• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten schoonmaken stofjes van doek blijft achter

Robbie

Detailing trainee
9 okt 2010
27
47
Als ik de ramen van mijn auto aan de binnenkant schoonmaak met de meguairs NXT glass cleaner dan gebruik ik daar zo'n applicator pad voor en met een gewone microvezel doek maak ik de ruit weer droog.

Wat mij dan opvalt is dat met het droogmaken met die doek er allemaal stofjes op de ruit komen en die gaan er dan ook niet meer af met die doek. Nu was ik mijn microvezel doeken zonder wasverzachter en met het speciale micro restore wasmiddel. Ik heb het idee dat dit toen de doeken nieuwe waren niet gebeurde.

Met een speciale microvezeldoek van de AH voor glas krijg ik de stofjes niet op de ruit (ook niet na die op dezelfde manier gewassen te hebben) en met die doek wordt de ruit wel goed schoon.

Waar maken jullie de ruit mee droog een gewone microvezeldoek? En heeft iemand enig idee hoe die stofjes er op komen? Ik denk soms dat het aan m'n wasmachine ligt want met theedoeken heb ik er ook last van maar aan de andere kant die speciale glas microvezel doek heb ik ook gewassen en daar heb ik het weer niet.
 
Glasdoeken hebben meestal erg korte vezels.
Met die lange vezels van de 'normale' doeken krijg ik mijn ruiten nooit streeploos.
Stofjes heb ik eigenlijk geen last van.
 
Lijkt een beetje hetzelfde te zijn als wat ik voorhad/heb met de Meguiar's doeken: klik [topic=7982]hier[/topic] en lees vanaf post 6 en verder...
 
Virus zei:
Lijkt een beetje hetzelfde te zijn als wat ik voorhad/heb met de Meguiar's doeken: klik [topic=7982]hier[/topic] en lees vanaf post 6 en verder...
Zeer interessant topic die foto's die je daar heb geplaatst dat is exact wat ik ook heb.

Ik heb tot nu toe twee verschillende microvezeldoeken geprobeerd en beide geven hetzelfde probleem:
Cobra Yellow All Purpose Microfibre Towel
Cobra Supreme Buff 530

Ik heb ook nog wat andere microvezeldoeken ik zal die ook eens een keer proberen maar ik heb het idee dat het met al die doeken gebeurt. Als ik het goed begrijp heb je nooit het probleem echt weten op te lossen of de oorzaak kunnen vinden?
 
Er is mij indertijd een mogelijke oplossing aangereikt door forumlid zuidwest10....ik heb zijn suggestie toegepast op de doeken in kwestie maar (nu komt 'ie...) ik heb de doeken eigenlijk nog niet gebruikt sindsdien. :schaam

Maar (en dit is het goede nieuws...) deze week worden ze gegarandeerd gebruikt en dan zal ik meteen zien of het probleem al dan niet opgelost is....en ik zal laten weten, beloofd. :ja
 
Virus zei:
Er is mij indertijd een mogelijke oplossing aangereikt door forumlid zuidwest10....ik heb zijn suggestie toegepast op de doeken in kwestie maar (nu komt 'ie...) ik heb de doeken eigenlijk nog niet gebruikt sindsdien. :schaam

Maar (en dit is het goede nieuws...) deze week worden ze gegarandeerd gebruikt en dan zal ik meteen zien of het probleem al dan niet opgelost is....en ik zal laten weten, beloofd. :ja
Is dat die "Cobra Quick Clenz Foam- & Woolpad Cleaner"? Ik ben wel benieuwd of dat het oplost ja want zo te lezen is het niet echt voor microvezel doeken bedoeld maar ja als het werkt :)^

Ik ben benieuwd naar je resultaten.
 
Ik gebruik de Cobra - Waffle Weave MF Glass Towel daar heb ik geen last van, zitten geen haren aan
 
@ Robbie Klopt, maar ik heb de Lake Country Snappy Clean Pad Cleaning Powder gebruikt (is in wezen hetzelfde product geloof ik). Resultaat weet ik morgen of maandag te melden..;)
 
Ik gebruik de Dodo Mint Merkin. Geen lange vezels en de ramen zijn er vezel- en streeploos schoon. Superdoek! Probeer anders de kant met de korte vezels vn een gewone mv-doek, deze laat doorgaans nauwelijks vezels achter.
 
Ik heb de mint merkin, maar m'n beste ruiten doek is de pb Waffle Weave Drying Towel :D De mint merkin zou de perfecte doek zijn als ie wat dikker zou zijn. De pb doek kan ik lekker dubbel vouwen zodat ik altijd een droge kant heb om na te wrijven. Uiteraard is het ook een optie om met twee mint merkins werken.