• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruit met krassen

Hnzl

Detailing guru
4 jul 2018
219
135
Uden
Voor de VW Karmann Ghia ben ik op zoek naar een goede methode om de krassen zo min mogelijk op te laten vallen.
er zitten krassen in, die net voelbaar zijn. Het zijn nog originele ramen, dus ik wil deze liefst behouden..

dus ze worden schoongemaakt met Autoglym Glass Polish, zodat ze echt schoon zijn. Ik ben bang dat ik dan nog wel krassen heb, die ik wil maskeren? Wat raden jullie aan?
B9CB0687-6501-4883-AAC3-94A87DDF81E4.jpeg

Rubber zijn al vervangen. Krassen zitten aan de buitenzijde.
 
Ik ben bang dat ik dan nog wel krassen heb, die ik wil maskeren?
Maskeren doe je met vettigheid, maar dat wil je nou juist niet op je ruiten hebben. Zelf een ruit polijsten is niet te doen en ook niet zonder risico's. Mocht je met een glass polish en een machine aan de slag gaan, dan zal de ruit flink heet worden en kan dan springen. Dus wat Nicknameless al zegt, ga naar de vakman. Die heeft de kennis, de kunde en de tools om dit goed te doen.
 
  • Leuk
Reactions: Hnzl
Vanaf 27:00


Gaat wel om iets lichtere krassen, maar als je ziet wat er mogelijk is dan denk ik dat deze jouw krassen ook verminderd moeten kunnen worden.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Stel nou dat je idd met succes een laagje glas weg weet te polijsten, de kras is weg of wordt minder en de ruit is niet gesprongen van de hitte, dan loop je nog een risico. Het risico dat de ruit niet overal even dik meer is en dat ga je zien. Je ziet het niet als je recht op de ruit kijkt, maar wel bijvoorbeeld als aan komt lopen bij de auto. Vergelijk het met een varifocus bril. Die ingeslepen inzet zie je ook.
 
Laatst bewerkt:
Bij voorruiten zie ik al vervorming bij veel nieuwe auto’s of auto’s met een nieuwe ruit.
ik polijst ook gewoon voorruitten en heb nog geen nadelen ervaren.
mocht deze ruit springen komt er een nieuwe in wat anders toch al moest ivm de krassen.
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Dank voor de reacties. De ruiten (en het raammechanisme) zij uitgebouwd en heb ik de krassen goed kunnen bekijken. Mijn nagel blijft een (net) niet in hangen en aangezien het mechanisme al 52 jaar vetophoping heeft, denk ik dat een goede schoonmaak eerst komt. Nu de krassen niet zo diep zijn heb ik er vertrouwen in. Het zijn originele ruiten en dat probeer ik ook zo te houden.
51388D22-B4ED-4C9C-ADC7-F3023B2EB7A7.jpeg

Ik hou jullie op de hoogte.
 
Met Sonax Glass of Cardinges Ceriglass ga je echt geen vervorming in je ruit krijgen, tenzij hij barst van teveel hitte op één plek, waar je met een rotary meer kans op hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Hnzl
Schoon zijn de ramen wel geworden, maar de krassen zijn er nog niet uit. Dus toch maar eens sonar bestellen in het nieuwe jaar. Dank voor jullie reacties..
 
  • Leuk
Reactions: Farson
Klopt deze gebruik ik zelf ook in combinatie met een glass polishing pad.

Ben er zelf niet ontevreden over. ”te” diepe krassen krijg je niet weg maar vallen wel veel minder op.
Dit is wel interessant om te weten. Recentelijk heb ik ook krasjes op mijn ruit opgemerkt. Ik denk door een kat of een ander wild dier. Ik zal deze methode uitproberen. Als het niet lukt, zal ik voor een vakman kiezen. Dank je voor de tip.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi iedereen, klink ik zo verdacht dat ik op een bot lijk :p:p Ik vind het wel grappig.