dan in een hoop topics beweerd dat de wax gestript word door de wasstraat/wasbox 'agressieve shampoos'? Ik snap het even niet meer. Ik zou ook zeker geen overdosis gebruiken, maar de dealer waar ik werk heeft een eigen wasstraat. Ik wou een scheutje van hun shampoo gebruiken om de smartwax te strippen.

Edit: even met nicknameless contact gehad, ik ga er even snel overheen met cleanser van autoglym die ik heb staan. Op zwarte pad op de dap. Ik wou de dap eigenlijk niet meer pakken, maar het zij maar zo.
Ontvet de auto daarna wel goed met Nanolex Ex of Gyeon Prep :)
 
Zo dat is een strak wagentje geworden. In theorie zou ik dat ook met mn woonwerk Suzuki Alto '98 kunnen doen. o_O wassen en stofzuiger kent deze niet, laatst matten uitgeklopt omdat vrouwlief alleen deze kon gebruiken en oma opgehaald moest worden.

Die apc van procar heb ik ook tot mn beschikking, is die vergelijkbaar met de hier gangbare apc's? Laatst een sopje van gemaakt, uit jerrycan behoorlijke scheut in de emmer, water dr bij +/- 1:7 maar wat is dat spul zeepachtig. Terwijl het ook wel uit een sprayer onverdund gebruikt wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Blade