• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 96 Tweetakt 1960

mark123

Detailing addict
28 jan 2019
4
55
Het afgelopen weekend heb ik de een 96 Tweetakt opgehaald. Na een 900NG Carlsson, een 96 V4 (nu onderdeel SHRT), 9-5 2.3t, 900 T8 nu een keer een twee takt. Dat moest er echt nog eens van komen als Saab liefhebber.

De auto is technisch helemaal onderhanden genomen met o.a.

- AVO Schokdempers
- Simons sport uitlaat
- V4 assen voor
- Nieuwe remmen rondom waarvan schijfremmen voor
- 4 bak inclusief stuurkolom etc
- Nieuwe koppeling
- Elektrische koelvloeistofpomp
- Grote radiator met Kenlowfan temperatuur instelbaar geschakeld.
- Wisselstroomdynamo

Daarnaast is er divers reparatie werk (onderkant deuren etc) aan verricht inclusief spuitwerk. Tevens is de motorruimte gespoten en zijn alle spatborden er af geweest om roest (waar aanwezig) te repareren.

Ik zal dit topic gebruiken om de werkzaamheden aan het Saabje (een goede naam moet ik nog verzinnen) bij te houden.

Dit is m:
3-E0-BE2-F0-21-AD-4-D24-B3-DF-926003-A1-D79-E.jpg


Ik heb gelijk een paar mindere plekjes in de lak geïnspecteerd en getracht dit op lossen.

Hier de mindere plekjes:

SAM-2578.jpg


SAM-2581.jpg


Na grondig wassen, kleien heb ik de auto nat geschuurd met speciale materialen voor auto lakken. Eerst met P1500, daarna met P2000 en als laatste met P2500. Dit neemt alle on effenheden weg maar geeft een zeer mat resultaat. Hierna moet er dan ook worden gepolijst.

In dit geval met Meguiar's M105, een roterende machine en een paarse wollen 'cutting' pad, daarna een witte (medium) pad met Menzerna FF 3000 op de rotary. Daarna nog een keer Menzerna FF 3000 met witte pad op een excentrische machine om 'polijstbanen' weg te nemen.

Een paar stappen van het werk zie je hier:

SAM-2585.jpg


SAM-2591.jpg


Het eindresultaat laat zich wat lastig op foto vastleggen maar als het voorjaar weer komt en de zon weer schijnt zal ik dat wat beter doen.
 
Laatst bewerkt:
Wauw, heel gaaf, mijn favoriete Saab! Is de lak die je nu bewerkt hebt de nieuw gespoten lak? Ik vraag me namelijk af wat voor lak zo'n Saab origineel heeft.
 
Thanks. Het is echt een heel leuk ding, zeker met de aanpassingen die er op zitten (technisch gezien). Echt een waanzinnig leuk geluidje en geur.

De lak die ik nu heb gedaan is de 'nieuwe' lak. op het dak zit nog de originele lak, daar maak ik tzt ook nog foto's van.
 
  • Leuk
Reactions: Micha D.

Vergelijkbare onderwerpen