• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes big foot onderhoud

Na gebruik maak ik de machine meteen schoon
Doe ik ook inderdaad. Even met een licht vochtig doekje er overheen.

ik zorg dat de kabel niet kan knikken
Kabel knikken? Welke kabel :joy:
20150601_122638.jpg


Af en toe haal ik de backingplate eraf en smeer de bovenkant in met een heel dun laagje vaseline zodat de BP weer soepel draait.
 
  • Leuk
Reactions: GTI-EDITION230
Ik heb mijn rupes lhr 15 mark2 één wagen gedaan (ik gebruik deze enkel voor mijn wagens). Daarna heb ik de machine goed schoongemaakt aan de buitenzijde met een vochtig doekje en opgeborgen in de originele doos (kabel zo geplooid dat deze niet kan knikken). Aan de backing plate heb ik niets gedaan.

Ik heb nog nergens iets gelezen betreffende onderhoud aan rupes machines. Misschien bij zo goed als dagelijks gebruik dat je er meer aandacht aan moet geven? Koolborstels moeten enkel vervangen worden als de machine niet meer werkt/reageert lijkt me? Heeft iemand deze trouwens al eens moeten vervangen, want bij veel gebruik slijten deze namelijk sneller denk ik?
 
Die dingen hebben geen onderhoud nodig. (Nee schoonmaken is geen onderhoud, dat is bijhouden en netjes op je spullen zijn).

Pas als de koolborstels op zijn of de lagers versleten hoef je pak actie te ondernemen. Bij hobby matig gebruik is dat eens in de tien+ jaar (alleen maar eigen auto, 4x per jaar). Misschien nog wel een langere interval.

Tenminste dat is mijn mening :)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Zluytr
Als je hard genoeg trekt komt hij vanzelf los :p

Festol heeft een plug is systeem, en met een beetje creativiteit zijn deze ook te monteren op de Rupes modellen.

Ik heb het ook op al mijn modellen, en het is ideaal!

@nicknameless heeft hier ooit een how to van geplaatst op het forum.