• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rvs kookplaat mooi houden

Bascollin

Detailing trainee
8 feb 2014
19
32
Zoetermeer
goede iedereen

Wij hebben sindskort een nieuwe keuken dus ook een nieuwe gaskookplaat
En deze willen we graag mooi houden .maar hoe zou ik dat kunnen doen

Hoor graag van jullie

Mvg bas collin.
 
Ik heb een zespitter van geborsteld RVS.
In mijn geval reinigen met een schilderskwast en zeepsop.
Ik laat wat Dreft vaatwasmiddel op de plaat lopen. Daarna met gieter wat water erop.
Dan met die zachte kwast reinigen.
Daarna afnemen met een microvezeldoek. Het vuil niet eraf vegen, maar eraf tillen met die doek.
Om de zoveel tijd spray ik er een beetje olie op uit een spuitbus van de Action. Noemen ze RVS Reiniger, maar is gewoon blanke olie om lekker te conserveren.
Succes
 
Wellicht vergelijkbaar. Ik reinig het rvs van mijn espressomachine met een drupje Professional Polish van PB. Bij hardnekkige vlekken gebruik ik om de zoveel tijd SRP van Autoglym. Alle vlekken weg, mooie glans en bescherming voor een tijdje. Ook bij de wasbak pakt dit altijd goed uit.
 
Taski Suma Inox D7.1 is speciaal bedoeld voor het reinigen en conserveren van RVS. (Andere fabrikanten zoals Dr. Weigert, Henkel Ecoloab etc hebben vergelijkbare middelen.) Net als bij detailen en waxen geldt hier hetzelfde: gebruik de spullen die daar voor bedoeld zijn. ;) (Dus niet knoeien met huistuinenkeukenmiddeltjes.)
 
Suma Inox
Onderhoudsmiddel voor roestvast staal.

Productomschrijving
Suma Inox D7.1 is een gebruiksklaar onderhoudsmiddel voor roestvast stalen
oppervlakken die niet met voedsel in aanraking komen.

Belangrijke eigenschappen
Suma Inox D7.1 bevat een speciaal mengsel van oliën die roestvast stalen
oppervlakken zoals koelkast- en diepvriesdeuren, ijsmachines, transportwagens en vaatwasmachines een langdurige glans en bescherming geven.

Conclusie Aficior.
Dit is dus een product op basis van oliën.
Logisch, want aan RVS kun je niet veel doen. Je kunt het zagen, velsen, schuren, polijsten, borstelen en beschermen. Beschermen is vrijwel altijd met olie.

Het lijkt dus zeer op ieder ander onderhoudsproduct voor RVS waar volgens mij altijd olie in zit.
Reinigen met olie is mij overigens nog niet gelukt. Daarvoor gebruik ik zeep of APC.