• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RVS of Chrome?

Evt

Detailing trainee
16 feb 2024
44
30
Ik heb het filmpje van cc bekeken over de metal polish. Daarin gaven ze aan dat je bij rvs net wat anders kan werken dan Chrome, maar ik zie het verschil niet eerlijk gezegd.
Voor mijn nieuwe bestelling wil ik graag een metal of Chrome product toevoegen als ik weet van welk materiaal mijn uitlaat tips zijn.

Zoals je op de foto ziet, nog genoeg werk aan de winkel.

IMG_0566.jpeg
 
Pak een magneet, blijft ie plakken, dan is het waarschijnlijk chroom, valt ie eraf dan is het rvs.
Gebaseerd op de foto denk ik dat het chroom is en fabrieksuitlaten zijn meestal niet van rvs.
 
die prof polish heb ik al staan, thanks voor de tip. Die zal ik als eerste proberen voordat ik een Chrome polish bestel.
hopelijk lukt het met een MF doek, omdat ik denk dat je een handpad er nogal moeilijk bijkomt.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Het is idd magnetisch dus Chrome.
Er voelt een aangekoekte laag op de uitlaat.
Had gisteren een ronde non ferro op de velgen gedaan omdat ik maar vast zittende vervuiling niet eraf kreeg met een velgenreiniger.
Daarna mijn velgen mittt met non ferro op de uitlaat gewreven wat een beetje hielp. Zag de reactie wel goed op de keur. Daarna de pb prof polish met een doek geprobeerd, maar de onderste laag heeft iets sterkers nodig.
Ik ga eens opzoek naar staalwol. De naam leek hetzelfde, en vroeg me af of ik van die ijzersponzen kan gebruiken die ik voor mijn bbq gebruik. Dat zijn gewoon keuken dingen (kleine vierkante stukjes) met een soort zeep erin.
 
Die sponsjes zijn volgens mij groffer inderdaad en daarbij weet ik niet hoe heftig die zeep is die er in zit.

Ik gebruik deze en dat werkt goed. Groffer wil ik niet gaan en zou ik dus ook niet adviseren. Je kunt een potje mother's mag&alu polish mee bestellen om een specifieke verontreiniging aan te pakken maar ik behaal met PB Polish vooralsnog hetzelfde resultaat.
 
Die zien er behoorlijk groffer uit dan op die link die je stuurde. Werkt ook fantastisch op een bbq. Ergens anders gebruik ik ze ook niet voor.

Even iets anders.
Ik krijg deze velg niet verder schoon dan dit. Wheel cleaner van kentonek gebruikt en 2rondes non ferro. Ik zat te denken aan bug en grime van gyeon te gebruiken( moet ik nog bestellen) en/of kleien. Ik ben bang dat ik bij het kleien nog te veel schade breng aan de velg waardoor polijsten nodig is, wat (als ik het goed begrijp) weer slecht kan zijn voor de sterkte van de velg. Sneller oxideren.
IMG_0614.jpeg
 
Laatst bewerkt:
ZIjn het geen teer velkjes oid? Pas geleden of vers asfalt gereden? Dan is Bug&Grime en een tar remover wel een idee.
Kleien kan altijd nog. genoeg lube, praktisch geen schade.
 
Heb de auto nu zo’n 2 weken en de vervuiling zit waarschijnlijk al lang op de velg. Hoop een deze weken de tijd te hebben om een flinke beurt te doen met wat kleien en polijstwerk zodat ik mijn nieuwe fusso kan uitproberen.
Maar verjaardagen van kinderen, klussen in huis gaat voor (niet als het aan mij ligt trouwens) :p