• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen door kapotte ruitenwisser

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
dag iedereen,
tijdens een check up van de auto, zag ik dat een van de ruitenwissers gebroken is. (waarschijnlijk door het gepruts van de vorige eigenaar, gezien het spanbandje die daar niet hoort te zitten) het metaal en het rubber is losgekomen. Daardoor is het metaal tegen de voorruit beginnen wrijven in plaats van het rubber. Dit heeft jammer genoeg volgende krassen gemaakt (zie foto's, ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn).
Hoe kan ik dit wegkrijgen? met een glas polish? en zo ja, welke?.

Bedankt!
IMG_20180212_145348110[1].jpg
IMG_20180212_151757819[1].jpg
IMG_20180212_151759346[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen is glas te hard om het met een normale polijstmachine te bewerken. Glaspolish gebruik je vaak meer om een diepe reiniging te krijgen dan om echt te "corrigeren".

Schijnen wel bedrijven te zijn die een ruit kunnen slijpen/polijsten, maar geen idee of dat goed werkt of wat het kost.
 
Bedankt voor het antwoord. de krassen storen niet echt tijdens het rijden omdat je ze van binnenaf enkel ziet onder bepaald licht. maar als je weet dat ze er zitten, let je er natuurlijk meer op. Zal even googlen naar zo'n bedrijven, dan zien we wel weer
 
Hoogstens even navraag doen bij de ruitenboer
Zelf doen is eigenlijk geen optie

Waarschijnlijk is een nieuwe ruit de beste keuze
 
Je kunt eens googlen op kras glas herstel en daar informeren, een autoruitenboer zal waarschijnlijk eerder over vervanging beginnen. Er zijn wel setjes met ceriumoxide in de handel mocht je overwegen om het eens zelf te proberen.
 
Tja, dan moet je zorgen dat je niet per ongeluk heel de voorruit in brokken slaat. maar ik denk niet dat ik zo ver zou gaan om mijn eigen voorruit kapot te helpen. de verzekering in België doet graag moeilijk en hebben valse claims snel in de gaten
 
@Zluytr en jij denkt dat je niets te verbergen hebt
Met een beetje geluk staat er al een aantekening bij jouw dossier.

De grootste ruitenboer beschikt op diverse locaties over een machine
Setjes om het zelf te doen zijn niet voor beginners
Of je moet de vervorming op de koop toe nemen, totaan de volgende Apk
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen
De prijzen van voorruiten kunnen nogal verschillen. Zo moest mijn buurman een nieuwe voorruit hebben, maar was er niet (goed) voor verzekerd. Een nieuwe ruit zou hem rond de €800,- kosten en dus zocht hij naar naar tweedehands ruiten. Voor €190 kwamen ze deze plaatsen.

Peugeot 307, geloof ik. Geen sensoren of degelijke in de ruit. Wat een prijs! :p
 
  • Leuk
Reactions: N@vigator
Sensoren zitten ook niet in een ruit, maar er achter.

Maar mocht je sensoren hebben is een goedkope ruit vaak duurkoop.

En @RedCat .. niet alles te serieus nemen.. een knipoog na een tekst betekend meestal dat je het met een korreltje zout moet nemen.

En ja.. ik heb een hoop te verbergen ;)
 
Mijn voorruit had last van veel miniscule krasje die bij tegen de zon in rijden 's morgens vroeg of 's avonds laat behoorlijk irritant zijn. Ik heb met de DAP900, Nanolex glass polish en speciale pad daarvoor mijn voorruit aangepakt. De krasjes zijn niet volledig weg, maar wel een stuk minder irritant (resultaat rond de 50%).

Als je een machine hebt, is de investering in glass polish en een pad niet zo groot, dus altijd te proberen.
 
Nathan, als je een kleine omnium hebt, zit er dan geen glasbraak bij in? Bij Carglass of andere is het in de meeste gevallen direct vervangen.
 
@Nick1407 zal eerst even kijken het eigenlijk wel de moeite is. Mijn zus gebruikt de auto meestal en 80% van de rit bestaat uit autosnelweg, dus er zit her en der al wat steenslag. een nieuwe voorruit is binnen de kortste keren waarschijnlijk opnieuw bekogeld door opvliegende stenen.
 
OK, nee dat ga je er zelf niet uit polijsten, verminderen misschien.
Sommige glasboeren kunnen het voor 90 tot 95% verwijderen of "onzichtbaar" maken.
En de "zelf helpen van de ruit" opmerkingen vind ik sowieso al niet kunnen.
Vraag het na bij je verzekering soms valt het onder veiligheid of verhoogd risico
dan willen ze hem ook nog wel eens laten vervangen.

Maar als auto liefhebber snap ik niet dat deze wisser niet meteen is vervangen.
Deze had er bij mij nooit opgezeten als ik een auto kocht.
 
@Megaman we hebben de auto nog niet lang en de ruitenwisser werkte prima, we gingen ze alle 3 vervangen maar dit was niet dringend omdat ze perfect werkten en geen strepen achter lieten. de ruitenwisser is stuk gegaan toen mijn zus ermee reed en ze had het waarschijnlijk zelf niet door. de schade was dus al gemaakt.
 
En de "zelf helpen van de ruit" opmerkingen vind ik sowieso al niet kunnen.

Ha nee, dat hoort niet! Maar het is mij wel goed allemaal, als ik zie wat er zoal vergoed wordt aan schades, dan is het niet raar dan mensen een enorm hoge premie voor hun verzekering betalen :joy: Ze pakken niet alleen zichzelf ermee, maar ook iedere andere Nederlander die een verzekeringsplicht heeft als die een motorvoertuig op naam heeft staan.