• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ruitenwisserssporen op mijn voorruit

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Beste forumleden,
ik wil graag weten of een manier is om ruitenwisserssporen van mijn voorruit verwijderen.
ik heb laats geprobeerd met volgende middelen:
ROTARY
CHEMICAL GUYS 3
LAKE COUNTRY ORANJE PAD
resultaat is helaas niets.
de groeten
omer
 
Het enige dat echt werkt zijn de Diamondite producten:
https://www.Carclean.com/merken/Diamondite
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/Glass_Leveling_Disc_4_inch_LC-76-114_101075

Zelf ook geprobeerd met SSR3 en een oranje pad op een zijruitje waar ik krasjes in heb.
Ook totaal 0,0 resultaat.

Let wel op! Je kan een soort glooing (ofzo ;)) in het glas krijgen. Een diepte verschil met de rest van de ruit.
Dit zie je bij de vooruit in de zon erg goed dus of het verstandig is...
 
Provision Glass Scrub + Provision Rain Clear en je ruit is weer strak. Tenminste als je de egale ruitenwissenvlekken bedoelt, bedoel je krasjes, dan zal je met de Diamondite producten aan de slag moeten.
 
Eens met Tim, Provision Glass Scrub verwijdert de ruitenwisservlakken op de voorruit. De Rain Clear kan je vervolgens aanbrengen om minder van je ruitenwissers gebruik te maken.
 
Waar komen die vlekken eigenlijk vandaan; hoe komt dat zo hardnekkig op je raam terecht.. Ik heb ze namelijk ook.
 
Tim, het zou wel erg prettig zijn als er een beschrijving komt bij de Diamondite producten.
 
Vraagje ....
Kan Provision Glass Scrub geen kwaad op getinte autoruiten of zit de tint altijd aan de binnenkant ?
 
De tint zit in de meeste gevallen door en door (kijk even op de kopse kant / het randje)
Alleen als er bijv een folie is aangebracht heb je niets aan de scrub.
In alle andere gevallen hoef je niet bang te zijn voor de tint.
Wil je echt heel voorzichtig zijn begin dan met een klein plekje in een hoekje.

Hans
 
Tim zei:
Provision Glass Scrub + Provision Rain Clear en je ruit is weer strak. Tenminste als je de egale ruitenwissenvlekken bedoelt, bedoel je krasjes, dan zal je met de Diamondite producten aan de slag moeten.


Dan doe ik echt iets verkeerd... :confused:

Vanavond even de ibiza van de vrouw weer eens gewassen.
Had bij de laatste CC bestelling ook de provision glass scrub en de provision rain clear mee laten komen.
Mijn werkwijze was:
- Auto wassen, voorruit daarna afdrogen.
- Voorruit nevelen met een sprayfles water.
- Glass Scrub op een nat geel Meg's padje op de ruit in masseren.
- Nadat de hele ruit gedaan is goed afspoelen met ruim water.

Resultaat: Nog steeds die egale ruitenwisservlekken. Ook na twee keer behandelen... :(

Wat ow wat doe ik verkeerd!?!?

EDIT: Ik maak wel ff nieuw topic aan, is makkelijker/overzichtelijker. :schaam