• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saai Grijs.....

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
63
Hallo,
Voor ik op vakantie vertrek,moest mijn stalen koets nog een beurtje krijgen.
Aangezien mijn nieuwe produktjes geleverd waren(waarvoor weer alle dank voor de perfecte levering!)moest ik deze nog snel uit proberen.
Mijn stalen ros heeft een staalgrijze kleur en laat deze nu voor velen een saaie kleur zijn...
Even mijn volgorde van bewerkingen op een rijtje.
Gewassen met twee emmertjes en Mothers Wax - California Gold Car Wash.
Dan de klei zijn werk laten doen en dit viel goed mee.
Dan heb ik hier en daar wat swirls opgespeurd en dit viel ook goed mee:ja
Toch maar eens mijn SSR-productjes boven gehaald en begonnen met de SSR1 op witte pad maar dit bracht niet het resultaat wat ik verwachtte.
Dan de SSR2 op Green Light geprobeerd met een beter resultaat.
En dan kwam mijn testfaze er aan.
Ik heb als eerste laag de Poorboys World - EXP Pure Sealant aangebracht en tot mijn voldoening kwam er al een mooie glans te voorschijn maaar....
Ik probeer graag eens iets anders en besloot er nog een laagje White Diamond boven op te zetten.
Als eindlaag heb ik mijn favoriete Collinite 915 er overgezet.
Misschien gaan er sommigen denken dat dit iets te veel van het goede is maar als je het resultaat ziet....begrijp je waarom:jippie
Genoegd gekletst en nu foto's.....
DSC_0035.webp

enkele reflextie's....
DSC_0040.webp

DSC_0038.webp

En dat grijs saai kan zijn....en geen glans geeft.
DSC_0043.webp

klein detail....
DSC_0045.webp

En nu zou je hem niet graag zien!
Heb er juist 1850km op zitten en hij is sinds gisteren nog niet gepoetst.
Zal wegens omstandigheden pas vrijdag gebeuren.
Kan ik ineens mijn "voorbehandeling" testen.
De dooie vliegbeesten gaan er volgens mij al afgeregend zijn....

idd wel heel saai grijs he....maar wat voor een auto 8-())
dit word zeker mijn volgende wagen(rijd nu met focus mk1)

en ook nice dat je eens een volledig andere volgorde gebruikt dan normaal gesproken gebruikt word,
eerst een sealant, dan white diamond(glaze) dan weer een sealant....resultaat is zeker weten mooi.
maar als critische beginner vraag ik me toch af of de white diamond wel ten volle tot zen recht komt aangezien ik gelezen heb dat deze in de porieen van je lak gaat zitten...en deze waren dan toch al opgevuld met exp?

ik zeg dit alles behalve als kritiek WANT HET RESULTAAT IS ECHT 8-())

Acc_Focus zei:
idd wel heel saai grijs he....maar wat voor een auto 8-())
dit word zeker mijn volgende wagen(rijd nu met focus mk1)

en ook nice dat je eens een volledig andere volgorde gebruikt dan normaal gesproken gebruikt word,
eerst een sealant, dan white diamond(glaze) dan weer een sealant....resultaat is zeker weten mooi.
maar als critische beginner vraag ik me toch af of de white diamond wel ten volle tot zen recht komt aangezien ik gelezen heb dat deze in de porieen van je lak gaat zitten...en deze waren dan toch al opgevuld met exp?

ik zeg dit alles behalve als kritiek WANT HET RESULTAAT IS ECHT 8-())
Ik weet het wel.
Er zijn honderd theorieën maar het resultaat telt.:rules
De WD geeft net dat prikkeltje meer (gevoelsmatig).:roll
Maar ik denk dat je met de EXP alleen en getopt met de 915 ook al ver komt

Hm ik vind het resultaat mooi maar vraag me af wat het resultaat was geworden met de volgorde :
wd, sealant en daarop de kers als zijnde de 915 ?

Ik meende dat de wd niet echt goed kon hechten bovenop de sealant en dat je deze dus eerder kwijt zult zijn als je 915 begint op te raken :weetniet

Eelco zei:
Laatste foto, mooie glans op de velgen!:-)^
Zal er volgende keer een betere foto van posten.
Worden elke keer bij de wasbeurt ingespoten met 1 op 9 mengeling APC.
Gereinigd met Daytona-borstel en dan met de wheelsealant van PB vertroeteld...
om de drie maand een grote behandeling met de een wax.

Ziet er zeker goed uit! Echter zal de WD niet lang hechten omdat dit een glaze is en bedoeld is om de lak te voeden. EX-P breng je na een glaze aan
zodat de voedende substantie beschermt blijft. Nu weet ik niet of de 915 een zelfde soort werking heeft. Ik heb toch een beter gevoel bij eerst een
glaze en dan een sealant. Echter mag het resultaat er wezen! :rules

xl-polish zei:
Ziet er zeker goed uit! Echter zal de WD niet lang hechten omdat dit een glaze is en bedoeld is om de lak te voeden. EX-P breng je na een glaze aan
zodat de voedende substantie beschermt blijft. Nu weet ik niet of de 915 een zelfde soort werking heeft. Ik heb toch een beter gevoel bij eerst een
glaze en dan een sealant. Echter mag het resultaat er wezen! :rules
Alvast bedankt voor de complimentjes (iedereen)!
En Ik zal volgende keer eens eerst de WD zetten en dan de EX-P...
Een forum dient per slot van rekening om er uit te leren.