• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rsvmakkie stelt zich voor..

rsvmakkie

Detailing addict
26 mrt 2017
28
63
51
Hoi allemaal,

Mijn naam is Mark, 44 jaar jong, vader van 2 kids en kom uit Beverwijk.
Op dit moment ben ik me druk aan het inlezen om het detailen aan mijn hobby's toe te voegen o_O
Eigenlijk nooit mee bezig gehouden en consequent met de auto door de wasstraat gegaan.
Echter sinds ik afgelopen december een BMW uit Duitsland geimporteerd heb en deze als tweede eigenaar net zo wil onderhouden als de eerste eigenaar (vielen dank! als je meeleest) ben ik op dit forum uitgekomen.
De auto is inmiddels de 10 jaar gepasseerd maar zit (in mijn ogen) nog zeer strak in de lak. Echter in die paar maanden tijd vallen mij de eerste krasstraat krasjes al op :worried:.

En hoewel ik nog steeds nadenk om hem professioneel te laten detailen neig ik eigenlijk steeds meer naar het zelf doen en dus de juiste spullen aan te schaffen.
Temeer omdat ik dan ook een Motor (Aprila RSV Mille uit 2002) een boodschappenauto voor de vrouw (Volkswagen Up uit 2014) en een klassieke speedboot (Boesch 500 uit +1956) met dezelfde hobby kan verwennen :cool:.

Kortom ik lees hier vrolijk rond en zal jullie lastig vallen met wel of geen domme vragen :p

Foto's van de toekomstige projecten:
 

Bijlagen

  • Afbeelding 004.jpg
    Afbeelding 004.jpg
    277,3 KB · Weergaven: 341
  • FullSizeRender.jpg
    FullSizeRender.jpg
    349,3 KB · Weergaven: 336
  • IMG_2318.JPG
    IMG_2318.JPG
    84,8 KB · Weergaven: 366
  • IMG_20170208_112302.JPG
    IMG_20170208_112302.JPG
    138,3 KB · Weergaven: 328
thanks!

Dit zijn trouwens de spullen die ik inmiddels binnen of besteld heb.
Om te wassen:
Autoglym - Vinyl & Rubber Care
Monello - Monello Basic Wash Kit
Monello - Thick Mitt

Aangevuld met een bestelling op ebay afgelopen week:
Autobrite snow foam lans (nilfisk)

Voor het leer onderhoud:
Carclean.com - Interieur borstel - Paardenhaar
Gliptone - Liquid Leather Deluxe Kit

Voor steenslag reparatie (kwam er na de bestelling pas achter dat ik de voorgestelde spullen uit een wel erg oud topic had gekopieerd....)
Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
Meguiars - Gold Class Wash & Wax Kit
Meguiars - ScratchX 2.0
3M - Finesse-it Hand Schuurblokje
3M - Trizact™ Micro Polijstschijfje 5 micron/2500grit


Tips om aan te schaffen of ter verbetering zijn uiteraard welkom!!!
 
Laatst bewerkt:
Tja wat zal ik zeggen....
V8 260pk
Power zat maar sturen vergt wat gewenning met zo'n platte bodem en een schroefas
Hebben (ik en mijn broer) de boot inmiddels alweer 26 jaar in bezit. De eerste 3 jaar gerestaureerd en daarna in de loop der jaren best veel technische problemen gehad. Sinds 2 jaar is hij weer top (nieuwe motor).

Heerlijke boot maar eigenlijk allen geschikt voor het waterskiën / wakeboarden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Tonny
Tja wat zal ik zeggen....
V8 260pk
Power zat maar sturen vergt wat gewenning met zo'n platte bodem en een schroefas
Hebben (ik en mijn broer) de boot inmiddels alweer 26 jaar in bezit. De eerste 3 jaar gerestaureerd en daarna in de loop der jaren best veel technische problemen gehad. Sinds 2 jaar is hij weer top (nieuwe motor).

Heerlijke boot maar eigenlijk allen geschikt voor het waterskiën / wakeboarden.
Gaaf man, zal wel een mooi project zijn geweest. Ja op die fiets. Want ga je met zoiets ook gewoon het Ijsselmeer op of wordt het dan al gauw spannend? En die schroefas vaart anders door de andere hoek en de positie onder de boot of?

Sorry ik weet het, helemaal niet forum gerelateerd. Maar ben gewoon ff benieuwd :).
 
Gaaf man, zal wel een mooi project zijn geweest. Ja op die fiets. Want ga je met zoiets ook gewoon het Ijsselmeer op of wordt het dan al gauw spannend? En die schroefas vaart anders door de andere hoek en de positie onder de boot of?

Sorry ik weet het, helemaal niet forum gerelateerd. Maar ben gewoon ff benieuwd :).

Nee met deze boot zoek je vlak water op
En sturen komt idd door de platte bodem en het feit dat het roer achter onder de boot zit.
Moderne boten met platte bodem hebben in het midden onder de boot een soort vin zitten wat dient als een soort draaipunt bij bochten.
Dit oudje heeft dat niet en heeft dus de neiging alsmaar rechtdoor te willen
Als we toch of topic gaan wat foto's bijgevoegd van 'vroeger'
IMG_0065.JPG
IMG_0066.JPG
IMG_0067.JPG
IMG_0068.JPG
IMG_0069.JPG
IMG_0070.JPG
 
Aan deze boot valt weinig te detailen denk ik.
Over het hout zitten ongeveer 7 gerolde en 4 gespoten blanke lak lagen. Wil er misschien wat krasjes uit poetsen en dan voorzien van een goeie bescherming.
 
Nee met deze boot zoek je vlak water op
En sturen komt idd door de platte bodem en het feit dat het roer achter onder de boot zit.
Moderne boten met platte bodem hebben in het midden onder de boot een soort vin zitten wat dient als een soort draaipunt bij bochten.
Dit oudje heeft dat niet en heeft dus de neiging alsmaar rechtdoor te willen
Als we toch of topic gaan wat foto's bijgevoegd van 'vroeger'
Cool cool. Zal wel super gaaf zijn om zo'n beestje even los te laten op een rustige zomeravond! :D
Lekkere nostalgische foto's:). Zo'n restauratie is ook vakwerk en precisie zo te zien. Wel allemaal eigenschappen die zeer goed van pas komen bij detailen.
Wat betreft het detailen van de Boesch, zo te zien heeft die ook een behoorlijk interieur die mooi moet blijven ;)
 
Hey Mark,
Welkom op dit gezellige forum,
En domme vragen komen hier niet voor;)
Net als iedereen kom je in een wereld terecht waar veel mogelijk is
en zeeën van info te verkrijgen is.
Dus leef je lekker uit met het lezen van verschillende topics,
en mocht je dan alsnog vragen hebben ben je van harte welkom
om ze alsnog te vragen.
Veel lees/leer en detail plezier.
 
Een mooie hobbyverzameling "The older the boys, the bigger the toys" ;) Kan ik uit ervaring melden.

Met de zomer voor de deur zal je je wel kunnen vermaken met de motor/boot combi!

Het bootinterieur en ruitje kan je zeker mooi behandelen met diverse soorten onderhoudsmiddelen. Ik had bij mijn boston whaler altijd veel kalk/zout vlekken op mn raam, zou er nu een coating op zetten!

Have fun!
 
Een mooie hobbyverzameling "The older the boys, the bigger the toys" ;) Kan ik uit ervaring melden.

Met de zomer voor de deur zal je je wel kunnen vermaken met de motor/boot combi!

Het bootinterieur en ruitje kan je zeker mooi behandelen met diverse soorten onderhoudsmiddelen. Ik had bij mijn boston whaler altijd veel kalk/zout vlekken op mn raam, zou er nu een coating op zetten!

Have fun!
De eerste dag waterskiën moet nog gepland worden helaas. Boot ligt anderhalf uur bij me vandaan bij mijn broer (mede-eigenaar)....
Dat samen met een drukke agenda maakt dat we er helaas te weinig gebruik van maken.

Heb je nog tips qua coating?
 
  • Leuk
Reactions: The X man
Ik ga zelf de nanolex bestellen aangezien de Nanolex SI3d ook zeer goed bevalt. En aangezien de boot waarschijnlijk alleen met mooi weer vaart is een standtijd van 4-5 maanden voldoende!

en ik vond Wakeboarden altijd nog het meest heftig, waterskien heeft een lager fungehalte (vindt ik).:p
 
Cool cool. Zal wel super gaaf zijn om zo'n beestje even los te laten op een rustige zomeravond! :D
Lekkere nostalgische foto's:). Zo'n restauratie is ook vakwerk en precisie zo te zien. Wel allemaal eigenschappen die zeer goed van pas komen bij detailen.
Wat betreft het detailen van de Boesch, zo te zien heeft die ook een behoorlijk interieur die mooi moet blijven ;)

Klopt, was een leuke en leerzame klus (boot was slechter als dat we dachten toen we hem kochten....).
Het blijft leuk om de gezichten te zien als we hem starten :cool:
Ook worden we regelmatig 'staande gehouden' om dan te horen dat ze hem zo mooi vinden en of de motorkap even open mag :yum.

Effe terug naar het detailen...
Heb inmiddels voor meer dan €200 spullen besteld maar de eerste wasdag moet nog komen.
Iets met drukke agenda.......
 
  • Leuk
Reactions: Tonny