• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes

GMToyota

Detailing chief
28 okt 2009
1.402
95
Ik zag op facebook een link voorbij komen, volgens mij willen dibuzz en nicknameless compleet overstappen naar dit systeem en ik dacht: daar wil ik meer info over. Vandaar dit topic over Rupes.

Rupes100088.jpg

https://www.Carclean.com/merken/Rupes

"Leader zijn op de internationale markt, betekent intuïtitef, snel, creatief en innoverend handelen. RUPES, volgt deze regels sinds 1947 en nu wordt zij, dank zij haar afdeling voor Research en Development en de uitstekende kwaliteit van haar producten, erkend als een van de protagonisten in het panorama van de€professionele werktuigen op wereldniveau."

Voor nu zie ik alleen de bigfoot deluxe kit in het CC assortiment:
https://www.Carclean.com/product/Rupes/Rupes_LHR_21ES_DLX_Big_Foot_102566

Een random oribtal met 21mm uitslag vs. 8 mm uitslag van de DAP900.

Misschien dat iemand meer informatie kan geven over:
- de grootte van de pads.
- zijn de polijstmiddelen te vergelijken met de Monello lijn?
- persoonlijke ervaringen met de bigfoot vs. een rotary en geforceerde excenter?
 
Handige info van CC voor mensen die geen FaceBook hebben.


En inderdaad de Bigfoot kan meer in minder tijd, maar de machine is relatief onrustig in de standen 1,2 en 3 en daardoor minder geschikt voor het aanbrengen van glaze, wax of sealant.

De DAP900 blijft de beste allrounder met een mooie prijs/prestatieverhouding.

De Bigfoot is zeker superieur als het gaat om lakherstel en de snelheid daarvan. Binnenkort gaan we de snelheid van de Bigfoot vergelijken met een Flex Rotary.
 
De bevindingen kan je daar ook al lezen...de dap is blijkbaar rustiger op lage snelheden...dus waxen en glazen gaan dus prettiger met de dap. Qua snelheid in polijsten wint blijkbaar de Rupes. (grotere uitslag?)
Ik had ook de vraag gesteld wat het opgenomen vermogen was van de Rupes; ze antwoordden me dat deze 500W is.

Aangezien de aanzienlijke meerprijs houd ik het voorlopig op m'n DAP...in de toekomst misschien????...wie weet:-"


Oeps : Denders was me blijkbaar voor :grinning:
 
Toevallig corsawim :grinning:

Persoonlijk hou ik ook de DAP900V2 natuurlijk maar ik detail ook verder geen andere wagens zoals anderen dat soms allemaal erbij doen.
Prijs en allround heeft bij mij de voorkeur, dan maar iets langer :)
Rotary zou bij mij de step-up zijn maar nogmaals ik ben denk ik niet de doelgroep en ontwikkelingen zijn oke.
 
Ik heb de 900 V1 nog en doe er regelmatig...een rotary vind ik (voor mij persoonlijk) teveel van het goede...ik heb daar geen rustig gevoel bij. Daarom heb ik de keuze gemaakt om bij een DA te blijven.
 
Bij mij gaat het juist om de snelheidswinst. Als ik dan 21mm uitslag lees, dan vraag ik me af hoe zich dat vertaalt in meer snelheid en dus tijdsbesparing.

I.v.m. met een Dap500 of 900, krijg je dan snelheidswinst doordat:
A - je i.p.v. een oppervlak van 40x40cm een groter oppervlak in één keer kan polijsten? Vroeger deelde ik bijv. een deur in tweëen in, hoef ik dat met zo'n 21mm machine niet meer te doen?
B - je minder passes hoeft te doen? Dus niet links-rechts-boven-beneden, maar nu bijv. alleen links-rechts?
C - je sneller met de machine kan bewegen? Misschien even snel als een rotary, maar dan zonder hologrammen?
D - iets anders?

Aangezien ik ook een rotary gebruik ben ik benieuwd naar die vergelijking met de Flex Rotary. Leuk en interessant!
 
Omdat ik er nooit mee gewerkt heb, kan ik alleen maar zeggen dat ik denk dat het een mooie machine is. Aanvankelijk was ik terughoudend door de marketing goeroe Paul Dalton, maar ik zie de Rupes steeds vaker gebruikt worden. Ook Ammo NYC is enthousiast. Niet dat dat doorslaggevend is, maar het zegt wel iets. Ik zou de Rupes graag willen proberen.

Tijdswinst bij het polijsten is erg welkom. Polijsten is leuk, maar kost veel tijd. Als ik sneller kan polijsten met het behoud van de kwaliteit ontstaat er meer tijd voor de details van de auto. Dat is toch waar het om draait bij detailen. Kortom, als de Rupes werkelijk zo goed is als de ronde doet, dan ga ik sparen.
 
als je de foto's van het pakket op de cc-site ziet...ziet het er echt verzorgd en netjes afgewerkt uit. Ik wil hem zeker ooit eens life testen :ja
 
Het liefst Life testen of een review van een deskundige die een eerlijke mening geeft zonder commerciele belangen.
 
Er is bekent dat Carclean ook een soort gelijke machine wil gaan toevoegen in hun Polishing power familie. De PAW900. Kijk je hebt auto's met top kwaliteit zoals Audi , Bmw enz enz maar dat neemt niet weg dat kia , dacia enz enz slecht zijn alleen wat minder in de materiaal. Zo zal het ook zijn met de Rupes vs PAW900. Carclean kennende gaat dit ook een mooie machine worden kwa prijs en kwaliteit. Aleen is het afwachten. Het is in ontwikkeling en zal door het Carclean team getest worden of doorontwikkeld worden. Ook zal misschien gekeken worden naar het aantal interesse voor de PAW900 , want zo iets nieuws kost veel geld.
 
Persoonlijk zou ik zoiets altijd eerst zelf willen testen, zeker voor de bedragen die voor zo'n apparaat moet worden neergelegd.
Iedereen kan het een geweldig apparaat vinden maar als het niet jouw ding is dan zit je er maar mooi mee.

Er komen genoeg demo dagen aan waarbij je zelf met een Rupes of een soort gelijke machine aan de gang kan met een DAP ernaast.
Kan je perfect zelf oordelen.
 
corsawim;338169 zei:
als je de foto's van het pakket op de Carclean.com-site ziet...ziet het er echt verzorgd en netjes afgewerkt uit. Ik wil hem zeker ooit eens life testen :ja

Ik verneem best wat interesse in de machine. Ik zal binnenkort kijken of we wat praktijkdagen kunnen organiseren waar je zelf met de machine aan de slag kunt.
 
Ben niet alleen benieuwd naar de Rupes maar ook misschien de toekomstige PAW900 (waar ik meer benieuwd naar ben)
 
Ik vind het wel grappig, als iedereen al warmloopt voor een 500W machine met 21mm uitslag, ben ik héél benieuwd hoe een 900watt machine met 21mm uitslag het doet...

En uiteraard ook hoe goed de pads tegen deze kracht kunnen.
 
Tim;338186 zei:
Ik verneem best wat interesse in de machine. Ik zal binnenkort kijken of we wat praktijkdagen kunnen organiseren waar je zelf met de machine aan de slag kunt.

Ik kom graag testen. Ik zeg niet dat ik er direct een koop, maar dan weet ik of deze op mijn verlanglijstje gezet gaat worden.
 
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde? Voor de snelheid heb ik een rotary, voor de precisie een DAP.
 
Sneller lakherstel en mooier finishen zonder de risico's van een rotary.
 
Zo een rupes is flink aan de prijs, zit alleen niet te wachten op al die bijzaken die je erbij verkocht worden.
Polijstmiddelen en microfiberdoekjes etc. heb ik al genoeg.........is het mischien wat leuker geprijst.