• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwisserschade

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Hallo allemaal

Ik heb dit weekend mijn achterruitwisser vervangen voor een dopje.
Maar nu ben ik op een ander probleem terecht gekomen.

Op de plek van het afdekkapje van de ruitenwisser is er een soort van schade op het glas.
Ik kan het er niet vanaf krabben en APC werkt ook niet. :weetniet

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe het weg te krijgen?

Hier is een foto. Het is dus die grote cirkel
IMGP1212.webp

Ik heb nog nooit een ruit gepolijst dus als dat geen al te grove krassen na laat?

Ik ben van plan dat klein beetje met de hand te doen want ik wil niet het verkeerde beschadigen.
Dan moet ik maar wat harder schuren :-d

Daarom ook dat ik het raar vind dat een plastieken afdekkap er schade op kan maken :weetniet
Want ik heb echt geen idee wat het, ik vermoed dat het op het glas zit.

Is denk ik ingevreten troep dmv UV straling al die jaren..
Bij een Seat heb je achter met die kont best wel veel zuigende en rollende wind en je poetst af en toe tegen dat kapje met allerlei middelen.
(zag ik met sneeuw goed met mijn cupra 1)

Denk dat je het er wel af kunt polijsten redelijk snel hoor. (hitte)

Bedankt voor je antwoord, ik ga het dan straks polijsten en hopelijk gaat het er dan inderdaad vanaf :-)^

De ruit is dof geworden door vuil en dus zand wat dmv de kunstof afdekap heeft liggen te schuren.
Als je geluk hebt polijst je het weg; zo niet naar een glas boer die speciaal materiaal hiervoor heeft:rules

Ik heb het er vanaf gekregen. Oranje Monello handpad met Mezzo. 10minuutjes schuren en het is volledig weg gegaan :-)^

Bedankt voor de hulp :jippie

Inderdaad :-)^ en ineens de hele wagen nog maar eens zijn wekelijkse wasbeurt gegeven en afgewerkt met de Auto Finesse Finale.
Heerlijk die geur van kersen kauwgom :love