• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 9-5

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Zo, de laatste tijd best wel wat auto's gedaan alleen zo druk met de auto zelf dat foto's schieten er bij in ehhmm schiet...NU ook weer weinig foto's maar vooruit, toch een paar ;) Het gaat om hier om een nocturne (?) blauwe 9-5 met dik 280k op de teller die een opfrissertje kon gebruiken. Kijk maar:

tLxI5.jpg

sIBaF.jpg


Even afgespoten:
Rr0U8.jpg

5RubC.jpg


Wielen in de burberry wheel cleaner

4Vhce.jpg


Schoon?

FIrNY.jpg


NIet volgens meneer Iron-X ;)

JBsFJ.jpg


Sneeuwbal ongelukje:

2UdiY.jpg


Hologrammen na eerste keer compounden:

MgRpq.jpg


Swirls waar nog niet is gepolijst:

IRzZ1.jpg


Eindresultaat:

SOyZO.jpg

bRtud.jpg

6Vei8.jpg

EXixM.jpg


Dank u voor het kijken :)
 
Even een paar opmerkingen :

- Kan je de foto's in ieder geval met 50% verkleinen ? Zelfs op mijn 21"scherm moet ik heen en weer scrollen
- Kan je aangeven welk stappenplan je hebt gevolgd ?
 
Mmm, op andere fora worden ze automatisch kleiner gemaakt....kan ze zo 1-2-3 niet ff verkleinen...

Stappenplan:

- Mothers California met The Bone
- Iron-x op de lak
- Kleine met bilt hamber soft
- roterend oranje met meg's 105
- excentrisch met wit op SSR2
- Black Hole
- 2 laagjes Natty's Liquid
- rubbers en banden met Perl 1:3
 
Sneeuwbal ongelukje voor 95% weg, ik wilde de gok niet nemen om te wetsanden omdat deze auto al eerder gepolijst is.
 
Goed resultaat, had zelf iets lichter geeindigd om nog wat meer diepte in de glans te krijgen.
SSR2 op wit is toch best wel wat "zwaar" als final run.
 
Ik heb na de SSR2 nog een testspot gedaan met SSR1 op zwart en heb geen verbetering in resultaat gezien. Dus heb die stap dan ook maar overgeslagen.
 
Had je eigenlijk geen problemen met de harde lak?
Toen ik die van mij deed (alleereerste keer met dap trouwens, mss daarom) kreeg ik lang niet alle swirls eruit met SSR 2.5 op oranje, zelfs niet na 2 runs. Ik had precies meer effect met SSR 1 op wit na 1 run waardoor ik dacht dat ofwel de oranje pad ofwel de SSR 2.5 rommel was... Nuja als het volgende week min of meer deftig weer is ga ik hem nog eens onder handen nemen, nu met de monello reeks en meer ervaring $$)
 
Nice job, volgende keer echt je foto's resizen, of bij photobucket uploaden (gratis) en dan worden ze zelf geresized op het door jezelf aangegeven formaat, dit kijkt echt niet lekker:no .
 
Dessel zei:
Had je eigenlijk geen problemen met de harde lak?
Toen ik die van mij deed (alleereerste keer met dap trouwens, mss daarom) kreeg ik lang niet alle swirls eruit met SSR 2.5 op oranje, zelfs niet na 2 runs. Ik had precies meer effect met SSR 1 op wit na 1 run waardoor ik dacht dat ofwel de oranje pad ofwel de SSR 2.5 rommel was... Nuja als het volgende week min of meer deftig weer is ga ik hem nog eens onder handen nemen, nu met de monello reeks en meer ervaring $$)


Roterend polijsten, daar bereik je sneller resultaat mee