Het afgelopen weekend heb ik de een 96 Tweetakt opgehaald. Na een 900NG Carlsson, een 96 V4 (nu onderdeel SHRT), 9-5 2.3t, 900 T8 nu een keer een twee takt. Dat moest er echt nog eens van komen als Saab liefhebber.
De auto is technisch helemaal onderhanden genomen met o.a.
- AVO Schokdempers
- Simons sport uitlaat
- V4 assen voor
- Nieuwe remmen rondom waarvan schijfremmen voor
- 4 bak inclusief stuurkolom etc
- Nieuwe koppeling
- Elektrische koelvloeistofpomp
- Grote radiator met Kenlowfan temperatuur instelbaar geschakeld.
- Wisselstroomdynamo
Daarnaast is er divers reparatie werk (onderkant deuren etc) aan verricht inclusief spuitwerk. Tevens is de motorruimte gespoten en zijn alle spatborden er af geweest om roest (waar aanwezig) te repareren.
Ik zal dit topic gebruiken om de werkzaamheden aan het Saabje (een goede naam moet ik nog verzinnen) bij te houden.
Dit is m:
Ik heb gelijk een paar mindere plekjes in de lak geïnspecteerd en getracht dit op lossen.
Hier de mindere plekjes:
Na grondig wassen, kleien heb ik de auto nat geschuurd met speciale materialen voor auto lakken. Eerst met P1500, daarna met P2000 en als laatste met P2500. Dit neemt alle on effenheden weg maar geeft een zeer mat resultaat. Hierna moet er dan ook worden gepolijst.
In dit geval met Meguiar's M105, een roterende machine en een paarse wollen 'cutting' pad, daarna een witte (medium) pad met Menzerna FF 3000 op de rotary. Daarna nog een keer Menzerna FF 3000 met witte pad op een excentrische machine om 'polijstbanen' weg te nemen.
Een paar stappen van het werk zie je hier:
Het eindresultaat laat zich wat lastig op foto vastleggen maar als het voorjaar weer komt en de zon weer schijnt zal ik dat wat beter doen.
De auto is technisch helemaal onderhanden genomen met o.a.
- AVO Schokdempers
- Simons sport uitlaat
- V4 assen voor
- Nieuwe remmen rondom waarvan schijfremmen voor
- 4 bak inclusief stuurkolom etc
- Nieuwe koppeling
- Elektrische koelvloeistofpomp
- Grote radiator met Kenlowfan temperatuur instelbaar geschakeld.
- Wisselstroomdynamo
Daarnaast is er divers reparatie werk (onderkant deuren etc) aan verricht inclusief spuitwerk. Tevens is de motorruimte gespoten en zijn alle spatborden er af geweest om roest (waar aanwezig) te repareren.
Ik zal dit topic gebruiken om de werkzaamheden aan het Saabje (een goede naam moet ik nog verzinnen) bij te houden.
Dit is m:
Ik heb gelijk een paar mindere plekjes in de lak geïnspecteerd en getracht dit op lossen.
Hier de mindere plekjes:
Na grondig wassen, kleien heb ik de auto nat geschuurd met speciale materialen voor auto lakken. Eerst met P1500, daarna met P2000 en als laatste met P2500. Dit neemt alle on effenheden weg maar geeft een zeer mat resultaat. Hierna moet er dan ook worden gepolijst.
In dit geval met Meguiar's M105, een roterende machine en een paarse wollen 'cutting' pad, daarna een witte (medium) pad met Menzerna FF 3000 op de rotary. Daarna nog een keer Menzerna FF 3000 met witte pad op een excentrische machine om 'polijstbanen' weg te nemen.
Een paar stappen van het werk zie je hier:
Het eindresultaat laat zich wat lastig op foto vastleggen maar als het voorjaar weer komt en de zon weer schijnt zal ik dat wat beter doen.
Laatst bewerkt: