• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RUPES LHR15ES

Nickkenny

Detailing addict
5 jan 2015
101
65
Welke pads van een ander merk kan ik gebruiken op de Rupes LHR 15ES ?

Rupes 21 of rupes 15 kopen ?
[h=1][/h]

Misschien je vraag even wat uitbreiden. Dit is niet echt een vraag waarop je uitgebreide antwoorden kan verwachten.

Vraagstelling lijkt me toch duidelijk ?

- Welke pads kunnen er naast de originele Rupes pads nog meer worden gebruikt op de LHR 15 ES ?
- Welke machine adviseren jullie, de LHR 15 ES of de LHR 21 ES ?

Om gelijk maar even antwoord te geven : ik gebruik de originele Rupes pads op de LHR 15 ES omdat we die verreweg het beste bevallen.
Daarbij kies ik voor de 15 ES omdat die een kleinere uitslag heeft dan de 21 ES. De 21 corrigeert wel erg snel maar in krappe ruimtes (hoekjes, knikken ed) vindt ik dat niet fijn werken.

De Lake Country HD Orbital pads werken uit de grote kunst.

De LHR15 is het meest geschikt als je 1 machine wilt gebruiken om dezelfde reden als die Juffer1 aangeeft.

Ik heb zelf de BF21 en de grotere pads/uitslag daar leer je vanzelf mee werken. De BF15 is iets veelzijdiger. Voor bumpers en kleine delen zijn beide machines niet ideaal vind ik dus een DAP ernaast met kleine backingplate of een mini is wat mij betreft bijna een must.
Qua pads gebruik ik Rupes geel/wit n diverse andere merken maar de meest fijne pads vind ik de al eerder genoemde blauwe/Oranje LC HD pads deze volgen de contouren het makkelijkste en blijven draaien. Erg fijne pads!

• Leuk
Reacties: Zluytr