• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ruiten dampen aan

koertie

Detailing addict
28 sep 2008
139
65
mijn ruiten dampen steeds aan.
als ik mijn verwarming niet opzet, dan dampen mijn ruiten binnen de 5minuten aan.

heb ze al enkele keren na elkaar gekuist, maar dit helpt niet.
gebruik de meg's glasscleaner en de dodo glasdoek.

wat zou dit kunnen zijn? mijn doek vettig ofzo??
 
Staat de frisse luchttoevoer aan of staat de schakelaar op de recirculatiestand ?
Als de recirculatiestand opstaat krijg je condensvorming !
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad met onze A2, maar er bleek water in het interieurfilterhuis te lopen door een verstopt regengootje. Mischien ook even checken?
 
Om dit te voorkomen heb ik in de auto van mijn vrouw een ontvochtiger geplaatst.

Aangezien haar auto altijd buiten staat was deze ook gevoelig voor condensvorming aan de binnenzijde. Met zo'n ontvochtiger onder de stoel of op het dashboard geen beetje last meer van.
Het handigste is om 2 van die zakken te hebben; eentje voor in de auto, een tweede die in huis gedroogd kan worden na gebruik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar ik zelf snachts veel rij vind ik het persoonlijk niet aangenaam die antifog middelen op de vooruit.

Is gelijk een vetlaagje en de lantarens langs de weg geven dan een hinderlijke flare.

Maar voor je zij ruiten :)^
 
Helemaal eens met ThaBird :)^ Ik wil die goedjes ook niet op mijn voorruit. Ik blijf er bij dat als je ruiten binnen no time beslaan je een vochtprobleem in je auto hebt. Bij bepaalde weersomstandigheden heb ik er af en toe even last van. Auto starten, even de Climate Control (zonder airco aan) op stand "voorruit" en dan blaast deze met stand 9 tegen de voorruit, binnen een minuut is de boel weer zichtbaar.
 
Tegen beslagen ruiten is het net wel goed om de airco aan te zetten, omdat je dan droge lucht tegen de ramen blaast waardoor deze binnen enkele seconden vrij zijn.
 
Dat snap ik, ik gaf alleen even aan dat ik het even zonder deed, trouwens, met de temperaturen van de afgelopen weken werkt je airco niet, de meesten werken pas boven de 5 graden boven nul ;)
 
Al brand ie wel bij sommige auto's, airco heeft dan echt nog steeds een winterslaap hoor ;)
Maar zoals hier eerder vermeld staat: nu heeft 'iedereen' wel wat meer last van vocht, maar als continue is ... effies verder kijken kan dan geen kwaad