• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwissserbladen

erik-natasja

Detailing rookie
11 feb 2010
4
0
Ik heb hier al allerlei tips etc gezien hoe de ruiten schoon te maken, maar wat zijn goede ruitenwissers?

Ik ben binnenkort nl. toe aan nieuwe ruitenwisserbladen.
Je kunt de ramen wel schoon maken, maar onderweg schonen ruiten is minstens zo belangrijk.

Ben benieuwd naar jullie reakties.

Adressen van webwinkels waar jullie goede resultaten mee hebben zijn ook welkom.
 
Beetje lastig om te bepalen wat goede ruitenwissers zijn.
Handig is wel om even aan te geven om wat voor auto het gaat.

Mijn ervaring is wel dat de goedkopere ruitenwissers meestal snel gaan strepen, en dat de rubbers nogal snel loslaten.
Ik heb het dan over de eigenmerk ruitenwissers van bijvoorbeeld Halfords.

Mijn eigen ruitenwissers kosten gezamelijk 70 euro, dit omdat er een bepaalde kromming inzit zodat ze goed aansluiten op de ruit, maar dan heb je wel wat.
 
Ik heb de laatste tijd van die volledig rubberen OEM wissers.

Bevallen me prima, heten ook wel flat-blades/Aerotwins... You name it.

(oke, ze moeten wel geschikt kunnen zijn voor je auto/ruitenwisserarmen)

Maar ik zou voor geen goud terug willen naar die ouderwetse krengen.
 
Mijn ervaring: goedkoop=duurkoop >>> gewoon setje originele kopen.
Je moet niet op onderdelen bezuinigen die met veiligheid te maken hebben !

Wel een tip van flip: Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser ( om de ruit goed te reinigen ) + Pro Vision Rain Clear Rain Repellant ( zorgt dat de druppels zeer rap van je ruit afblazen ).
Daarna nieuw setje rubbers en hoppa .... gaan :)
 
Extra tip van flip: ramen eerst goed wassen, vervolgens kleien en dan de ProVision erop. De standtijd is erg lang, merk ik op mijn auto. ;)
 
kopen wat er origineel op de auto hoort.

heb inmiddels al vele ruitenwissers geprobeert, en het beste bleek gewoon oem ruitenwissers van de dealer.

die flatblade voor op je normale wisserarmen, is leuke marketing, maar voor de rest heb je er geen zak aan, je armen komen hoger te liggen, waardoor ze meer wind vangen, het wist voor geen meter meer boven de 100km/h en trekken alleen maar strepen.

als je zo graag flatblade wil, moet je degene hebben die oem zijn samen met de wisserarmen.
 
Ik had vroeger als eerste autootje een Suzuki alto, waarvan de ruitenwissers waren vervangen door nieuwe van de Halfords (huismerk). Ze deden het echt uitstekend; geen strepen en kraakhelder zicht, m'n vriendin zei ooit eens tijdens een regenbui: "zo, het lijkt net alsof er geen raam is". Ik zou persoonlijk dus niet afzien van het gebruik van die ruitenwissers. Met andere merken heb ik geen ervaring.
 
Als je ook een beetje voor de looks gaat zou ik zeker gaan voor aerotwin kiezen (wissers en armen). Als deze mogelijkheid er is.

Of het qua resultaat beter is dan normaal, geloof ik niet echt.

Maar inderdaad, wassen, kleien, provision.
 
goedkoop cq huismerken: gewoon na een jaar vervangen, want dan komen de strepen en gaan ze stuiteren of hoor je de wisser gewoon over het glas 'schuren'.
zeker na de afgelopen winterperiode hebben de wissers heel wat te verduren gehad (rubber is verhard door de vorst)

bosch: gaan twee of meer jaren mee, en wissen gewoon zoals het hoort
 
Waar hebben we het nu over?

Heb er zelf bosch aerotwins op liggen die je bij je lokale AD winkel voor 37 euri kan kopen.
Past op elke auto en veegt je raam goed schoon.

Bedoel 37 euri om de 2 jaar :weetniet waar hebben we het over.
 
bassochist zei:
kopen wat er origineel op de auto hoort.

heb inmiddels al vele ruitenwissers geprobeert, en het beste bleek gewoon oem ruitenwissers van de dealer.

die flatblade voor op je normale wisserarmen, is leuke marketing, maar voor de rest heb je er geen zak aan, je armen komen hoger te liggen, waardoor ze meer wind vangen, het wist voor geen meter meer boven de 100km/h en trekken alleen maar strepen.

als je zo graag flatblade wil, moet je degene hebben die oem zijn samen met de wisserarmen.


Helaas ok niet geheel waar ,rij voor het bedrijf een opel vivaro en de eerste keer dat ze nieuwe ruitenwissers er op zetten heb ik ze smiddags weer terug gebracht.

bij 70 km/h en hoger wiste ze het bovengedeelte van het raam niet meer ,en hier zat ik tegen aan te kijken.

zelfs de 2e set had het ,ik heb ze weer bij renault gehaalt welke standaart op een traffic wordt gebruikt en die doen het wel goed.

het verschil was dat opel sfk gebruikt en renault valeo en met spoiler.

dus orgineel is niet altijd beter ,zeker om te weten dat ook dealers vaak een uit stapje maakt naar brezan en autodewaard.
 
Ik sluit me bij ThaBird aan: AeroTwins van Bosch. Of je er echt 2 jaar mee doet weet ik niet . De vorige heb na iets meer dan een jaar moeten vervangen, maar dat was meer voor het geluid dan dat er echt dramatische strepen ontstonden. Mijn huidige AeroTwins zitten er al weer bijna anderhalf jaar op.

Wat ik je in je in elk geval afraad is iets van Valeo. Dat merk verkopen ze hier al jaren bij een automaterialenzaak hier in de buurt, maar die kon ik ongeveer elke 2 á 3 maanden vervangen. Dit zelfde gold voor mijn zus en mijn oom .Nu ben ik dus aan mijn 2e set AeroTwins en die gaan echt veel langer mee en zijn ook nog eens een stuk stiller dan de "normale" Valeo's (de Valeo flat blades heb ik geen ervaring mee).

Mochten er officieel geen AeroTwins voor jouw auto bestaan dan zou ik toch eens kijken of er geen AeroTwin is met hetzelfde nummeer als de gewone versie die wel op jouw auto zou kunnen. Op mijn auto (Nissan Micra K12) zou officeel geen AeroTwin passen, maar met passen merkte ik (en een medewerker van een automaterialenzaak) dat de AeroTwins met een overeenkomstig nummer als de "normale" Twins (die voor mijn auto worden aageraden) gewoon ook pasten.

En....de AeroTwins zien er gewoon mooi uit.:)
 
Thanks, veel antwoorden in korte tijd. Blijkbaar een onderwerp waar veel over te zeggen is.

Auto is trouwens een C4. Flatblades zitten inderdaad al op de auto, maar het moeten dus de aerotwins dus volgens velen van jullie zijn.

Dat wordt dan typenr A965S.

Zal eens bij de lokale shop kijken of anders online.

Bedankt voor de input.

Ook het middel voor de ramen te behandelen zal ik onthouden!
 
We hebben net nieuwe bosch ruitenwissers op onze auto. Prima wissers.

Je kan ze hier bestellen voor een aantrekkelijke prijs denk ik:
http://www.scheibenwischer.com/
 
voor het beste resultaat:
elk jaar, zodra er niet meer gestrooid word (rond deze tijd dus) een nieuw setje Bosch Aerotwinns erop :)^
ik vind ze een beetje lomp, maar het zijn de beste wissers :ja
 
+1 voor de flatblade ruitenwissers. :ja

- SWF Visionext ruitenwissers voor én achter, Peugeot 206.

Normaal kosten deze € 60,- en respectievelijk € 35,- euro.

Ik heb voor alle 3 slechts € 40,- euro betaald :-"

Altijd makkelijk die connecties ... :party: