• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Satijn zwart dak onderhoud

Marcel.

Detailing addict
27 apr 2012
25
50
41
Utrecht
Beste CC'ers!

Een vraag betreft het onderhoud en behoud van mijn zwart satijnen dak.
in de loop der jaren eigenlijk weinig extra onderhoud buiten kleien een qd of in de reload om het enigzins te beschermen tegen de invloeden van Moeder Natuur!

Nu hebben we afgelopen weekend het dak behandeld met pb professional polish.
Knapte er erg van op en afgemaakt met reload, maar met enkele regenbuien en de bomen die hier staan waar hij onderstaat en het is snel weer klaar!

Wat zou ik er nog meer op kunnen "smeren" zonder dat het gaat glimmen?!

alvast bedankt..

Marcel.
 
Reload zou toch wel wat langer moeten aanhouden dan enkele weken.......wekelijks wassen en een tufje reload/alternatief zou volgens mij ruim voldoende moeten zijn.
Kleien zou in principe niet kunnen/mogen omdat een matte lak ook niet gekleid wordt....enkel prof. polish en .....reload. ;)
 
Maar hoe kan het dan dat na een fikse regen bui het hele dak grote water vlek is?
Moet toch iets zijn om dit enigszins tegen te gaan..
 
Je noemt dat het dan "snel weer klaar" is, maar wat betekent dat dan precies? En @GSM elke week Reload is ook wel wat overbodig of niet?
 
Met een forse regen bui zoals afgelopen dagen is het weer 1 grote water vlek. Kan geen reload tegen op lijkt wel :/
 
Dat is vreemd. Aan het product an sich zal het niet liggen. Over Reload hoor ik namelijk alleen maar succes verhalen. Het zou kunnen zijn dat het aan de productie batch ligt maar dat lijkt me sterk. Wat zou kunnen is dat het aan de manier van verwerken ligt die jij hanteert.