• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubber snelweg --> ster op bumper?

Remko.me

Detailing rookie
1 nov 2010
192
0
Ha allemaal,

Vanmiddag reed ik op de snelweg (ja mijn auto is net gerepareerd, schade nieuwe bumper)
vloor er ineens vanaf een vrachtwagen een stuk rubber (denk ik) de snelweg en stuiterde zo tegen mijn bumper aan.

Gevolg, hele zwarte 'veeg' op de bumper, dit poetste ik er zo af, daarnaast bleef er een soort ster over.

Ik poetsen poetsen en met ultimate compound geprobeerd om dit weg te krijgen..
geen resultaat, ja het werd iets lichter.

Voel ik met mijn nagel, blijft niks achterhaken, ook geen kras te voelen is glad.

Iemand enig idee? Lijkt geen kras, eerder een barst in de lak ofzo? Ik snap er in ieder geval niks van en ben benieuwd naar tips.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heb het bedrijf van de vrachtwagen gemaild en de schade gemeld, kijken wat ze zeggen....
Het is trouwens ter grote van 1,5cm in de rondte.
 
Dat is een mooie knister :auw

Zijn dus inderdaad barsten in de lak als ik het zo van de foto moet beoordelen. Enige oplossing is overspuiten en dan moeten alle aanwezige laklagen worden weggeschuurd tot op het kunststof van de bumper. Op de foto lijkt het ook of er links van de omcirkelde plek allemaal strepen in de lak zitten wat ook lijkt op barsten of is dit iets anders?
 
Wouter B;304832 zei:
Dat is een mooie knister :auw

Zijn dus inderdaad barsten in de lak als ik het zo van de foto moet beoordelen. Enige oplossing is overspuiten en dan moeten alle aanwezige laklagen worden weggeschuurd tot op het kunststof van de bumper. Op de foto lijkt het ook of er links van de omcirkelde plek allemaal strepen in de lak zitten wat ook lijkt op barsten of is dit iets anders?


Thanks voor je antwoord!

Ik heb al een mail gezonden aan het vrachtwagenbedrijf.

De strepen die jij benoemd zijn van de compound... ;)


maar kunnen de barsten ontstaan ONDER de coating?


---

Benieuwd wat het bedrijf antwoord op mijn mail..
 
Hoop het ook...
ook al zie je het alleen met je neus op 5 cm afstand.. dat je weet dat het er zit is al klote..

Net zoals steenslag... :p
 
Remko.me;304842 zei:
maar kunnen de barsten ontstaan ONDER de coating?

Ja dat kan helaas ook, op kunststof delen moet altijd een weekmaker aan de lak toegevoegd worden zodat de laklaag flexibel word. Door bijvoorbeeld de rijwind bij hoge snelheid vervormd de bumper een beetje en zou er geen weekmaker in de lak zitten knapt de lak overal en dan krijg je die barsten. Bij jou zit er dan in de blanke laklaag genoeg weekmaker omdat je niks kan voelen maar zit er in de grondlaag te weinig waardoor die laag gebarsten is toen het stuk rubber tegen de bumper knalde.
 
het is crackelee dat komt door het inveren van de bumper maar omdat deze van ppe is plopt de deuk er vaak weer uit alleen vaak ik de lak dan gekraakt.
als je dit evt zelf wilt oplossen ?