Onze keuken staat bol van het geborsteld Roestvaststaal.
Schoonmaken van RVS doe ik altijd met een schilderskwast en verdunde APC in een sprayfles. De kwast natuurlijk bewegen in de richting van het geborstelde patroon.
Vooral de kookplaat (6-pitter, geen V6 of 6-in-lijn, maar 3 x 2) wordt flink vies tijdens het koken. Vrouwlief kookt. Ik reinig. Zo verdelen we de taken.
Van mijn eten val je af...
Vanwege een kleine opstaande rand rondom kan ik de kookplaat besprenkelen met warm water en wat Dreft afwasmiddel. Daarna met de schilderskwast met het schuurpatroon mee de meuk los ‘schilderen’. Hardnekkige vervuiling laat ik even weken. Nogmaals los ‘schilderen’. Enkel de haren van de kwast doen het werk.
Daarna in twee stappen afnemen met een microvezeldoek.
Eerst voorzichtig de los geweekte meuk met beleid opnemen van het oppervlak (wederom met het schuurpatroon mee).
Dan met een redelijk vochtige microvezeldoek het hele oppervlak nog eens afnemen. Hiervan wordt het niet droog, maar neemt vrijwel alle zeepresten weg.
Daarna afnemen/drogen met een zorgvuldig uitgespoelde schone microvezeldoek.
Alle microvezel producten gaan hier in huis apart in de wasmachine, zoals je microvezelproducten dient te wassen.
Kost me ongeveer tien minuten tijd, en tijdens inweken wordt dan espresso apparaat ingeschakeld en zet ik de koffiespullen klaar.
Mooi resultaat behaald met je afzuigkap. Complimenten en een fijne kerst gewenst met deze eye-catcher.